بالاترین قیمت دلار کانادا نسبت به دلار امریکا در سه سال گذشته
01 آوریل 2011 - 15:11
بازدید 326
10

روز جمعه گذشته قیمت دلار کانادا نسبت به دلار امریکا، به بالاترین رقم خود در سه سال گذشته رسید. از سوی دیگر در همین زمان بازار اشتغال در امریکا نیز قوت یافت و قیمت نفت نیز بالاتر رفت. در این هفته قیمت هر دلار کانادا به ۱۰۳.۶۹ دلار امریکا رسید که ۰.۵۵ سنت بالاتر از بیشترین […]

ارسال توسط :
پ
پ

روز جمعه گذشته قیمت دلار کانادا نسبت به دلار امریکا، به بالاترین رقم خود در سه سال گذشته رسید. از سوی دیگر در همین زمان بازار اشتغال در امریکا نیز قوت یافت و قیمت نفت نیز بالاتر رفت. در این هفته قیمت هر دلار کانادا به ۱۰۳.۶۹ دلار امریکا رسید که ۰.۵۵ سنت بالاتر از بیشترین رقمی بود که در ماه نوامبر ۲۰۰۷ به آن رسیده بود.

بعد از این که گزارشی در مورد وضعیت اشتغال در امریکا- که بزرگ‌ترین شریک تجاری کاناداست- منتشر شد برای دومین ماه متوالی قیمت دلار کانادا نیز افزایش یافت. در این مدت نرخ بیکاری در امریکا به ۸.۸ رسید که پایین‌ترین حد آن در دو سال گذشته بوده است.  در همین زمان قیمت نفت نیز که یکی از صادرات مهم کاناداست مانند قیمت دلار کانادا بالا رفت و به بشکه‌ای ۱۰۸ دلار امریکا رسید. شاخص مرکب S&P/TSXنیز با ۱۴.۰۵ رشد به ۱۴ هزار و ۱۳۰.۱۵ رسید.

بنا به گزارش اداره آمار مشاغل در امریکا، در ماه مارچ تعداد شاغلان nonfarmدر این کشور ۲۱۶ هزار نفر افزایش یافت. این در حالی بود که تحلیل‌گران برای این ماه تنها ۱۹۰ هزار نفر افزایش را در این حوزه پیش‌بینی کرده بودند.  

یکی از کارشناسان بازار سرمایه بانک BMOدر این‌باره می‌گوید: «بالاخره بازار کار در ایالات متحده امریکا پیشرفت خوبی از خود نشان داد. حالا دیگر شرکت‌های امریکایی راه استخدام نیرو را باز کرده‌اند که همین امر می‌تواند به تعلیقی که در امر هزینه‌کرد از سوی مصرف‌کنندگان به وجود آمده بود و نیز بازار راکد و نزولی مسکن در این کشور پایان دهد.»

بیشترین رشد اشتغال در بخش خدمات بیزینسی و مشاغل تخصصی، بهداشت، خدمات تفریحی و اقامتی و بخش معدن اتفاق افتاده است. میزان اشتغال در بخش تولید نیز همچنان در حال افزایش است. اداره آمار امریکا اعلام کرد تعداد افراد بیکار تغییراتی جزئی داشته و ۱۳.۵ میلیون نفر است. حجم نیروی کار نیز طی ماه گذشته بدون تغییر باقی ماند. از ماه نوامبر سال ۲۰۱۰ به این سو، نرخ بیکاری ۱درصد کاهش یافته است.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید. 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar