بالا رفتن نمرات دانش‌آموزان انتاریویی در آزمون‌های استانی
31 آگوست 2010 - 6:04
بازدید 391
10

انتشار نتایج آخرین تحقیقات از دانش‌آموزان استان انتاریو نشان از رشد نمرات دروس کلیدی آنهاست.   نمرات دانش‌آموزان انتاریویی در دو درس خواندن و نوشتن تا حدی بالاتر رفته اما هنوز با آنچه استان در اهداف بلندمدت خود در نظر داشته فاصله دارد. نتایج تحقیقی که اخیرا توسط STARبرگزار شده نشان می‌دهد که دانش‌آموزان کلاس‌های […]

ارسال توسط :
پ
پ

انتشار نتایج آخرین تحقیقات از دانش‌آموزان استان انتاریو نشان از رشد نمرات دروس کلیدی آنهاست.

 

نمرات دانش‌آموزان انتاریویی در دو درس خواندن و نوشتن تا حدی بالاتر رفته اما هنوز با آنچه استان در اهداف بلندمدت خود در نظر داشته فاصله دارد. نتایج تحقیقی که اخیرا توسط STARبرگزار شده نشان می‌دهد که دانش‌آموزان کلاس‌های سوم، ششم و نهم در آزمون‌های EQAO(Education Quality and Accountability Office) درس‌های خواندن، نوشتن و ریاضیات به استانداردهای استانی رسیده‌اند. اما با مشاهده تعداد کمتر دانش‌آموزانی که در کلاس ششم از نظر ریاضی رشد کرده و نیز دانش‌آموزان فرانسوی کلاس نهم که آنان نیز در درس ریاضی با مشکل مواجه هستند،‌ می‌توان به این نتیجه رسید که ریاضیات همچنان برای برخی از دانش‌آموزان دردسرساز است.

 

در مجموع، ۶۸ درصد از دانش‌آموزان کلاس سوم و ششم در درس‌های خواندن، نوشتن و ریاضیات به استانداردهای لازم رسیده‌اند که این مقدار به ترتیب نسبت به ارقام ۶۷ و ۵۴ درصد در سال‌های تحصیلی ۹- ۲۰۰۸ و ۳- ۲۰۰۲ رشد خوبی محسوب می‌شود. البته هنوز استان به رقم ۷۵ درصد که تحقق آن را در سال ۲۰۰۸ در نظر داشت، نرسیده است. محققان معتقدند که این نتیجه در چند سال آینده دست‌یافتنی خواهد بود.

 

در حال حاضر مشکل این‌جاست که ببینند سیستم آموزشی چگونه می‌تواند به آن گروه از دانش‌آموزانی که در این آزمون‌ها نمرات خوبی کسب نکرده‌اند، به‌ویژه دانش‌آموزانی که به طبقات پایین‌تر اجتماعی و کامیونیتی‌های با سطح رفاهی کمتر تعلق دارند، کمک کند.

 

نتایج آزمون سال تحصیلی ۱۰- ۲۰۰۹ به دلیل فشارهایی منتشر شد که اتحادیه معلمان بر دولت وارد آورد تا حاصل آزمون‌هایی را که با صرف ۳۲ میلیون دلار در سال بر روی ۵۰۰ هزار دانش‌آموز انجام شده بود، علنی کند. زیرا به نظر آنها صرف این حجم عظیم سرمایه به مشاوره عمومی بیشتری نیاز دارد. اخیرا نیز معلمان انگلیسی با اعتراض به برگزاری آزمون‌هایی مشابه، موفق به توقف آنها شده‌اند. 

 

برخی کارشناسان معتقدند از این آزمون‌ها آن‌طور که باید استفاده نمی‌شود و تنها دلیل برگزاری آنها این است که دولت بگوید پولی که صرف کرده بی‌فایده نبوده و خانواده‌ها هم دیدن این نوع گزارش‌ها را دوست دارند. به اعتقاد آنها این آزمون‌ها نوعی ممیزی سخت سیستم آموزشی است که درباره عملکرد واقعی آن حرفی نمی‌زند. گرچه هستند کشورهایی مثل ژاپن و سنگاپور که از این نوع آزمون‌ها در آنها زیاد برگزار می‌شود و سطح تحصیلی دانش‌آموزان هم در آنها بسیار بالا رفته و کشورهایی مثل فنلاند که به‌رغم برگزاری کم این نوع آزمون‌ها باز هم سطح تحصیلی دانش‌آموزان در آنها بسیار بالاست.      

 

مخالفان برگزاری این آزمون‌ها، ضمن برشمردن معایبی چون هزینه‌های سنگین و استرس‌زا بودن آنها، فکر می‌کنند که برگزاری آنها سبب شده تا معلمان همه توجه خود را فقط صرف این دروس کرده و به دروس دیگری که مورد آزمون قرار نمی‌گیرند کم‌توجهی ‌کنند. علاوه بر این، آنها آزمون‌های مذکور را سبب اختلال در طبقه‌بندی یا رنکینگ مدارس می‌دانند. اتحادیه معلمان خواستار حذف این آزمون‌ها است اما دولت استانی با این درخواست موافقت نکرده است.

 

دانش‌آموزان کلاس سوم و ششم در آزمون‌های ریاضی، نوشتن و خواندن و دانش‌آموزان کلاس نهم فقط در آزمون ریاضی شرکت می‌کنند. دانش‌آموزان کلاس دهم نیز برای فارغ‌التحصیل شدن از دبیرستان باید در یک آزمون کلی Literacyیا سواد شرکت کنند. دولت استانی برای این منظور یک بودجه ۷۰ میلیون دلاری در نظر گرفته است. به اعتقاد کارشناسان این آزمون‌ها گرچه بی‌ارزش نیستند اما باید دید در آینده چه کاربردی دارند. به قول یکی از این افراد: «معمولا تمایل داریم که ارزش آنچه را که اندازه‌ می‌گیریم بدانیم، به جای این‌که اندازه آنچه را که ارزش‌مند است حساب کنیم.»    

 

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.   

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar