برای اولین بار در دو سال اخیر، محافظه‌کاران از لیبرال‌ها پیشی گرفتند
17 آوریل 2015 - 7:23
بازدید 444
7

بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده و اخبار منتشر شده در نیمه ایپرل 2015، محافظه‌کاران با کسب نظر موافق 32 درصد از کانادایی‌ها جایگاه اول را به خود اختصاص داده‌اند درحالی‌که لیبرال‌ها یک پله پایین‌تر و با 31 درصد رای در جایگاه دوم هستند. حزب دموکرات نوین NDP با 22 درصد در جایگاه سوم است […]

ارسال توسط :
پ
پ

بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده و اخبار منتشر شده در نیمه ایپرل 2015، محافظه‌کاران با کسب نظر موافق 32 درصد از کانادایی‌ها جایگاه اول را به خود اختصاص داده‌اند درحالی‌که لیبرال‌ها یک پله پایین‌تر و با 31 درصد رای در جایگاه دوم هستند. حزب دموکرات نوین NDP با 22 درصد در جایگاه سوم است و حزب سبز و بلاک کبکوآ با 7 و 5 درصد آرا در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

از دو سال پیش که جاستین ترودو رهبری لیبرال‌ها را برعهده گرفته این اولین بار است که جایگاه لیبرال‌ها به رتبه دوم سقوط می‌کند. البته این سقوط ناشی از افزایش رای محافظه‌کاران نیست بلکه این NDP بوده است که آرای ریزش کرده لیبرال‌ها را جمع کرده و به نظر می‌رسد که وضعیتی شبیه به انتخابات سال 2011 در حال شکل‌گیری است که دو حزب نسبتا چپ در کانادا با رقابت شدید خود سبب اکثریت یافتن محافظه‌کاران راست‌گرا شدند. لیبرال‌ها که از سال گذشته تا کنون قریب به ده درصد افت رای در نظرسنجی‌ها داشته‌اند تنها تا پاییز امسال فرصت دارند که وضعیت خود را تغییر دهند.

اگر انتخابات همین فردا برگزار می‌شد و نتایج این نظرسنجی هم به همین شکل محقق می‌شد، استفن هارپر مجددا و برای سومین بار به پیروزی می‌رسید اما این بار نه با دولت اکثریت بلکه با تشکیل دولت اقلیتی که جلب نظر احزاب مخالف برای تحقق برنامه‌هایش ضروری ‌می‌بود.

البته این نظرسنجی حاوی نتایج عجیبی در مورد استان‌های البرتا و کبک هم بوده است. جزییات تحلیل این نتایج به‌زودی در همین سایت منعکس خواهد شد.

متن گزارش تحلیلی سی بی سی را اینجا بخوانید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar