افزایش بسیار قابل توجه تعداد شاغلان در ماه آوریل ۲۰۱۰
02 ژوئن 2010 - 4:49
بازدید 342
8

    همانطور که انتظار می‌رفت رشد بسیار بالای اقتصادی کانادا در سه ماهه دوم سال که برآورد می‌شود در نیمه دوم سال ۲۰۱۰ هم ادامه داشته باشد با خود اشتغال بالا را ارمغان آورده است. این نور امیدی برای هر دو گروه شاغلان و بیکاران کانادایی است به این معنا که تداوم این روند […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 

همانطور که انتظار می‌رفت رشد بسیار بالای اقتصادی کانادا در سه ماهه دوم سال که برآورد می‌شود در نیمه دوم سال ۲۰۱۰ هم ادامه داشته باشد با خود اشتغال بالا را ارمغان آورده است. این نور امیدی برای هر دو گروه شاغلان و بیکاران کانادایی است به این معنا که تداوم این روند در بازار کار کانادا تا پایان سال ۲۰۱۰، بخش عمده‌ای از خسارت‌های دوران رکود را جبران کند.   

 

در گزارش وضعیت اشتغال ماه ایپریل که در ماه می توسط مرکز آمار کانادا منتشر شد، تعداد ۱۰۹ هزار شاغل به این بازار اضافه شده که در مقیاس ماهانه، از اگست ۲۰۰۲ تا کنون سابقه نداشته است. این میزان، نرخ بیکاری را یک دهم درصد کاهش داد و به عدد ۸.۱ رساند و امید کانادایی را برای رسیدن به اعداد پایین‌تر (کمتر از ۶) در سال ۲۰۱۱ بیشتر کرد. بدین ترتیب از آغاز توقف روند بیکار شدن‌ها و آغاز تدریجی افزایش مشاغل از جولای ۲۰۰۹، تعداد مشاغل به ۲۸۵ هزار رسید که البته بخش اصلی آن در سه ماهه اخیر بوده است.    

 

دو سوم افرادی که در این ماه به سه کار رفته‌اند (۷۲ هزار نفر) در گروه مردان ۲۵ تا سال به بالا قرار دارند که در مقام مقایسه، بالاترین میزان افزایش شغلی برای این گروه سنی از سال ۱۹۷۶ به این سو است.   

 

این افزایش در میان هر دو نوع شغل تمام‌وقت (۴۴ هزار شغل) و پاره‌وقت (۶۵ هزار شغل) بوده است و تقریباً تمامی آن در بخش خصوصی به وقوع پیوسته است. همچنین از نظر استانی، این افزایش در تمام استان‌ها وجود داشته اما به ترتیب در استان‌های انتاریو (۴۱ هزار شغل)، کبک (۳۵ هزار شغل)، بریتیش‌کلمبیا (۱۳ هزار شغل)، البرتا (۱۰ هزار شغل) و مانی‌توبا (۷ هزار شغل) بیشتر از بقیه بوده است. با این تغییرات، نرخ بیکاری در انتاریو ۸.۸، کبک ۷.۹، بریتیش‌کلمبیا ۷.۳، البرتا ۷.۴ و مانی‌توبا ۴.۹ بوده که البته نرخ این استان، پایین‌ترین نرخ در کل کانادا محسوب می‌شود.  

 

از اخبار خوش اینکه، نزدیک به ۲۴ هزار شغل از این مجموعه مربوط به حوزه ساخت و ساز بوده که از رونق مجدد فعالیت‌ها در این حوزه حکایت دارد که خود در ماه‌های بعد به افزایش مشاغل مرتبط خواهد انجامید. همچنین در سایر حوزه‌ها نظیر عمده‌فروشی و خورده‌فروشی، تجارت، ساختمان، مشاغل فرهنگی و تفریحی نیز افزایش شغلی قابل توجه بوده اما متاسفانه در حوزه کارخانه‌ها و کشاورزی با افت مشاغل روبرو بوده‌ایم. 

 

برای مشاهده کل مقاله می توانید به این آدرس مراجعه نمایید

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar