بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان استخدام در زمینه IT درحال افزایش است
12 آگوست 2010 - 21:05
بازدید 388
5

بر اساس چند آمارگیری و نظرسنجی اخیر درباره وضعیت اشتغال در حوزه‌ مهارت‌هایی چون مدیریت شبکه Networking، امنیت اطلاعاتSecurity، مجازی‌سازیVirtualizationو دیتابیس Databaseکه بیشترین تقاضا نیز برای آنها وجود داشته، این نتیجه به دست آمده که بالا رفتن میزان استخدام در حوزه ITچه در کانادا و چه در آمریکا سبب شده است تا با توجه به […]

ارسال توسط :
پ
پ

بر اساس چند آمارگیری و نظرسنجی اخیر درباره وضعیت اشتغال در حوزه‌ مهارت‌هایی چون مدیریت شبکه Networking، امنیت اطلاعاتSecurity، مجازی‌سازیVirtualizationو دیتابیس Databaseکه بیشترین تقاضا نیز برای آنها وجود داشته، این نتیجه به دست آمده که بالا رفتن میزان استخدام در حوزه ITچه در کانادا و چه در آمریکا سبب شده است تا با توجه به تجربه سخت دوران رکود اقتصادی، افراد آرام آرام اما با احتیاط خوش‌بینی گذشته خود را بازیابند.

 

تام سیلور، مدیر بخش آمریکای شمالی موسسه Dice Holdingsکه در ضمن نظارت بر سایت Dice.comرا نیز بر عهده دارد، در این‌باره می‌گوید: «در مجموع میزان اعتماد و اطمینان کارفرمایان در حال افزایش است.» سایت Dice.comیک وب‌سایت در زمینه فن‌آوری و مهندسی ITو کاریابی در این حوزه است.

 

موسسه Diceدر آخرین تحقیق خود که در آن از بیش از ۶۰۰ کارفرما در زمینه کارهای تخصصی تکنولوژی IT  سوال‌هایی پرسیده بود، از پاسخ‌های دریافتی به این نتیجه رسیده است که ۷۱ درصد از آنها امیدوارند که بتوانند در نیمه دوم امسال بیش از نیمه نخست بر تعداد نیروهای شاغل در زیرمجموعه خود بیفزایند. بیش از نیمی از این ۷۱ درصد امیدوارند که بتوانند ۱۰ نیروی متخصص ITیا حتی بیشتر را به مجموعه خود اضافه کنند. یک موسسه تحقیقاتی دیگر به نام CDW’s IT Monitorنیز در تحقیقاتی که اخیرا در سرتاسر ایالات متحده امریکا و برخی از نواحی کانادا انجام داده به نتایج مشابهی رسیده است. 

 

در تحقیقات IT Monitorشاهد هستیم که ۳۷ درصد از تصمیم‌گیرندگان در شرکت‌های بزرگ امیدوار هستنند که بتوانند در ادامه سال تعداد بیشتری نیروی متخصص ITرا به کار بگیرند که این مقدار نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. به همین دلیل مت تروکا، مشاور ارشد  شرکت  در بخش تولید و مدیریت اشتراکی CDW، می‌گوید: «این افزایش بسیار سریع‌تر وبیشتر از آنی است که انتظار آن را داشتم.»

 

شاید بتوان بالارفتن این درصدها را در نظرسنجی‌های اخیر تا حدی اتفاقی دانست اما از طرف دیگر در همین بررسی‌ها مشاهده شده که میزان صرف هزینه از طرف کارفرمایان برای تجهیز و نوسازی، چه در زمینه سخت‌افزار و چه در زمینه نرم‌افزار، بسیار بیشتر بوده است. بسیاری از شرکت‌ها نوسازی و جایگزین‌کردن قطعات و نرم‌افزارهای قدیمی با جدیدتر را در دوران رکود اقتصادی، یعنی از آغاز بحران در پایان سال ۲۰۰۷ تا همین اواخر، که به آرامی نشانه‌های بهبود آشکار شد، به تعویق انداخته بودند. تروکا می‌گوید: «با درنظر گرفتن روند رو به رشد هزینه‌کرد در صنایع و شرکت‌های ITونیز استخدام نیروهای جدید در این حوزه، می‌توان این طور نتیجه گرفت که رابطه مستقیمی بین میزان هزینه‌های ارتقای شرایط و استخدام نیروهای متخصص جدید وجود دارد. به اعتقاد من مهم‌ترین مسئله در حال حاضر همین سیکل نو شده است.» او افزود که CDWدر یافته‌های اخیر خود متوجه رشد بسیار بالای شبکه‌ها شده که یکی از عوامل موثر دخیل در آن را باید تلاش شرکت‌ها برای نوسازی تجهیزات شبکه‌های خود پیش از پایان امسال دانست.

 

علاوه بر این CDWدر تحقیق خود به این نتیجه رسیده است که ۲۹ درصد از پاسخ‌دهندگان بخش دولتی در ایالات متحده امریکا نیز امیدوارند که بتوانند نیروهای متخصص ITبیشتری را به کار بگیرند که این رقم نسبت به آمار ماه ایپریل ۹ درصد رشد نشان می‌دهد. دیگر تحقیقات مشابه در زمینه استخدام متخصصانITنیز نشان‌دهنده افزایش این ارقام در سه‌ماهه اول و دوم سال است. برای مثال روزنامه Boston Globeدرگزارش ماه ایپریل خود از انتظار برای افزایش استخدام نیروهای ITهم در سطح منطقه‌ای و هم در سطح کشوری سخن گفت و به این نکته اشاره کرد که پس از مدتی وقفه در روند استخدام و به‌سازی تجهیزات، که به دلیل رکود اقتصادی اتفاق افتاده بود، اکنون زمان تغییر فرارسیده است.

 

علاوه بر این در تحقیقی که شرکت خدمات و کاریابی TEKsystemبا همکاری Inavero Instiuteدر زمینه ITو نیروهای متخصص آن در سه‌ماهه اخیر انجام داده نیز معلوم شده که استخدام موقت هم در این حوزه افزایش داشته است. پاسخ ۲۹ درصد از کمپانی‌هایی که در نظرسنجی اخیر شرکت کرده بودند این بوده که امیدوار هستند بتوانند در این فصل بر تعداد نیروهای متخصص خود بیفزایند که این رقم نسبت به ۲۳ درصد نظرسنجی قبل رشد خوبی را نشان می‌دهد. در این نظرسنجی بیش از هزار CIOیا تصمیم‌گیرنده اصلی در زمینه استخدام نیرو در امریکا و کانادا شرکت کرده بودند. 

 

در گزارشی که TEKsystemدرباره نتایج این نظرسنجی منتشر کرده بود، آمده است: «در حالی که تعداد استخدام نیروهای متخصص در هر دو شکل موقت یا دائم در شش ماه آینده بالا خواهد رفت، اما با توجه به نتایج به زودی میزان استخدام نیروهای دائم از نیروهای موقت پیشی‌ خواهد گرفت و این خود نشانه دیگری است بر فرا رسیدن دوران ثبات اقتصادی.»

 

مدیر شرکت Diceمی‌گوید: «وضعیت بازار بهتر شده است.» و به سرعت ادامه می‌دهد: « البته اوضاع فوق‌العاده نیست.» نرخ بیکاری جهانی برای متخصصان ITحدود ۹.۵ درصد است و این در حالی است که نرخ بیکاری برای این گروه از متخصصان در ایالات متحده امریکا فقط ۵ درصد است که می توان یکی از دلایل آن را در وضعیت نامطمئن اقتصادی و تردید مشتریان برای صرف هزینه در این حوزه دانست. عبارت «رشد تدریجی» که در گزارش Diceو دیگر موسسات تحقیقاتی به آن اشاره شده و نیز شواهد محکم دیگر مبنی بر رشد، در مراکز بزرگ‌تر فن‌آوری ITدر امریکا مثل Silicon Valleyنمود عینی داشته زیرا این کمپانی در سال جاری ۷۰ درصد بیشتر از سال گذشته موقعیت‌های شغلی جدید خود را در سایت Dice.comمعرفی نموده و برای آنها تقاضای نیروی کار دارد. این افزایش تقاضا را در بسیاری سایت‌ها و مراکز دیگر از جمله New York City Job Listing  و Boston  نیز می‌توان دید.

 

یکی دیگر از نکات مثبتی که در گزارش Dice  به چشم می‌خورد و می‌تواند بعد از دوران پرآشوب رکود، سبب آسودگی خیال شاغلان در این حوزه باشد این است که ۷۲ درصد از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی گفته‌اند که در شش ماه آینده هیچ نوع تعدیل نیروی کاری را برای شرکت متبوع خود پیش‌بینی نمی‌کنند. 

 

برای مشاهده اصل مطلب اینجا را کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar