بالارفتن میزان اشتغال دانش‌آموزان و دانشجویان، نشانه‌ای دیگر بر قوت‌‌گرفتن اقتصاد کانادا
24 جولای 2010 - 20:37
بازدید 399
8

      افزایش میزان اشتغال بسیار بیشتر از حد پیش‌بینی شده در ماه جون می‌تواند به معنای این واقعیت باشد که اقتصاد کانادا با قدرت هرچه تمام‌تر به سوی نیمه دوم سال حرکت خواهد کرد.   بیشتر مشاغلی (۹۳‌هزار و ۷۰۰ شغل) که در ماه جون ایجاد شدند تمام‌وقت (۴۸ هزار و ۹۰۰ شغل) […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 

 

افزایش میزان اشتغال بسیار بیشتر از حد پیش‌بینی شده در ماه جون می‌تواند به معنای این واقعیت باشد که اقتصاد کانادا با قدرت هرچه تمام‌تر به سوی نیمه دوم سال حرکت خواهد کرد.

 

بیشتر مشاغلی (۹۳‌هزار و ۷۰۰ شغل) که در ماه جون ایجاد شدند تمام‌وقت (۴۸ هزار و ۹۰۰ شغل) و در بخش خصوصی (۵۱ هزار و ۹۰۰ شغل) بودند.

 

در ماه جون از تعداد خوداشتغالان کاسته شد و تعداد این گونه از شاغلان به ۴۵ هزار و ۶۰۰ نفر رسید. این کاهش بیانگر این است که بیشتر افرادی که در دوران رکود و به دلیل کمبود کار در بخش‌های دولتی یا خصوصی به خوداشتغالی روی آورده ‌بودند، اکنون بار دیگر توسط شرکت‌ها به کار فراخوانده شده‌اند یا به هر شکل مشغول به کار شده‌اند.

 

بنا بر آمار ارائه شده از سوی اداره آمار کانادا در ماه جون امسال تعداد دانش‌آموزان یا دانشجویان ۱۵ تا ۲۴ سال که به کار مشغول شده بودند ۶۰ هزار و ۷۰۰ نفر بیشتر از تعداد این افراد در همین ایام از سال گذشته بوده است.

 

رشد اشتغال گفته شده در گروه مذکور سبب شده تا میزان بیکاری در این گروه از ۱۸.۶ درصد به ۱۵.۹ درصد تنزل پیدا کند اما هنوز هم همچنان بسیار بالاتر از رقم ۱۱.۵ درصدی است که در جون سال ۲۰۰۶ به آن رسیده بود.

 

براساس اطلاعات موجود درباره دانش‌آموزان و دانشجویان ۱۵ تا ۲۴ ساله مشغول به کار در سرتاسر کشور طی ماه‌های می و جون، این‌طور به نظر می‌رسد که وضعیت بازار کار تابستانی برای این گروه در استان‌های انتاریو و کبک بسیار بهتر از دیگر نقاط کشور بوده است.

 

در ماه جون اشتغال تابستانی این گروه ۳۲ هزار نفر بیشتر از همین زمان در سال گذشته بوده و در استان کبک نیز این رقم ۲۹ هزار نفر بیشتر است.

 

در نتیجه این رشد، نرخ بیکاری دانش‌آموزان و دانشجویان انتاریویی که کار تابستانی می‌کنند از ۲۲.۸ درصد در سال ۲۰۰۹ به ۱۷.۵ درصد در تابستان فعلی رسید. این رقم در استان کبک نیز از ۱۸.۲ درصد به ۱۵.۶ درصد کاهش یافت. در استان آلبرتا با وجود افزایش سالانه ۸۱۰۰ دانش‌آموز و دانشجو به این تعداد، نرخ بیکاری این گروه از ۹.۵ درصد در جون سال ۲۰۰۹ به ۱۱.۷ درصد در جون ۲۰۱۰ رسیده است.

 

در استان ساسکاچوان نسبت به سال گذشته ۲۴۰۰ شغل دانش‌اموزی تابستانی بیشتر ایجاد شد و همین امر سبب شد تا نرخ بیکاری این گروه از ۱۰.۳ درصد در سال ۲۰۰۹ به ۹.۴ در سال ۲۰۱۰ کاهش یابد که این پایین‌ترین نرخ بیکاری این گروه در میان هر ده استان کانادا است.

 

اصل خبر را اینجا ببینید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar