بررسی برنامه اقامت دائم کانادا برای مهاجران غیرقانونی 
29 می 2024 - 5:52
بازدید 178
16

کانادا به دنبال اقداماتی برای قانونی کردن وضعیت مهاجران غیر قانونی است پیش‌بینی می‌شود که این هفته، کابینه فدرال با هدف بررسی طرح‌هایی جهت ایجاد مسیری برای شهروندی هزاران مهاجری که بدون وضعیت قانونی در کانادا زندگی می‌کنند، تشکیل جلسه ‌دهد. به گزارش «گلوب اند میل»، این  مورد می‌تواند شامل پناهجویان رد شده نیز باشد […]

ارسال توسط :
پ
پ

کانادا به دنبال اقداماتی برای قانونی کردن وضعیت مهاجران غیر قانونی است

پیش‌بینی می‌شود که این هفته، کابینه فدرال با هدف بررسی طرح‌هایی جهت ایجاد مسیری برای شهروندی هزاران مهاجری که بدون وضعیت قانونی در کانادا زندگی می‌کنند، تشکیل جلسه ‌دهد.

به گزارش «گلوب اند میل»، این  مورد می‌تواند شامل پناهجویان رد شده نیز باشد و به آنها اجازه اقامت قانونی بدهد.

این طرح جدید، حکم سال 2021 نخست وزیر به شان فریزر، وزیر سابق مهاجرت، را برآورده می‌کند.

در حکم آمده است که وزیر باید «بر اساس برنامه‌های آزمایشی موجود به بررسی بیشتر راه‌های تعیین وضعیت نیروی کار غیرقانونی بپردازد.»

در سپتامبر 2023، مهاجران، از جمله مقیمان غیرقانونی، دانشجویان و پناهندگان در شهرهای  مختلف کانادا به دنبال دریافت وضعیت اقامت دائم، راهپیمایی کردند.

معترضان از دولت کانادا خواستند تا یک برنامه اقامت دائم بدون محدودیت برای همه مهاجران غیرقانونی، بدون هیچ استثنایی ایجاد کند.

بسیاری از مهاجران ده‌ها سال بدون مدارک قانونی در کشور کانادا کار می‌کنند و خانواده تشکیل می‌دهند، اما به دلیل به پایان رسیدن مدت اقامتشان یا محروم شدن از حق ماندن، با اخراج مواجه می‌شوند.

کسانی که به طور قانونی وارد کشور شده‌اند، از جمله نیروی کار خارجی موقت، اما پس از انقضای ویزای خود در کشور ماند‌ه‌اند، ممکن است بتوانند از اخراج خود جلوگیری کنند. 

مارک میلر، وزیر مهاجرت، در حال تدوین استراتژی برای بحث در کابینه است. کابینه قبل از جلسه تابستانی پارلمان در چند هفته آینده تشکیل می‌شود.

این پیشنهاد برای کسانی که در کانادا بدون وضعیت قانونی زندگی می‌کنند، فرصت درخواست برای قانونمندی وضعیت و دریافت اقامت دائم ارائه می‌دهد، از جمله دانشجویان بین المللی سابق که ویزای تحصیلی آنها منقضی شده است.

بسته به تعداد متقاضیان، دولت ممکن است برای جلوگیری از افزایش ناگهانی مهاجران، اعطای اقامت دائم به مهاجران غیرقانونی را طی چندین سال بدون هیچ ترتیبی و از طریق اجازه کار ممکن کند. 

بحث‌های قبلی برای قانونی کردن نیروی کار بدون مدرک

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حمایت مردمی از مهاجرت به شدت کاهش یافته است، زیرا بیشتر کانادایی‌ها دلیل کمبود مسکن مقرون به صرفه را ورود تازه واردان می‌دانند.

با این حال، سید حوسن (Syed Hussan)، مدیر اجرایی «ائتلاف نیروی کار مهاجر برای تغییر» (Migrant Workers Alliance for Change)، اظهار داشت که کسانی که از قبل در کشور زندگی و کار می‌‌کنند، فشار زیادی بر مسکن وارد نخواهند کرد.

وی اظهار داشت که تعیین وضعیت مهاجران ممکن است منجر به تزریق میلیاردها دلار به اقتصاد شود.

در سال گذشته، مارک میلر در مصاحبه‌ای با «گلوب اند میل»، تخمین زد که صدها هزار نفر می‌توانند بدون مدارک درست در این کشور زندگی کنند.

او خاطرنشان کرد که در بهار پیشنهادی را به کابینه ارائه می‌کند تا وضعیت مهاجران غیرمجاز تنظیم شود.

تعدادی از کشورها اعلام کرده‌اند که قصد دارند به مهاجران بدون مدارک اجازه دهند تا وضعیت خود را تنظیم کنند.

این برنامه افرادی را که مرتکب جنایات مهم یا جرایم تروریستی شده‌اند و با اخراج مواجه هستند را مورد هدف قرار نمی دهد. 

طرح‌های توسعه برای قانونی کردن وضعیت مهاجران بدون مدرک مدت‌ها مورد بحث قرار گرفته است.

یکی از مهم‌ترین اخبار مرتبط با همین موضوع در اکتبر 2022 توسط «رادیو کانادا» منتشر شد.

در آن زمان، «رادیو کانادا» گزارش داد که یک مقام دولتی ناشناس به آنها اطلاع داده است، دولت کانادا پیگیر سامان بخشیدن به وضعیت مهاجرانی است که در این کشور با وضعیت نامشخص زندگی می‌کنند.

طبق تخمین این منبع ناشناس در آن زمان تا 500 هزار نیروی کار مهاجر غیرقانون در کانادا بودند.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

برنامه آزمایشی کارآفرینی بریتیش کلمبیا دائمی شد

دانشجویان P3 واجد شرایط PGWP نیستند

آیا «سیستم تأیید نامه پذیرش (LOA)» موفق بوده است؟

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339 یا 02191008338 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar