بالا بردن مقدار بیمه بیکاری(EI) می‌تواند سبب از میان رفتن ۲۰۰هزار شغل شود
15 مارس 2010 - 23:08
بازدید 321
9

    از ماه‌ها قبل بحث‌های مفصل و جدیدی درباره ایجاد تغییرات جدید و ضروری در سیستم بیمه بیکاری EI کانادا در گرفته است که عمدتاً به افزایش مدت و رقم پرداختی و همچنین تمایز قائل شدن برای مشاغل خیلی تخصصی توصیه می‌کردند اما تحقیق جدیدی به تبعات منفی این تغییرات بر اشتغال و بازار […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 

از ماه‌ها قبل بحث‌های مفصل و جدیدی درباره ایجاد تغییرات جدید و ضروری در سیستم بیمه بیکاری EI کانادا در گرفته است که عمدتاً به افزایش مدت و رقم پرداختی و همچنین تمایز قائل شدن برای مشاغل خیلی تخصصی توصیه می‌کردند اما تحقیق جدیدی به تبعات منفی این تغییرات بر اشتغال و بازار کار اشاره دارد. 
 

فدراسیون کانادایی مشاغل مستقل CFIB(The Canadian Federation of Independent Businesses) اخیرا نتایج تحقیقی را منتشر کرده که به بررسی طرح پیشنهادی دولت برای  بالا بردن میزان EI و دست‌یابی به مازاد بودجه در صندوق EI تا سال ۲۰۲۰ پرداخته است. این تحقیق از آنچه دولت تخمین زده پنج سال نیز پیش‌تر رفته است. یکی از اقتصاددانان ارشد درگیر در این پروژه معتقد است اکنون که اقتصاد در حال گذار از مرحله رکود است، اجرای این طرح فقط سبب کندی این روند و مانع از ایجاد مشاغل جدید خواهد شد. او می‌گوید: « بر اساس تحقیقات ما بالا رفتن میزان EI تا حد مورد نظر دولت، می‌تواند به قیمت از بین رفتن ۲۰۰‌هزار شغل در کوتاه‌مدت و کم شدن ۱.۵ درصدی دستمزدها در درازمدت شود.» 
 

CFIB با توجه به کوچک‌تر شدن حجم نیروی کار به دلیل دوره رکود و تثبیت موقت نرخ پایه بهره تا پایان سال ۲۰۱۰، مقدار کمبود بودجه صندوق EI یا بیمه بیکاری تا پایان سال ۲۰۱۲ را ۱۴.۷میلیارد دلار کانادا محاسبه کرده‌ است. در ضمن چنانچه مقدار EI طبق طرح گفته شده تا سال ۲۰۱۶ هرساله – و آن‌هم به شکل قابل توجهی- اضافه شود، تا پایان سال ۲۰۲۰ صندوق EI دارای ۲۳.۹ میلیارد دلار مازاد بودجه خواهد بود.

 

CFIB قویا خواهان ایجاد هیئت کانادایی سرمایه‌گذاری بیمه اشتغال (CEIFB) است تا با فعالیت و نظارت این هیئت اطمینان حاصل شود که مازاد مبالغ صندق EI توسط اداره مالیات دولت فدرال جذب نخواهد شد زیرا در دهه گذشته متاسفانه به‌رغم وجود ۵۷ میلیارد دلار موجودی مازاد در صندوق EI، این مبلغ جذب کارهای دیگر شد و اکنون صندوق دچار کمبود است.  
 

اصل خبر را اینجا ببینید

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar