اقدامات جدید جیسن کنی در جهت بهبود قوانین مهاجرت
23 جولای 2011 - 23:31
بازدید 406
3

قرار است آقای جیسن کنی، وزیر مهاجرت و شهروندی و چندفرهنگی دولت کانادا با افراد و نهادهای مختلف درگیر در امر مهاجرت در زمینه سطوح مختلف و مناسب مهاجرتی به بحث و گفتکو بنشیند. اخیرا کانادا دارای یکی از بالاترین ارقام سرانه مهاجرت در سطح جهان بوده است. مطالب مرتبط اینجا می آیند. آقای کنی […]

ارسال توسط :
پ
پ

قرار است آقای جیسن کنی، وزیر مهاجرت و شهروندی و چندفرهنگی دولت کانادا با افراد و نهادهای مختلف درگیر در امر مهاجرت در زمینه سطوح مختلف و مناسب مهاجرتی به بحث و گفتکو بنشیند. اخیرا کانادا دارای یکی از بالاترین ارقام سرانه مهاجرت در سطح جهان بوده است.

آقای کنی در این‌باره می‌گوید: «ما نظرات و عقاید افراد را در مورد بهترین ترکیب برنامه‌های مهاجرتی برای کشور خواهانیم و مایلیم بدانیم که چگونه می‌توانیم موفقیت اقتصادی مهاجران را تضمین کنیم زیرا وقتی مهاجران به شغل خوبی دست پیدا کنند، کانادا موفق‌تر خواهد بود.»

 مشاوره ذکر شده با نهادها و مراکز استقرار مهاجران، کارفرمایان کانادایی، موسسات و نهادهای صنعتی و انجمن‌های کامیونیتی‌ها صورت خواهد گرفت. آنچه به بحث گذاشته خواهد شد عبارتند از برنامه‌های مهاجرتی که باید بر آنها تمرکز بیشتری شود، نحوه انتخاب مهاجران متخصص برای پر کردن خلاء موجود در نیروی کار و راه‌های کاستن از تعداد تقاضاهای مهاجرت انباشته شده.

مشاوره‌های آقای کنی از شهر کلگری آغاز شده و در شهرهای دیگر کانادا از جمله شهرهای ونکوور، تورنتو و مونترال ادامه خواهد یافت. دولت در تدوین سیاست‌های مهاجرتی آتی خود نظرات این مشاوران را نیز لحاظ خواهد نمود. این مشاوره‌ها در برخی موارد به شکل اینترنتی هم صورت خواهد گرفت. 

کشور کانادا هر ساله پذیرای نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر مهاجر جدید از سراسر دنیا است. آقای کنی در این‌باره می‌گوید: «تعداد مهاجرینی که به کشور وارد می‌شوند یک سقف حداکثری دارد. ما همیشه تا بالاترین این مقدار را به عنوان مهاجر جدید می‌پذیریم اما باید از این نکته هم اطمینان حاصل کنیم که سیستم مهاجرتی ما توانسته است برای مهاجران کار کند و در مقابل مهاجران هم توانسته‌اند برای کانادا کار کنند.» وی افزود این احتمال وجود دارد که سقف سالانه تعداد مهاجرین به کانادا افزایش یابد و گفت: «ما افراد را این‌جا نمی‌آوریم تا با معضل بیکاری یا کار در مشاغل پایین‌تر از صلاحیت خود مواجه شوند. خواست ما این است که آنها خلاء‌های موجود در نیروی کار را پر کنند به‌ویژه در این منطقه (کلگری).»

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.        

توضیح: به نظر می‌رسد اداره مهاجرت کانادا در اندیشه تغییراتی در سیستم جذب مهاجر متخصص است که فراتر از بحث تغییر سیستم امتیازبندی می‌رود. به زودی تحلیلی در این باره ارائه خواهد شد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar