برنامه جدید استان آلبرتا برای جذب سریعتر پرستاران خارجی: دریافت دیپلم پرستاری تجربی
23 می 2009 - 23:41
بازدید 496
12

 به قلم: مصطفی مدیر روستا، در گوشه و کنار این کشور پهناور، و به گونه های مختلف، مساله پیری جمعیت مطرح است و خواه ناخواه نسل baby boomer‌ها کانون توجه بخشهای مختلف قرار دارند. جمعیت پیر و در عین حال تا حدودی متمول به شدت به دنبال دریافت خدمات درمانی و بهداشتی با کیفیت بالاست. […]

ارسال توسط :
پ
پ

 به قلم: مصطفی مدیر روستا،

در گوشه و کنار این کشور پهناور، و به گونه های مختلف، مساله پیری جمعیت مطرح است و خواه ناخواه نسل baby boomer‌ها کانون توجه بخشهای مختلف قرار دارند. جمعیت پیر و در عین حال تا حدودی متمول به شدت به دنبال دریافت خدمات درمانی و بهداشتی با کیفیت بالاست. اما این خدمات در دسترس نیست و مسولان دست‌اندرکار حوزه‌های پزشکی و بهداشتی بر این امر باورند که به خصوص، روند آموزش و استخدام پرستاران جواب‌گوی نیاز‌های آینده نخواهد بود.
در این میان دولت آلبرتا به کمک انجمن پرستاران و کالج مانت‌رویال به طرح آزمایشی‌ جدیدی دست زده‌ا‌ند که در صورت موفقیت، پیش از آنکه بیمارستان‌ها و مراکز دارمان و بهداشت آلبرتا کاسه‌ی "چه کنم" به دست گیرند، نیروی پرستاری لازم را از میان مهاجرین مستعد، در اختیارشان خواهد گذشت.
هسته اصلی‌ این طرح ایجاد برنامه جدیدی به نام Integrated Practical Nurse Diploma for Internationally Educated Nurses یا "دیپلم پرستاری تجربیبرای پرستاران خارجی" در کالج مانت‌رویال کلگری، Calgary ، می‌‌باشد که تمرکزش پرستارانی است که تحصیلات خارج از کانادا دارند. گذشته از مشکلات اداری و قانونی که بر سر راه این مهاجرین می‌‌باشد، مساله آشنایی ناکافی با زبان انگلیسی‌ و قوانین و شرایط کار در سیستم بهداشت و درمان کانادا، دو عامل مهم در قبولی آنان در امتحان رسمیپرستاران کانادا می‌‌باشد.
هدف اصلی این طرح کمک در همین دو زمینه می‌‌باشد: آموزش زبان و قوانین حاکم بر پرستاران شاغل. این دوره‌ی تازه راه‌اندازی شده، بهترین موقعیت را در اختیار مهاجرین قرار می‌‌دهد که نه تنها با قوانین مخصوص کانادا آشنا شوند، بلکه کمکشان خواهد کرد تا مهارت‌های زبان انگلیسی خود را گسترش داده، آماده کار در محیط ها و شرایط کار واقعی شوند. دور اول دانش‌جویان این طرح بزودی دوره‌شان را تمام می‌‌کنند و دور بعدی ژانویه ۲۰۱۰ شروع می‌‌شود.
در همین راستا کالج مانت‌رویال و شرکت خدمات آموزشی بین المللی اینتوتو که در ونکوور مستقر است، وبگاهی را آماده ساخته‌ا‌ند، www.Englishforhealth.com ، که علاقمندان را حتی قبل از ورود به کانادا در مورد مهارت‌های زبانی‌شان کمک می‌‌کند. این وبگاه برنامه‌های آموزشی مخصوص شرکت کنندگان امتحان IELTSرا، بیش از ۸۰۰ ساعت، ارائه می‌‌دهد تا زمانی که پرستاران دوره پرستاری تجربی را تمام کردند و تصمیم به ثبت نام در امتحان رسمی پرستاران گرفتند، بتوانند به راحتی نمره لازم IELTS را نیز بیاورند.
در صورت موفقیت شایان این برنامه آلبرتا، چیزی نخواهد گذشت که استان‌های دیگر نیز برنامه‌یی شبیه به این را ارائه دهند.
 
برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar