انتاریو سیستم EOI را برای ۳ زیرشاخه مهاجرت در نظر می‌گیرد
15 مارس 2021 - 11:24
بازدید 439
13

رایزنی های عمومی حاکی از آن است که سیستم جدید، عادلانه تر و قابل پیش بینی تر خواهد بود. انتاریو در هفته های آینده، سیستم ثبت نام پنج زیرشاخه مهاجرت «گروه اقتصادی» خود را تغییر خواهد داد. «برنامه انتخاب استانی انتاریو» (OINP) به سیستم «ابراز علاقه مندی» (EOI) روی آورده است، که بر اساس امتیازات […]

ارسال توسط :
پ
پ

رایزنی های عمومی حاکی از آن است که سیستم جدید، عادلانه تر و قابل پیش بینی تر خواهد بود.

انتاریو در هفته های آینده، سیستم ثبت نام پنج زیرشاخه مهاجرت «گروه اقتصادی» خود را تغییر خواهد داد.

«برنامه انتخاب استانی انتاریو» (OINP) به سیستم «ابراز علاقه مندی» (EOI) روی آورده است، که بر اساس امتیازات عوامل سرمایه انسانی و عوامل بازار کار، متقاضیان را رتبه بندی می کند. بسیاری از «برنامه های انتخاب استانی» (PNP) از این سیستم برای اولویت بندی متقاضیان ثبت نام شده استفاده می کنند.

 

«OINP» سیستم «EOI» را در زیرشاخه های زیر اعمال خواهد کرد:

  • زیرشاخه های گروه «پیشنهاد شغلی کارفرما»:
  • نیروی کار خارجی
  • دانشجویان بین الملل
  • مهارت های موردنیاز
  • زیرشاخه «فارغ التحصیل کارشناسی ارشد»
  • زیرشاخه «فارغ التحصیل دکترا»

 

از آنجایی که «OINP» در حال تغییر سیستم است، زیرشاخه های مذکور تا اطلاع ثانوی برای متقاضیان جدید بسته خواهد بود. با راه اندازی سیستم جدید «EOI» در هفته های آینده (که تاریخ دقیق آن مشخص نیست)، پذیرش متقاضیان در این زیرشاخه ها از سر گرفته خواهد شد.

 

سیستم «EOI» چگونه مهاجرت به انتاریو را تغییر خواهد داد؟

زیرشاخه های مهاجرتی که به سیستم ثبت نام «EOI» روی می آورند، در گذشته سیستم متفاوتی داشتند؛ به این صورت که متقاضیانی که زودتر ثبت نام می کردند، زودتر نیز پذیرش می شدند. انتاریو پورتال وب خود را برای ثبت نام باز می کرد. این پورتال ها معمولاً چند دقیقه قبل از پر شدن، بسته می شدند. مشکلات دیگری نیز وجود داشت؛ «OINP» مجبور بود یک آدرس ایمیل جداگانه به افرادی اختصاص دهد که با مشکلات فنی در ثبت نام خود روبرو بودند. به علاوه، برخی از متقاضیان شکایت داشتند که این سیستم برای افرادی که دارای اینترنت کم سرعت هستند، ناعادلانه است.

سیستم «EOI» توسط اکثر «PNP»های دیگر نیز استفاده می شود. به طور معمول، این سیستم از افراد می خواهد که رزومه کاری خود را همراه با سابقه کار، تحصیلات، و سایر اطلاعات خود ارسال کنند. سپس به آنها امتیازی داده می شود، که بر اساس آن، ممکن است برای درخواست نامزدی استانی و اقامت دائم دعوت شوند.

در پاییز سال 2020، انتاریو شروع به رایزنی های عمومی در مورد سیستم پیشنهادی «EOI» کرد. به گفته سخنگوی «OINP»، این استان با بازخورد مثبتی در این باره روبرو شد.

این استان از روز 9 سپتامبر تا 23 اکتبر سال 2020، حدود 250 بازخورد از متقاضیان احتمالی، کارفرمایان، سازمان های مهاجرت و نمایندگان، و همچنین انجمن های صنفی و حرفه ای دریافت کرده است.

طبق اظهارات سخنگوی «OINP»، بسیاری از پاسخ دهندگان بر این باور بودند که سیستم «EOI» گزینه ای منصفانه تر، قابل پیش بینی تر، و مطلوب تر برای کاربران می باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar