انجمن وکلای مهاجرت کبک پیگیر رد بی دلیل پرونده ها در CIO
14 فوریه 2012 - 16:03
بازدید 216
9

اطلاع یافتیم که انجمن وکلای مهاجرت کبک (Quebec Immigration Lawyers Association) که یکی از قویترین تشکلهای حقوقی کبکی است کمیته ای متشکل از وکلای زبده مهاجرت را مامور تحقیق در مورد رفتار دفتر اداره مهاجرت کانادا در سیدنی موسوم به CIO کرده است. محور این تحقیقات موضوع رد بی دلیل پرونده ها با استناد به عدم […]

ارسال توسط :
پ
پ

اطلاع یافتیم که انجمن وکلای مهاجرت کبک (Quebec Immigration Lawyers Association) که یکی از قویترین تشکلهای حقوقی کبکی است کمیته ای متشکل از وکلای زبده مهاجرت را مامور تحقیق در مورد رفتار دفتر اداره مهاجرت کانادا در سیدنی موسوم به CIO کرده است. محور این تحقیقات موضوع رد بی دلیل پرونده ها با استناد به عدم اثبات سوابق حرفه ای متقاضیان است که بیشتر در مورد پزشکان؛ دندانپزشکان؛ داروسازان و اخیرا در مورد بیولوژیستها هم اتفاق افتاده است. وکلای عضو این انجمن متقاضیانی از سراسر جهان را نمایندگی می کنند و با وجود اینکه مدتهاست که سیدنی این رفتار را رویه خود کرده است حساسیت آنها به این دلیل که هر یک تعداد محدودی از این موارد را دیده اند برانگیخته نشده بود. در تماسی که یکی از اعضای این کمیته با کنپارس داشت گزارش مفصلی در خصوص ابعاد این اقدام در مورد پرونده های ایرانی دریافت کردند و بسیار مصمم تر تلاش دارند در این زمینه اداره مهاجرت را به چالش بکشند.

بیم آن می رود که این رفتار سیدنی بر اساس دستورالعملی تبعیض آمیز از سوی مقامات بالای وزارت مهاجرت و احتمالا شخص وزیر صورت می گیرد و به منظور اولویت دادن به پرونده هایی از کشورهای خاص مورد نظر در تکمیل ظرفیتهای نیروی متخصص فدرال است. 

همانگونه که پیش از این بارها در این مورد به مخاطبان این سایت اطلاع رسانی شده است دفتر سیدنی پرونده های زیادی از این گروه را به بهانه اینکه افسر در خصوص اینکه متقاضی حداقل یک سال به شغل پزشکی و یا دندانپزشکی و …..اشتغال داشته؛ قانع نشده است رد کرده است. این اتفاق در حالی افتاده است که این متقاضیان همه مدارک ممکن دال بر اینکه به این حرفه ها اشتغال داشته اند را نیز ارایه کرده بودند مثلا در مورد متقاضیان ایرانی نامه از نظام پزشکی؛ مجوز مطب؛ مدارک مالیاتی و …. ارایه شده اند با این حال افسر سیدنی مدعی است در این مورد قانع نشده است. از سوی دیگر بازگرداندن مدارک این افراد بر خلاف دستورالعملهای عادی CIO  خودداری می کردند.

در مقطعی ما به موکلین خود توصیه کردیم علاوه بر این مدارک اظهارنامه ای را نیز امضا و پیوست پرونده کنند و تا مدتی این اظهارنامه ها مانع از رد پرونده ها می شد که اخیرا از این مرحله هم گذر کرده اند و با وجود اظهارنامه هم ابایی از رد ندارند.

نکته دیگر اینکه وقتی به این رویه اعتراض می شد پاسخهای کلیشه ای ارایه می شد و حتی یکبار هم ترتیب اثری به این نامه ها داده نشد و از آن بدتر این که در صورت اقدام مجدد این افراد و ارایه مدارک بیشتر تلاش زیادی می کردند که این افراد مجددا رد شوند. به عنوان مثال بر اساس چک لیست CIO زمانی که فردی قبلا در پرونده ای نمره آیلتس ارایه کرده است و آن پرونده رد شده است به هر دلیل می تواند کپی آیلتس را ضمیمه کند و توضیح دهد که پیش از این اصل مدرک را در پرونده شماره فلان ارایه کرده است و این رویه بارها مورد عمل بوده است اما حداقل سه مورد داشته ایم از کسانی که در رشته های مورد اشاره بالا به دلیل واهی عدم اقناع افسر رد شده اند و برای آنها با مشقتی که متقاضی در تهیه دوباره همه مدارک تحمیل شده است اقدام مجدد کرده ایم و این بار در کمال ناباوری CIO مدارک را باز گردانده است به دلیل عدم ارایه اصل مدرک آیلتس و این زمانی است که کفگیر به ته دیگ خورده است. در این موارد ما فوری مکاتبه کرده ایم  و توضیح داده ایم که دستورالعمل شما این می گوید و باید بر این اساس عمل می شد و این بار پرونده را به دلیل پر شدن سقف ظرفیت باز گردانده اند.

انجمن حقوقدانان کبک در اولین گام بر اساس قانون دسترسی به اطلاعات رسما درخواست کرده است متن ایمیلهای رد و بدل شده میان مدیران آن مرکز را در اختیار انجمن قرار دهند که دولت موظف است در زمان معینی چنین کند. هدف این است که حقیقت مطلب در این مورد روشن شود. 

کنپارس آمادگی خود را برای هرگونه همکاری به این انجمن اعلام کرده است و امیدواریم این اقدامات به نتیجه روشنی برسد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar