برنامه انتاریو برای معادلسازی مدرک پزشکان
26 دسامبر 2022 - 6:59
بازدید 665
14

انتاریو برای معادلسازی مدارک پزشکان تحصیل کرده در خارج از کانادا در پی روش‌های سریعتر است «کالج پزشکان و جراحان انتاریو» (CPSO) در نظر دارد تا اوایل بهار آینده یک برنامه سه ماهه برای معادلسازی مدارک خارجی پزشکان اجرا کند.  در اوایل سال جاری، این نهاد خودتنظیمی پزشکی انتاریو یک برنامه 12 هفته‌ای را برای […]

ارسال توسط :
پ
پ

انتاریو برای معادلسازی مدارک پزشکان تحصیل کرده در خارج از کانادا در پی روش‌های سریعتر است

«کالج پزشکان و جراحان انتاریو» (CPSO) در نظر دارد تا اوایل بهار آینده یک برنامه سه ماهه برای معادلسازی مدارک خارجی پزشکان اجرا کند. 

در اوایل سال جاری، این نهاد خودتنظیمی پزشکی انتاریو یک برنامه 12 هفته‌ای را برای پزشکان آموزش دیده بین المللی در انتاریو پیشنهاد می‌کند. 

«کالج پزشکان و جراحان انتاریو» خاطرنشان می‌کند که برنامه «Practice Ready Assessment» (PRA) در هفت استان در سراسر کانادا برای کمک به صدور گواهینامه پزشکان تحصیل کرده بین‌المللی است، کسانی  که تحصیلات خود را در خارج از کانادا تمام کرده‌اند. 

از طریق چنین برنامه‌ای، نهاد نظارتی می‌خواهد:

  • ارزیابی سریع صلاحیت پزشکان تحصیل کرده در خارج از کانادا را در یک دوره 12 هفته‌ای از طریق نظارت و مشاهده مستقیم انجام دهد.
  • متقاضیان موفق را به جوامع کم خدمات اعزام کند. 
  • راهی برای صدور مجوز مستقل برای این پزشکان تحصیل کرده در خارج از کانادا فراهم کند. 

کالج پزشکان و جراحان انتاریو خاطرنشان می‌کند: « برنامه‌ای می‌تواند با بودجه دولتی و هماهنگی بین شرکای کلیدی سیستم، بلافاصله اجرا شود و از اوایل بهار 2023 به بعد، یک منبع جدید ازIEP‌ها (متخصصان تحصیل کرده در خارج از کشور) به سیستم تزریق شود. »

این نهاد نظارتی همچنین از موقعیت‌های ریزدنسی بیشتر برای پزشکان آموزش دیده بین المللی حمایت می‌کند. 

«کالج پزشکان و جراحان انتاریو» خاطرنشان کرد: «از آنجایی که موقعیت‌های رزیدنسی کمی برای پزشکان تحصیل‌کرده بین‌المللی قابل دسترس است، انتاریو اساساً فرصت رشد سریع پایگاه پزشکان آینده و حمایت از آنها را محدود می‌کند.»

این کالج از دولت می‌خواهد که فوراً تعداد موقعیت‌های رزیدنسی در دسترس برای پزشکان تحصیل‌کرده بین‌المللی را افزایش دهد. 

با در نظر گرفتن اینکه چگونه این افزایش موقعیت‌های رزیدنسی ممکن است بر سایر حوزه‌هایی که با کمبود منابع انسانی در بخش سلامت مواجه هستند، تأثیر بگذارد، دولت باید از قبل موقعیت‌های هدفمند یا اضافی رزیدنسی را برای پزشکان تحصیل‌کرده بین‌المللی در استان ایجاد کند، از جمله کانادایی‌هایی که در خارج از کشور تحصیل کرده‌اند و به دنبال تکمیل دوره رزیدنسی خود در انتاریو هستند. 

کسانی که در خارج از کانادا پزشکی می‌خوانند، از جمله اتباع خارجی و کانادایی‌هایی که برای تحصیل پزشکی کشورهای دیگر را انتخاب می‌کنند، به دلیل نداشتن موقعیت‌های کافی رزیدنسی، اغلب در انجام کار پزشکی در کانادا دچار مشکل می‌شوند. 

«کالج پزشکان و جراحان انتاریو» در پی فرآیندهای سریعتر برای معادلسازی مدارک خارجی پزشکان است. 

در انتاریو، کالج پزشکان و جراحان انتاریو می‌خواهد جریان را تغییر دهد و با ایجاد راه‌های بهتر برای معادلسازی مدارک خارجی پزشکان، از فرار مغزها جلوگیری کند. 

CPSO  با همکاری سایر نهادهای تنظیم‌کننده‌ به دنبال مسیرهای ساده برای صدور مجوز برای پزشکان تحصیل کرده بین المللی است. این کالج در حال ارزیابی مجدد است که بتوان معادل‌ها و مسیرهای دیگری را  به‌جای آزمون‌های ملی اعمال کرد. 

با این حال، کمبود موقعیت‌های رزیدنسی برای پزشکان تحصیل‌کرده بین‌المللی همچنان یک مانع باقی مانده است  و مشکل بدتر می‌شود که بهتر نمی‌شود. 

با وجود کمبود فزاینده متخصصان مراقبت‌های بهداشتی در کانادا و تلاش های اداره مهاجرت کانادا (IRCC) برای باز کردن برنامه‌های مهاجرت به روی کارکنان بهداشت و درمان، از جمله پرستاران، تعداد موقعیت‌های رزیدنسی برای پزشکان تحصیل کرده بین المللی از اواخر دهه 1980 در حال کاهش است. 

«گلوب اند میل» گزارش می‌دهد که امسال، تنها 13 درصد از برنامه‌های رزیدنسی در کانادا، یا  439 مورد از مجموع 3 هزار و 259 مورد، توسط افراد فارغ التحصیل از دانشکده‌های پزشکی خارج از کشور پر شده است. 

با این حال، پزشکان تحصیل کرده در خارج، به عنوان راه حلی برای حل بخشی از کمبود نیروی کار در بخش مراقبت‌های بهداشتی کانادا در نظر گرفته می‌شوند. 

در سرتاسر کانادا، از هر سه پزشک، یک نفر در حال حاضر تحصیلات خارجی دارد و این موضوع بیشتر در بخش پزشکان خانواده قابل مشاهده است.  

اما تعداد کمی از پزشکان تحصیل‌کرده بین‌المللی در حال حاضر حتی به خود زحمت می‌دهند تا برای تعداد رو به کاهش موقعیت‌های رزیدنسی کانادا درخواست دهند. 

موقعیت‌های رزیدنسی بیشتر برای پزشکان آموزش دیده خارجی جهت رفع کمبود نیروی کار حیاتی است

سرویس تطبیق مقیم کانادایی (CaRMS)، گزارش داده است که درخواست‌های بین‌المللی برای موقعیت‌های مبتدی(entry-level) 40 درصد کاهش یافته است و از 2 هزار و 219 مورد در سال 2013 به یک هزار و 322 مورد در سال 2022 رسیده است. ( متقاضیان برای درخواست اقامت کانادا از طریق یک سرویس الکترونیک موسوم به CaRMS (سرویس تطبیق مقیم کانادایی) با دانشگاه‌ها تطبیق داده می‌شوند.)

اغلب کارشناسان موافق هستند که ایجاد موقعیت رزیدنسی بیشتر برای فارغ التحصیلان دانشکده‌های پزشکی بین‌المللی می‌تواند به  کشور کانادا کمک کند تا کمبود نیروی کار پزشکی خود را برطرف کند. 

آن دسته از اتباع خارجی که مایل به طبابت در کانادا هستند ابتدا باید دوره کارشناسی خود را بگذرانند و سپس از یک موسسه دانشگاهی معتبر کانادایی مدرک پزشکی را دریافت کنند، کل فرآیند آموزشی معمولاً هفت سال طول می‌کشد. 

متقاضیان تازه فارغ التحصیل شده باید مرحله 1 آزمون شورای پزشکی کانادا (MCCQE) و آزمون ارزیابی ملی (NAC) را بگذرانند. 

پس از آن، اتباع خارجی باید برای اجازه کار کانادا به اداره مهاجرت درخواست دهند و از طریق CarMS برای اقامت پس از فارغ‌التحصیلی اقدام کنند.

پزشکان همچنین می‌توانند از طریق برنامه نیروی متخصص فدرال یا تجربه کانادایی برای اقامت دائم درخواست دهند. 

بر اساس برنامه انتخاب استانی، استان‌ها نیز پزشکانی را برای اقامت دائم می‌پذیرند که نیازهای بازار کار منطقه را برآورده کرده و قصد اقامت در آن استان را داشته باشند. استان‌ها می‌توانند متقاضیان را از سیستم اکسپرس انتری جذب کنند یا افراد می‌توانند  از طریق جریان ورودی مبتنی بر کاغذ یا همان غیر اکسپرس انتری متقاضی شوند. 

نظام پزشکی کانادا استانداردهای ملی را برای پزشکان تعیین می‌کند   

قبل از اینکه یک پزشک بتواند در کانادا مشغول به کار طبابت کند، باید مدارک خود را معادلسازی کند. 

سازمان ملی که استانداردهایی را برای پزشکان، از جمله پزشکان مهاجر تعیین می‌کند، نظام پزشکی کانادا(MCC) مستقر در اتاوا است. این سازمان  به پزشکان مجوز نمی‌دهد یا مجوز صادر نمی‌کند و این مسئولیت بر عهده مقامات نظارتی پزشکی استانی و منطقه‌ای است.

فارغ التحصیلان بین المللی که موفق به دریافت یکی از معدود موقعیت ریزدنسی می‌شوند، پس از آن حداقل دو سال قبل از شرکت در آزمون گواهینامه پزشکی خانواده و گرفتن گواهینامه برای پیوستن به کالج پزشکان خانواده کانادا (CFPC)، تحت نظارت یک دانشکده پزشکی کانادایی قرار خواهند گرفت. 

آخرین مرحله، درخواست مجوز از یک تنظیم کننده پزشکی استانی یا منطقه‌ای برای انجام پزشکی خانواده در آنجا است.

فارغ‌التحصیلان بین‌المللی پزشکی می‌توانند ببینند که آیا کالج پزشکی آنها برای نهاد صدور مجوز، یعنی کالج پزشکی، در هر استان قابل قبول است یا خیر. این مسئولیت پزشک است که بررسی کند آیا دانشکده پزشکی او در فهرست جهانی دانشکده‌های پزشکی فهرست شده است یا خیر، این کار را می‌توان با مراجعه به WDOMS.org انجام داد. 

هنگامی که یک پزشک، کالج خود را در آن فهرست آنلاین پیدا کرد، گام بعدی این است که برگه «Sponsor Note»  را بررسی کرده و ببینید که آیا «Canada Note» در آن آمده است یا خیر. این بدان معناست که مدارک پزشکی دریافت شده از این دانشکده پزشکی برای مقامات نظارتی پزشکی استانی و منطقه‌ای در کانادا قابل قبول است و بنابراین برای همه سازمان‌های پزشکی در کانادا قابل قبول است.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

اعمال تغییر در اکسپرس انتری برای پزشکان

برنامه‌های مهاجرت به کانادا برای پزشکان

بهداشت و درمان در کانادا و انواع خدمات

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339 یا 02191008338 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar