برنامه مهاجرتی استان منیتوبا ویژه کارآفرینان
08 ژانویه 2018 - 18:46
بازدید 459
6

استان منیتوبا در تاریخ 15 نوامبر 2017  در برنامه های مهاجرتی خود Provincial Nominee Program  تغییراتی را ایجاد کرد. اداره مهاجرت استان منیتوبا اعلام کرد بر اساس قرارداد جدید این استان با دولت فدرال، برنامه های مهاجرتی این استان گسترش می یابند و چهار جریان مهاجرتی به برنامه های قبلی اضافه می شود: فارغ التحصیلان بین […]

ارسال توسط :
پ
پ

استان منیتوبا در تاریخ 15 نوامبر 2017  در برنامه های مهاجرتی خود Provincial Nominee Program  تغییراتی را ایجاد کرداداره مهاجرت استان منیتوبا اعلام کرد بر اساس قرارداد جدید این استان با دولت فدرال، برنامه های مهاجرتی این استان گسترش می یابند و چهار جریان مهاجرتی به برنامه های قبلی اضافه می شود:

  1. فارغ التحصیلان بین المللی  (International Education)
  2. نیروی متخصص داخل منیتوبا   (Skilled Worker in Manitoba)
  3. نیروی متخصص خارج از منیتوبا  (Skilled Worker Overseas)
  4. سرمایه گذاری در بیزنس  (Business Investor)

با توجه به اعلام اخیر وب سایت اداره مهاجرت منیتوبا، برنامه های کارآفرینی و سرمایه گذاری در بیزنس این استان تا اطلاع بعدی بسته شده است و تا زمانی که تغییرات جدید اعلام نشود، این برنامه ها باز نخواهند شد و Expressions of Interest صادر نخواهد شد.

برنامه سرمایه گذاری در بیزنس استان منیتوبا، شبیه برنامه های کارآفرینی استان های بریتیش کلمبیا و انتاریو شده است که بعد از پذیرش پرونده در استان، متقاضی ویزای کار دریافت خواهد کرد و موظف است حداکثر تا 24 ماه بعد از ورود با ویزای کار بیزینس متعهد شده را اجرایی کند و بعد از ایجاد بیزینس و انجام شرایط متعهد شده می تواند قبولی استان را بگیرد و برای اقامت دائم اقدام کند.

تغییرات در برنامه سرمایه گذاری در بیزنس

  1. متقاضیان برنامه های تجاری، مجوز کار موقت دریافت می کنند و  اقامت دائم از ابتدا به آنها داده نمی شود  و بایستی ظرف مدت 24 ماه پس از ورود بیزنسی را راه اندازی کنند. این تغییر به منظور جلوگیری از ترک منیتوبا انجام گرفته است و متقاضی مجبور است تا زمان دریافت اقامت در منیتوبا بماند.
  2. متقاضیان برنامه های تجاری باید مدرک زبان حداقل CLB5 داشته باشند.
  3. حداقل سرمایه مورد نیاز برای ایجاد شغل یا بیزنس برای شهر وینیپگ 250 هزار دلار و خارج از شهر وینیپگ 150 هزار دلار تعیین شده است.
  4. برای متقاضیان برنامه های تجاری، ودیعه 100 هزار دلاری به دولت کانادا برای راه اندازی بیزنس حذف شده است.
  5. متقاضیان برنامه های تجاری باید برای حداقل یک نفر کانادایی در منیتوبا (افراد خانواده و خود فرد جز کارمندان قابل قبول نیستند) ایجاد کار کنند.
  6. در برنامه های تجاری، اولویت به کسانی داده می شود که 12 ماه بعد از ورود به منیتوبا بیزنسی را راه اندازی کنند که ترجیحاً خارج از وینیپگ باشد.
  7. اجباری شدن مدرک تایید دارایی توسط یکی از عوامل مورد قبول اداره مهاجرت منیتوبا.
  8. اداره مهاجرت منیتوبا الویت را به کسانی می دهد که 6 ماه سابقه کاری در یکی از مشاغل مورد نیاز دارند، یا دارای آشنا یا دوست در منیتوبا هستند و یا دعوت نامه معتبر دارند.
  9. یکی دیگر از تغییرات که از روز 15 نوامبر 2017 اجرایی شد، این است که نام برنامه تجاری از MPNP-B business immigration stream  به Business Investor Stream – BIS تغییر کرده است. این برنامه به دو زیرشاخه کارآفرینی و سرمایه گذاران مزرعه تقسیم می شود. 

 

تفاوت های برنامه جدید با برنامه قبلی 

برنامه جدید

برنامه قبلی

  • ویزای کار 2 ساله و عدم نیاز به پرداخت سپرده
  • عدم نیاز به دریافت امتیاز بالا
  • حداقل سطح زبان آیلتس 5
  • حداقل دارایی 500 هزار دلار
  • حداقل میزان سرمایه گذاری در استان 250 هزار دلار در وینی پگ یا 150 هزار دلار در خارج از وینی پگ
  • وابستگی کمتر به سن متقاضی
  • پرداخت سپرده 100000 دلاری
  • نیاز به دریافت امتیاز بالا
  • حداقل سطح زبان آیلتس 4
  • حداقل دارایی 350 هزار دلار
  • حداقل میزان سرمایه گذاری در استان 150 هزار دلار
  • وابستگی به سن متقاضی

تفاوت عمده و اصلی بین این دو برنامه این است که در برنامه کارافرینی قبلی پس از تایید نهایی متقاضی، یک قرارداد بین استان و متقاضی امضا می شد که بر اساس آن 100000 دلار به عنوان سپرده به دولت پرداخت می شد و در صورت اجرای طرح بیزنسی پس از مهاجرت به استان این مبلغ بازگشت داده می شد. اما بر اساس برنامه جدید این سپرده پرداخت نمی شود ولی قبل از اینکه تائید نهایی برای اقامت دائم به متقاضی اعطا شود، ویزای کار دو ساله داده می شود تا شخص بتواند طرح بیزنسی خود را در استان اجرا کند. پس از اجرای طرح تائید نهایی برای اقامت دائم به متقاضی گواهی نامزدی (Nominee Certificate) داده خواهد شد.

تغییرات در سایر برنامه های مهاجرتی استان منیتوبا

  1. تعریف فهرست جدید مشاغل مورد نیاز که الویت بندی جدیدی را برای انتخاب نیروی متخصص خارج از منیتوبا در نظر می گیرد. این جریان مهاجرتی به دو زیر مجموعه تقسیم می شود: اکسپرس انتری منیتوبا و سرمایه انسانی منیتوبا.
  2. تغییرات در اکسپرس انتری منیتوبا قرار است از ژانویه 2018 اجرایی شود که این امکان را برای استان فراهم می کند تا متقاضیان واجد شرایط را که معیارها و پروفایل از پیش ساخته شده سیستم اکسپرس انتری فدرال را دارند، نامینیت کند.
  3. جریان جدید مهاجرتی برای دانشجویان بین المللی از آوریل 2018 اجرایی خواهد شد که سرعت نامینیت شدن فارغ التحصیلان رشته های علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضی را که در حال گذراندن اینترنشیپ هستند، افزایش خواهد داد.
  4. نسخه جدید جریان مهاجرتی نیروی متخصص منیتوبا به دو زیرگروه تقسیم می شود: 1. جریان تجربه کاری در منیتوبا که مختص متقاضیانی است که با ویزای کار موقت در منیتوبا مشغول به کار هستند و شغل آنها در فهرست مشاغل مورد نیاز منیتوبا نیست. 2. جریان استخدام نیروی کار توسط کارفرمایان به طور مستقیم که برای متقاضیانی که خارج از کانادا هستند و از سوی کارفرمایان استان منیتوبا، پیشنهاد کار یا همان جاب آفر دارند.

 

منبع خبر 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar