اکسپرس انتری- سه ماهه اول 2020
08 آوریل 2020 - 23:53
بازدید 291
7

در سه ماهه اول سال 2020 به نسبت دوره مشابه در دو سال گذشته، از تعداد بیشتری از متقاضیان اکسپرس انتری دعوت شده که برای اقامت دائم درخواست دهند. اگرچه  چشم انداز مهاجرت کانادا به دلیل شیوع ویروس کرونا در حال تغییر است اما به نظر می رسد که سال جاری، سال بزرگی برای اکسپرس […]

ارسال توسط :
پ
پ

در سه ماهه اول سال 2020 به نسبت دوره مشابه در دو سال گذشته، از تعداد بیشتری از متقاضیان اکسپرس انتری دعوت شده که برای اقامت دائم درخواست دهند.

اگرچه  چشم انداز مهاجرت کانادا به دلیل شیوع ویروس کرونا در حال تغییر است اما به نظر می رسد که سال جاری، سال بزرگی برای اکسپرس انتری باشد. برنامه 2020-2022 (2020-2022 Levels Plan)، کمتر از یک هفته قبل از اینکه کانادا اجرای اقدامات پیشگیری از ویروس کرونا را شروع کند، اعلام شد. هدف کانادا برای امسال جذب 341،000 مهاجر جدید است که از این تعداد 91800 نیروی کار ماهر فدرال و 67800 نفر از طریق برنامه های نامزدی استانی دعوت خواهند شد.

از زمان اولین انتخاب در سال جاری در 8 ژانویه، انتخاب های اکسپرس انتری به طور منظم هر دو هفته یکبار برگزار شده است. پس از شروع اجرای اقدامات ویژه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، کانادا در 18 مارس یک انتخاب برگزار کرد که در آن فقط از نامزدهای استانی دعوت کرد. 5 روز بعد، در 23 مارس، کانادا انتخاب استثنایی دیگری را برگزار کرد و فقط از نامزدهای برنامه مهاجرت تجربه کانادایی دعوت کرد.

طبق توییت اداره مهاجرت پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)، دوره های اکسپرس انتری همچنان برگزار و درخواست ها پذیرفته و پردازش می شوند. این اداره همچنین می گوید نامزدهایی که اکنون دعوت می شوند، به احتمال زیاد بررسی درخواست آنها کمتر از شش ماه طول نخواهد کشید.

تاکنون در سال جاری، 22600 دعوتنامه (ITA)برای متقاضیان حاضر در استخر اکسپرس انتری صادر شده است. در سه ماهه اول سال 2019، کانادا 21200، دعوتنامه و در سه ماهه اول سال 2018، 17500 دعوتنامه صادر کرده بود. در سه ماهه اول سال 2017 نیز 24632، ITA صادر شده بود. 

کانادا در سه ماهه چهارم سال 2019، 18000 ITA صادر کرد. یکی از انتخاب های این بازه زمانی، انتخاب برنامه نیروی متخصص فدرال بود که 500 دعوت نامه را برای داوطلبان با حداقل امتیاز 357 در سیستم جامع رتبه بندی (CRS)، صادر کرد. در سال جاری، کانادا بزرگترین انتخاب اکسپرس انتری خود را در 19 فوریه برگزار و 4500 متقاضی را برای درخواست اقامت دائم دعوت کرد. 

اکسپرس انتری، نام سیستم مدیریت برنامه مهاجرت در کلاس اقتصادی کانادا برای سه برنامه فدرال است: برنامه نیروی کار ماهر فدرال، برنامه نیروی متخصص فدرال و تجربه کانادایی.

درخواست ها به استخر اکسپرس انتری وارد و با توجه به عوامل انسانی از جمله سن، سابقه کار، تحصیلات و مهارت های زبانی رتبه بندی می شوند. از داوطلبان با بالاترین امتیاز CRS دعوت می شود تا از طریق انتخاب منظم اکسپرس انتری برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

یکی از راه هایی که متقاضیان می توانند امتیاز CRS خود را بهبود بخشند، دریافت دعوتنامه از برنامه مهاجرتی یکی از استان ها یا قلمروهای کانادا است. 

برنامه های بهبود یافته انتخاب های استانی

استان های کانادا برای معرفی متقاضیان اکسپرس انتری برای اقامت دائم، از برنامه های نامزدی استانی خود استفاده می کنند. تقریباً در تمام استان ها و قلمروها به جز کبک و نوناووت برنامه های بهبود یافته انتخابی استانی وجود دارد. 

برنامه های بهبود یافته مهاجرتی استانی در ارتباط با سیستم اکسپرس انتری عمل می کنند. آنها به دولت های استانی اجازه می دهند متقاضیان اکسپرس انتری را که از جمعیت و اهداف بازار کار آنها پشتیبانی می کنند، معرفی کنند. آنها همچنین دارای استاندارد بررسی کوتاه تری نسبت به برنامه های مهاجرتی پایه استانی هستند که به طور مستقل از اکسپرس انتری عمل می کنند. 

زمانی که متقاضیان اکسپرس انتری دعوت می شوند که برای نامزدی استانی درخواست دهند، دولت های استانی انتخاب های خود را از میان این متقاضیان انجام می دهند. در صورت دریافت دعوتنامه استانی، 600 امتیاز CRS اضافی در انتخاب بعدی اکسپرس انتری فدرال به آنها تعلق می گیرد.

 انتاریو در سه ماهه گذشته سه انتخاب را از طریق دو جریان مهاجرتی برگزار کرد: جریان اولویت های سرمایه انسانی، و جریان نیروی کار ماهر فرانسوی زبان. 

جریان نیروی کار ماهر فرانسوی زبان، اولین انتخاب برنامه نامزدی مهاجرت انتاریو (OINP)، در سال 2020 بود. در 9 ژانویه، انتاریو 242 متقاضی فرانسوی زبان را دعوت کرد تا برای نامزدی استانی درخواست دهند. 

در طی دو جریان اولویت سرمایه انسانی، تعداد 1440 متقاضی اکسپرس انتری برای درخواست نامزدی استانی دعوت شدند. در انتخاب 15 ژانویه 954 متقاضی با سابقه کار در یکی از شش شغل واجد شرایط در جوزه فناوری دعوت شدند. در انتخاب بعدی، در تاریخ 13 فوریه، نامزدها از بین صاحبان 10 شغل تخصصی مانند پرستاری، مدیریت و حسابداری و سایرین دعوت شدند. 

برنامه مهاجرتی استان آلبرتا (AINP)، در سه ماهه اول سال، پنج انتخاب را از طریق جریان اکسپرس انتری آلبرتا برگزار کرده است. سه نفر از کاندیداهای دعوت شده حداقل امتیاز CRS 300 و دو نفر دیگر حداقل امتیاز CRS 350 نیاز داشتند.

برنامه انتخابی استان آلبرتا تاکنون 751 دعوت نامه در سال جاری صادر کرده است.

جزییاتی از انتخاب های استان های پرنس ادوارد، بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان و منیتوبا نیز در برنامه های هم راستا با سیستم اکسپرس انتری منتشر شده است. 

 

منبع خبر: CIC News, April 2, 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar