ده برابر شدن متقاضیان «پایلوت مهاجرت روستایی-شمالی»
23 جولای 2022 - 7:08
بازدید 428
2
اتباع خارجی ‌می‌توانند از طریق پایلوت مهاجرت روستایی-شمالی در جوامع کوچکتر کانادا اقامت دائم دریافت کنند
ارسال توسط :
پ
پ

اتباع خارجی ‌می‌توانند از طریق پایلوت مهاجرت روستایی-شمالی در جوامع کوچکتر کانادا اقامت دائم دریافت کنند

طی سال گذشته بیشتر ساکنان دائمی جدید جوامع کوچک کانادایی تحت پایلوت مهاجرت روستایی-شمالی یا همان RNIP (Rural and Northern Immigration Pilot) ساکن شدند و اکنون رهبران تجاری در آن جوامع امیدوارند که این برنامه به یک برنامه دائمی تبدیل شود.

طبق گزارش‌ها، کسب و کارها می‌خواهند از این برنامه برای رفع کمبودهای بازار کار استفاده کنند.

مقامات اداره مهاجرت کانادا (IRCC) در ماه جون با بازدید از شهر جنوب غربی وینیپگ، منیتوبا با مهاجرانی که از طریق پایلوت مهاجرت روستایی-شمالی در آنجا ساکن شده بودند ملاقات کرده و با سایر گروه‌های ذینفع در منطقه صحبت کنند.

سال گذشته تحت پایلوت مهاجرت روستایی-شمالی ۵۵۵ مقیم دائم جدید وارد کانادا شدند.

تنها در آن شهر منیتوبا، پایلوت مهاجرت روستایی-شمالی تاکنون منجر به ۵۰ پیشنهاد شغلی و اضافه شدن۱۶۰ نفر به جمعیت محلی شده است. نیمی از متقاضیان قبلاً وارد شده‌اند و نیمی دیگر طبق گزارش‌ها در راه هستند.

این برنامه آزمایشی پنج ساله از برنامه بسیار موفق مهاجرتی آتلانتیک الگوبرداری شده و برای گسترش مزایای مهاجرت اقتصادی به جوامع کوچکتر طراحی شده است، همچنین مسیری است برای دریافت اقامت دائم نیروی متخصص خارجی که می‌خواهند در یکی از این جوامع کار و زندگی کنند.

داده‌های اداره مهاجرت نشان می‌دهد که برنامه آزمایشیRNIP موثر بوده است

در سال اول راه اندازی پایلوت مهاجرت روستایی-شمالی، یعنی در سال ۲۰۲۰، کانادا از ۵۰ مقیم دائم جدید از طریق این برنامه استقبال کرد. در سال گذشته، این رقم به ۵۵۵ افزایش یافت که یک هزار و ده درصد رشد داشت.

سپس، در چهار ماه اول سال جاری، ۶۲۵ ساکن دائمی جدید دیگر از طریق پایلوت مهاجرت روستایی-شمالی پذیرش شدند. این نرخ ورود تحت پایلوت مهاجرت روستایی-شمالی اگر در طول سال جاری ادامه یابد کانادا را در مسیر پذیرش هزار و ۸۷۵ مقیم دائم جدید تحت آن برنامه مهاجرت اقتصادی قرار می‌دهد که ۲۳۷٫۸ درصد نسبت به ارقام سال گذشته افزایش دارد.

همانطور که گفته شد پایلوت مهاجرت روستایی-شمالی بر اساس برنامه مهاجرت آتلانتیک (Atlantic Immigration Program) در آتلانتیک کانادا ساخته شده است.

در پنجمین سال ایجاد برنامه آزمایشی مهاجرت آتلانتیک یا همان AIP، چهار استان آتلانتیک پذیرای ۴ هزار و ۹۳۰ ساکن دائمی جدید بودند. از آن زمان این برنامه تبدیل به برنامه دائمی مهاجرت اقتصادی برای آن منطقه شد.

تنها در چهار ماه اول سال جاری، برنامه مهاجرت آتلانتیک ۲ هزار و ۸۰ ساکن دائمی جدید را به منطقه جذب کرده و در سال جاری در مسیر استقبال از ۶ هزار و ۲۴۰ ساکن دائمی جدید قرار گرفته است که در صورت ادامه این روند برای سال ۲۰۲۲ افزایش ۲۶٫۶ درصدی را نشان می‌دهد.

اتباع خارجی ‌می‌توانند با مهاجرت به جوامع کوچکتر از طریق پایلوت مهاجرت روستایی-شمالی اقامت دائم دریافت کنند.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

برنامه آزمایشی مهاجرتی آتلانتیک دائمی می‌شود

جوامعی که پایلوت مهاجرت روستایی-شمالی را دارند باید:

⦁ جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار یا کمتر داشته و حداقل در ۷۵ کیلومتری مرکز یک شهر بزرگ واقع شده باشند، یا اینکه

⦁ جمعیتی تا ۲۰۰ هزار نفر داشته و دور از شهرهای بزرگتر باشند.

اتباع خارجی که می‌خواهند از طریق پایلوت مهاجرت روستایی-شمالی به کانادا مهاجرت کنند، باید:

⦁ شرایط فدرال و شرایط خاص جامعه محلی را برآورده کنند؛

⦁ از یک کارفرما در آن جامعه محلی پیشنهاد شغلی داشته باشند؛

⦁ فرآیند درخواست و دریافت توصیه‌نامه مربوط به جامعه محلی را انجام داده؛ سپس

⦁ برای اقامت دائم درخواست دهند.

در جدول زیر جوامع (مناطق) شرکت‌کننده در برنامه RNIP و وب‌سایت‌ آنها آمده است:

شرایط مهاجرت به مناطق روستایی- شمالی کانادا

متقاضیان پایلوت مهاجرت روستایی-شمالی یا باید دارای سابقه کار بوده یا دانشجوی بین المللی یکی از کالج‌ها یا دانشگاه‌های منطقه مدنظر باشند (یعنی از یک موسسه آموزشی دولتی در مقطع پس از متوسطه در جامعه محلی مورد نظر فارغ‌التحصیل شده باشند).

سابقه کار

برای پذیرش در پایلوت نواحی روستایی و شمالی کانادا به یک سال سابقه کاری مداوم در طی سه سال قبل از تقاضای اقامت دائم کانادا نیاز است که ۱۵۶۰ ساعت می‌شود. همچنین متقاضی باید ثابت کند که تجربه کار در تمام وظایف اصلی و اساسی ذکر شده در سیستم طبقه بندی ملی مشاغل(NOC) برای شغل مدنظر را دارد.

الزامات آموزشی

اگر دانشجویان بین‌المللی به‌عنوان دانشجوی تمام وقت به مدت دو سال یا بیشتر در یک کالج یا دانشگاه در منطقه مدنظر تحصیل ‌کنند و حداکثر ۱۸ ماه قبل از درخواست اقامت دائم فارغ‌التحصیل شده‌ باشند، از شرط تجربه کاری معاف خواهند بود.

در این صورت، آنها باید حداقل ۱۶ ماه در طول دو سال تحصیل خود در منطقه زندگی کرده باشند.

آن دسته از دانشجویان بین المللی که با مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر فارغ التحصیل شده‌اند نیز از شرط داشتن سابقه کار معاف هستند، مشروط بر اینکه مدت تحصیل خود را در منطقه سپری کرده و حداکثر ۱۸ ماه قبل از درخواست اقامت دائم فارغ التحصیل شده باشند.

دانشجویان بین المللی که یک دوره تحصیلی در کانادا گذرانده‌اند، لازم نیست که مدارک تحصیلی ارائه دهند.

اما اگر متقاضی دانشجوی بین المللی نیست، برای واجد شرایط بودن در پایلوت مهاجرت روستایی-شمالی باید مدرک تحصیلی حداقل دیپلم و برای اثبات آن گزارش ارزیابی مدرک تحصیلی (ECA) ارائه شود.

الزامات زبان

همه متقاضیان تحت پایلوت مهاجرت روستایی- شمالی باید معیار زبان کانادایی(CLB) یا (NCLC) لازم در سیستم طبقه‌بندی ملی مشاغل (NOC) را برای شغلشان برآورد کنند.

سیستم طبقه‌بندی ملی مشاغل، مشاغل مدیریتی را در سطح مهارت ۰، مشاغل حرفه‌ای که معمولا نیاز به مدرک دانشگاهی دارند را در سطح مهارت A و مشاغل فنی و حرفه‌ای را در سطح مهارتB  تعریف می‌کند.

مشاغل متوسط و نیمه تخصصی در مشاغل فنی، فروش و خدمات، صنایع اولیه و تولیدی و امور دفتری و دستیاری در مشاغل سطح مهارت  C یا D قرار می‌گیرند.

حداقل الزامات زبان بر اساس «معیار زبان کانادایی» (CLB) یا «سطح مهارت زبان کانادایی» (NCLC):

⦁ NOC 0 و A: CLB/NCLC 6

⦁ NOC B: CLB/NCLC 5

⦁ NOC C و D: CLB/NCLC 4

تمکن مالی

 متقاضیان پایلوت مهاجرت روستایی-شمالی باید ثابت کنند که در زمان مستقر شدن در جامعه محلی، پول کافی برای تأمین هزینه‌های خود و اعضای خانواده خود دارند.

متقاضی نمی‌تواند این پول را از شخص دیگری قرض کند و این پول باید برای پرداخت هزینه‌های زندگی خانواده در دسترس باشد (حتی اگر آنها با متقاضی نیایند).

مدرک قابل قبول تمکن مالی شامل موارد زیر است:

⦁ صورت حساب بانکی؛

⦁ اسنادی که دارایی‌های واقعی یا سایر سرمایه گذاری‌ها (مانند سهام، اوراق قرضه، اسناد خزانه و غیره) را نشان می دهد

⦁ اسنادی که پرداخت مبلغ معینی از پول قابل پرداخت به گیرنده را تضمین می‌کند (مانند چک بانک، چک، چک مسافرتی یا حواله).

مقدار تمکن مالی مورد نیاز برای متقاضیان پایلوت مهاجرت روستایی-شمالی

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

آسان شدن شرایط اقدام در «پایلوت مهاجرت روستایی-شمالی»

۵ روش مهاجرتی محبوب کانادا در سال ۲۰۲۱

افزایش مهاجرت و توریسم در ثاندربی

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹، ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ یا ۰۲۱۵۹۱۷۴۰۰۰ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar