اقامت دائم مستقیم با پایلوت‌های جدید پرستار خانگی
05 ژوئن 2024 - 5:39
بازدید 194
7

تحت برنامه‌های آزمایشی جدید، به پرستاران خانگی در بدو ورود وضعیت اقامت دائم داده می‌شود این هفته، وزیر مهاجرت کانادا، راه‌اندازی برنامه‌های جدید و ارتقا یافته‌ای را برای پرستاران خانگی (caregiver pilot programs) اعلام کرد که به آنها اجازه می‌دهد به محض ورود به کشور کانادا اقامت دائم (PR) دریافت کنند، بدون اینکه تجربه کاری […]

ارسال توسط :
پ
پ

تحت برنامه‌های آزمایشی جدید، به پرستاران خانگی در بدو ورود وضعیت اقامت دائم داده می‌شود

این هفته، وزیر مهاجرت کانادا، راه‌اندازی برنامه‌های جدید و ارتقا یافته‌ای را برای پرستاران خانگی (caregiver pilot programs) اعلام کرد که به آنها اجازه می‌دهد به محض ورود به کشور کانادا اقامت دائم (PR) دریافت کنند، بدون اینکه تجربه کاری برای مدت زمان خاصی در کانادا داشته باشند.

دولت کانادا برنامه‌های آزمایشی پرستاران خانگی جدید را به‌عنوان تاریخ انقضای برنامه‌های آزمایشی پرستار پشتیبان در خانه (Home Support Worker Pilot ) و مراقبت از کودک در خانه (Home Child Care Provider Pilot) اعلام کرده است.

برنامه‌های آزمایشی موجود قرار است در  تاریخ 17 جون منقضی شوند. 

طبق تغییرات جدید در برنامه‌های آزمایشی جایگزین، متقاضیان مجاز خواهند بود برای سازمان‌هایی کار کنند که مراقبت موقت یا پاره وقت از افراد نیمه مستقل یا در حال بهبودی از یک آسیب یا بیماری، ارائه می‌کنند.

این روش جدید این امکان را برای پرستاران خانگی فراهم می‌کند تا خیلی راحت کار مناسبی در شرکت‌های معتبر پیدا کنند و در بدو ورود دسترسی شفاف و بدون پیچیدگی به وضعیت اقامت دائم کانادا داشته باشند.

متقاضیانی که علاقه‌مند به کار در بخش پرستاران خانگی هستند، در صورت دارا بودن شرایط زیر می‌توانند تحت این برنامه‌های آزمایشی جدید درخواست دهند:

  • داشتن حداقل سطح  CLB 4 در زبان،
  • داشتن مدرک معادل دیپلم دبیرستان کانادایی،
  • داشتن تجربه کاری جدید و مرتبط،
  • داشتن پیشنهاد کار برای یک کار تمام وقت مراقبت خانگی.

شرایط گفته شده، تغییراتی را نسبت به برنامه‌های آزمایشی کنونی نشان می‌دهد که در آنها  نیاز است، متقاضی سطح CLB 5 را در زبان و یک سال تحصیلات پس از متوسطه در کانادا (یا معادل خارجی) و حداقل شش ماه تجربه کاری داشته باشد. اداره مهاجرت کانادا هنوز مشخص نکرده است که الزامات تجربه کاری تحت برنامه‌های آزمایشی جدید چیست و جزئیات بیشتر اعلام خواهد شد.

مارک میلر، وزیر مهاجرت در یک بیانیه خبری بیان کرد: «پرستاران خانگی نقش مهمی در حمایت از خانواده‌های کانادایی دارند و برنامه‌های ما باید منعکس کننده کمک‌های ارزشمند آنها باشد. در حالی که ما برای اجرای برنامه پرستاران خانگی دائمی تلاش می‌کنیم، این دو برنامه آزمایشی جدید نه تنها حمایت از مراقبین را بهبود می بخشند، بلکه مراقبت با کیفیت و درخوری به خانواده‌ها ارائه می‌دهند.»

میلر تایید کرد که انتظار می رود این برنامه‌های آزمایشی تا پایان پاییز 2024 یا حداکثر تا اوایل سال 2025 راه اندازی شوند.

پرستاران خانگی در کانادا

طبق برنامه طرح ظرفیت پذیرش مهاجر 2024-2026، دولت کانادا پیش‌بینی می‌کند از طریق برنامه‌های پرستاران خانگی بیش از ۱۵ هزار مقیم دائم جدید پذیرش می‌شوند. 

با افزایش سن جمعیت، تقاضا برای پرستاران خانگی در کانادا در حال افزایش است. پیش بینی می‌شود در شش سال آینده، بیش از نه میلیون کانادایی بازنشسته شوند. این بدان معناست که در سال‌های آینده، افراد بیشتری در خانه‌ها یا مراکز به مراقبت‌های نیاز پیدا خواهند کرد. 

علاوه بر این، «مرکز کانادایی با هدف تعالی مراقبت» (Canadian Centre for Caregiving Excellence) اخیرا گزارشی را منتشر کرده است که نیازهای مبرم به پرستاران خانگی در کانادا را برجسته می‌کند. این مرکز اشاره می‌کند که بسیاری از پرستاران خانگی بالای ۶۵ سال هستند و ممکن است به مراقبت نیز نیاز داشته باشند، تقریباً از هر پنج پرستار خانگی، یک نفر بالای ۶۵ سال سن دارد.

در نهایت، هر چقدر که زنان بیشتری به دنبال ورود به دنیای کار هستند، خانواده‌های کانادایی بیشتر به یک پرستار کودکان نیاز پیدا می‌کنند.  

داده‌های سال ۲۰۲۳ اداره آمار کانادا نشان داده است، نرخ مشارکت نیروی کار برای زنان حداقل ۱۵ ساله در تمام سطوح تحصیلی از ۵۸.۵ درصد در سال ۱۹۹۰ (آغاز سری داده‌ها) به ۶۱.۵ درصد در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. این میزان برای مردان در  همان مدت زمان مشابه از ۷۶.۱ به ۶۹.۵ درصد کاهش یافته است.»

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

برنامه آزمایشی پرستاران خانگی در تاریخ ۱ ژانویه باز می‌شود  

 ۲ برنامه مهاجرتی کانادا برای متقاضیان جدید در سال ۲۰۲۴

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339 یا 02191008338 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar