اقدام مثبت دولت کانادا در صدور ویزاهای درازمدت
30 ژوئن 2011 - 8:15
بازدید 408
7

یکی از دردسرهای برخی از مهاجران کانادایی مشکلات مربوط به دریافت ویزا برای والدین آنها برای دیدارهای دوره‌ای و سالانه بوده است. این کار علاوه بر هزینه، وقت و انرژی زیادی را هم از همه طرفین ماجرا (مهاجر، والدینش، دفتر صدور ویزا) هدر می‌داده و حالا مشخص شده که خود اداره مهاجرت و دفاتر صدور […]

ارسال توسط :
پ
پ

یکی از دردسرهای برخی از مهاجران کانادایی مشکلات مربوط به دریافت ویزا برای والدین آنها برای دیدارهای دوره‌ای و سالانه بوده است. این کار علاوه بر هزینه، وقت و انرژی زیادی را هم از همه طرفین ماجرا (مهاجر، والدینش، دفتر صدور ویزا) هدر می‌داده و حالا مشخص شده که خود اداره مهاجرت و دفاتر صدور ویزا هم از این همه تکرار در بررسی‌ چنین تقاضاهایی به ستوه آمده‌اند. البته حدود یک سال بود که اخبار متعددی درباره صدور ویزاهای با امکان ورود متعدد می‌رسید اما در دستورالعملی که در این ماه (جون سال ۲۰۱۱) رسما به همه دفاتر صدور ویزا (و قاعدتا سفارت کانادا در تهران) ابلاغ شده، صدور چنین ویزاهایی به صورت یک وظیفه برای افسران تعریف شده که در صورت عدم انجام آن باید دلایل کافی ارائه دهند.

خوشبختانه متن این دستورالعمل فقط به والدین محدود نشده و صاحبان بیزینس‌ها را هم شامل می‌شود. علاوه بر آن به ابهامی که پیشتر در میان متقاضیان وجود داشت و تقاضا برای ویزای توریستی را برای آن دسته از افراد که دارای پرونده مهاجرتی (از طریق خویشاوندی یا سرمایه‌گذاری) هستند دشوار می‌دانست می‌پردازد و این افراد را (با رعایت شروطی) در اولویت این تسهیلات قرار می‌دهد. یکی از این شروط، یک بار سفر به کاناداست.

بدین ترتیب اگر والدین مهاجری پیشتر یک بار به کانادا سفر کرده و در موعد مقرر بازگشته باشند و یا افراد دارای بیزینسی به دلیلی (مثلا برای شرکت در مصاحبه سرمایه‌گذاری یا بازدید از امکانات سرمایه‌گذاری استان کبک) به کانادا آمده و با رعایت همه قوانین، در موعد مقرر بازگشته باشند می‌توانند در نوبت بعد تقاضای ویزای مدت‌دار با امکان ورود متعدد بدهند و برای چندین سال از دردسرهای دریافت ویزا خلاص شوند و هر زمان که خواستند به کانادا سفر کنند.

برای کسانی‌که پرونده مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری دارند این بهترین فرصت است تا در فاصله‌ای که پرونده آنها بررسی می‌شود به شهر مورد نظر در کانادا تردد داشته و از اقدامات سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب و کار اطلاع کافی به دست آورند. کنپارس آمادگی دارد تا به موکلین خود در این زمینه راهنمایی‌های لازم را ارائه دهد.

متن اطلاعیه رسمی اداره مهاجرت در ادامه می‌آید.

ویزاهای درازمدت با اجازه ورود متعدد

موضوع

این ابلاغیه اجرایی به دفاتر ویزا در کشورهای مختلف اعلام می‌کند که در زمینه صدور ویزاهای درازمدت با اجازه ورود متعدد چگونه عمل کنند.

سابقه

در تاریخ ۲۰ دسامبر سال ۲۰۱۰ ایمیل زیر به طور گسترده از طرف اداره مناطق بین‌الملی International Region به مسئولان مهاجرتی در سراسر دنیا ارسال شد. بر اساس مفاد این ایمیل، این مسئولان تشویق می‌شدند که در هر موردی که امکان آن وجود داشت به‌ویژه در مورد ویزای والدینی که ممکن بود حتی در نوبت دریافت حق اقامت دائم یا PR نیز باشند و یا مسافران بیزینسی، ویزاهای درازمدت با اجازه ورود متعدد Long Term Multiple-entry Visa صادر نمایند.    

این دپارتمان هنوز هم صدور ویزاهای درازمدت با اجازه ورود متعدد را تشویق می‌کند. افسران ویزا نیز باید مسافرانی را که به ‌طور مرتب به کانادا سفر می‌کنند، تشویق به اخذ ویزای درازمدت با اجازه ورود متعدد نمایند و این نوع ویزاها نیز باید برای طولانی‌ترین مدتی که ممکن است صادر شوند (از نظر قانونی طولانی‌ترین زمان ممکن ده سال منهای یک ماه است).

همان‌طور که در مقررات یا نظامنامه OP ۱۱ بخش ۱۲ گفته شده است، بیشترین زمان اجازه ورود متعددی که امکان اعطای آن به افراد وجود دارد به اندازه مدت زمان اعتبار گذرنامه یا پاسپورت فرد متقاضی منهای یک ماه است که در حال حاضر مدت این اعتبار حداکثر پنج سال است. تا همین اواخر بسیاری از کشورها پاسپورت‌های خود را پنج‌ساله صادر می‌کردند اما به‌تدریج برخی کشورها به صدور پاسپورت‌هایی با ۱۰ سال اعتبار روی آورده‌اند. به این ترتیب در مواردی که امکان صدور ویزای درازمدت با اجازه ورود متعدد وجود داشته باشد و اعتبار پاسپورت هم اجازه دهد، این ویزا می‌تواند تا حداکثر زمان اعتبار پاسپورت صادر شود (تا سقف ۱۰ سال منهای یک ماه).  

اگر یک متقاضی ویزا درخواست ویزای ورود متعدد کرده و وجه آن را نیز پرداخت کرده باشد و از سوی دیگر افسر ویزا نیز متقاعد شده باشد که متقاضی مذکور فردی با حسن نیت و قابل اطمینان برای دریافت اجازه اقامت موقت در کانادا است و هیچ رفتار نامناسبی در مقابل قوانین کشور نخواهد داشت، باید مجوز ورود متعدد با حداکثر زمان ممکن برای وی صادر شود. این رویه پیش‌تر برای والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌هایی که پرونده اسپانسرشیپی نیز برایشان در دست اقدام بوده توصیه شده و احتمالا از این پس نیز باید برای دیگر متقاضیان از جمله مسافران بیزینسی به مرحله اجرا درآید.

به دفاتر ویزا توصیه شده که به متقاضیان واجد شرایط، گرفتن ویزای درازمدت با اجازه ورود متعدد را پیشنهاد کنند. آنچه مسلم است این‌که افسران این حوزه با توجه به اطلاعات عمیق و آشنایی‌ای که با متقاضیان دارند می‌توانند با استفاده از اطلاعات خاص بیشتر، بهترین تصمیم را درباره ارائه مجوز ورود متعدد به متقاضیان اتخاذ نمایند.

انتظار ما این است که امکان دستیابی به ویزای درازمدت با مجوز ورود متعدد، متقاضیان بیشتری را به این سمت سوق دهد که به جای درخواست ویزای منفرد برای دریافت این نوع از ویزا تقاضا نمایند تا به این ترتیب برای مدتی طولانی از تکرار تقاضای یک فرد در یک دفتر ویزا کاسته شود و شرایط برای سفرهای قانونی به کانادا هرچه بیشتر تسهیل گردد.         

راهنمایی‌ها

دپارتمان صدور ویزا حرکت در جهت صدور هر چه بیشتر ویزاهای درازمدت با  مجوز ورود متعدد را به مثابه یک قاعده آغاز کرده است. این امر یکی از ابزارهای کاهش تعداد مراجعین به دفاتر ویزا است. به علاوه این روش در کشورهایی که اتباع آن برای سفر به کانادا نیازمند اخذ ویزا هستند به متقاضیان کمک می‌کند تا بتوانند بر اساس زمان‌بندی مورد نظر خود و تا هر چند بار که می‌توانند به کانادا سفر کنند.

علاوه بر مواردی که در قانون OP ۱۱ بخش ۱۲ ذکر شده، به هنگام تشویق افراد برای دریافت ویزای درازمدت با  مجوز ورود متعدد موارد زیر باید در نظر گرفته شوند:

  • متقاضی باید برای دفتر ویزا شناخته شده باشد؛
  • متقاضی باید سابقه مسافرت به کانادا و بازگشت از آن را داشته باشد؛
  • آن‌دسته از والدین سالخورده‌تر که پرونده درخواست حق اقامت دائم یا PR آنان در دست بررسی است.

اگر افسری تصمیم بگیرد که مدت زمان اعطای ویزای درازمدت با  مجوز ورود متعدد به یک متقاضی را کمتر از مدت اعتبار پاسپورت وی (حداکثر ۱۰ سال منهای یک ماه) در نظر بگیرد، دلایل وی باید در پرونده به صورت مکتوب ذکر شود.

در حال حاضر افسران ویزا باید بدانند که رویه مورد قبول برای اعطای ویزا، اعطای ویزای درازمدت با  مجوز ورود متعدد است و چنانچه افسری ویزای منفرد به کسی اعطا کرده باشد باید توضیح لازم و کافی برای این تصمیم خود داشته باشد.

چنانچه فرد متقاضی درخواست دریافت ویزای منفرد کرده باشد و شرایط دریافت ویزا با مجوز ورود متعدد را داشته و افسر ویزا می‌توانسته این نوع از ویزا را به وی اعطا کند، از دفتر ویزا خواسته شده است تا مراتب را طی نامه‌ای به اطلاع متقاضی برسانند و وی را تشویق به دریافت ویزا با مجوز ورود متعدد نمایند. مفاد نامه‌ای که در این‌گونه موارد برای متقاضیان ارسال می‌شود به صورت زیر خواهد بود:

Dear:

Please find enclosed your single-entry temporary resident visa as per your application.

If you had applied for a multiple-entry visa, the visa issued to you could have been valid up to one month before the expiry of your passport (for a maximum of ۱۰ years).

Next time you wish to apply to travel to Canada you may wish to consider applying for a multiple entry visa.

Please note you must still meet all assessment criteria as per Canada’s Immigration and Refugee Protection Act (IRPA) and associated Regulations at the time your application is processed.

Sincerely,

 

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar