برنامه جدید استان کبک برای جذب سریعتر مهاجرین
29 ژوئن 2009 - 2:40
بازدید 375
8

وزیر مهاجرت استان کبک خانم یولاند جیمز برنامه جدبد این استان برای تسریع در رسیدگی به پرونده متقاضیانی که در تخصص مورد نیاز کبک سابقه کار دارند و نیز قبول  آسانتر مهاجر از میان دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در این استان و کارگران موقت این استان را اعلام کرد. وی ضمن اشاره به اهمیت جذب نیروهای متخصص […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزیر مهاجرت استان کبک خانم یولاند جیمز برنامه جدبد این استان برای تسریع در رسیدگی به پرونده متقاضیانی که در تخصص مورد نیاز کبک سابقه کار دارند و نیز قبول  آسانتر مهاجر از میان دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در این استان و کارگران موقت این استان را اعلام کرد. وی ضمن اشاره به اهمیت جذب نیروهای متخصص به این استان و تاثیر این برنامه بر اقتصاد کبک یاد آور شد که جذب کسانی که در کبک تحصیل کرده اند و نیز کسانی که با بازار کار این استان آشنا هستند قطعا برای کارفرمایان مطلوبتر خواهد بود.

اگر چه جزییات این برنامه هنوز اعلام نشده است ولی بر اساس اطلاعات اجمالی موجود کبک این برنامه شامل سه گروه می شود:

الف- دانشجویان و دانش آموزان خارجی

 بر اساس اعلام خانم وزیر همه دانشجویان و دانش آموزانی که از یکی از موسسات آموزشی شامل دبیرستان، کالج، دانشگاه و یا هر موسسه معتبر دیگر در کبک مدرک تحصیلی دریافت کنند می توانند CSQ یعنی گواهی قبولی کبک به عنوان مهاجر را نیز دریافت کنند.

ب- کارگران موقت متخصص:

به آن دسته از کارگران موقتی که در مشاغل مورد نیاز کبک مانند آی تی و یا تحقیقات علمی به کار اشتغال داشته اند نیز CSQ داده می شود 

ج- متقاضیان مهاجرتی که تخصصشان مورد نیاز بازار کار کبک است

کبک در نظر دارد به تقاضای آن دسته از متقاضیانی که در خارج از کبک بسر می برند و تخصص آنها مورد نیاز بازار کار این استان است سریعتر رسیدگی کند. بازار کار کبک به شدت به تخصصهای بسیاری از جوشکاری گرفته تا پرستاری، تکنسینی آزمایشگاه  و مهندسی هوا فضا نیازمند است بنابر این اداره مهاجرت رسیدگی به پرونده آنها را در اولویت قرار خواهد داد. 

 یاد آور می شود که  صدور گواهی CSQ به منزله قبولی  متقاضی  به عنوان مهاجر در این استان است اگر چه دولت فدرال بایستی در خصوص وضعیت امنیتی و پزشکی آنها البته به صورت خارج از نوبت تصمیم بگیرد.

 

برای مهاجرت به کانادا با ما تماس بگیرید

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar