اعلام رسمی تکمیل اولین رشته فهرست فدرال ۲۰۱۱
22 آگوست 2011 - 0:41
بازدید 374
8

در حالی‌که وبسایت ارائه کننده آمار فهرست مشاغل فدرال در دهه اول ماه اگست تقریبا روزانه اطلاعات جدید را منعکس می‌کرد، در کمال ناباوری و درحالی‌که مشخص بود رشته «صاحبان مشاغل حرفه‌ای ارائه‌دهنده خدمات تجاری به مدیران» در دهه دوم این ماه تکمیل خواهد شد برای ۱۲ روز در سکوت مطلق فرو رفت. گویی مسئول […]

ارسال توسط :
پ
پ

در حالی‌که وبسایت ارائه کننده آمار فهرست مشاغل فدرال در دهه اول ماه اگست تقریبا روزانه اطلاعات جدید را منعکس می‌کرد، در کمال ناباوری و درحالی‌که مشخص بود رشته «صاحبان مشاغل حرفه‌ای ارائه‌دهنده خدمات تجاری به مدیران» در دهه دوم این ماه تکمیل خواهد شد برای ۱۲ روز در سکوت مطلق فرو رفت. گویی مسئول به‌روزرسانی سایت برای تعطیلات تابستانی به سفر رفته باشد!

نهایتا در روز دوشنبه ۲۲ اگست (اول این هفته) این سایت به‌روز شد و رسما اعلام کرد که ظرفیت ۵۰۰‌تایی رشته مورد اشاره تکمیل شده و عملا اولین رشته از این فهرست، از گردونه خارج شده است.

بدیهی است که از این اتفاق قطعا یک هفته‌ای می‌گذرد و چون اصولا بین آمار سایت و پرونده‌های بررسی شده، و بین پرونده‌های بررسی شده و پرونده‌های دریافت شده اختلاف زمانی و آماری وجود دارد، تعدادی از کسانی‌که در ۲-۳ هفته اخیر برای این رشته تقاضا داده بودند در هفته‌های آینده نامه‌های «مردودی به دلیل تکمیل ظرفیت» دریافت خواهند کرد.

در جایگاه بعدی، رشته پرستاری با شدت در حال تکمیل است و تعداد پرونده‌های رسمی اعلام شده عدد ۲۵۲ را نشان می‌دهد که به معنای گذر از مرز ۵۰ درصدی ظرفیت این رشته است اما برآورد ما این است که پرونده‌های دریافت شده از مرز ۳۰۰ گذر کرده‌اند و به احتمال زیاد بیش از ۳ تا ۴ هفته دیگر به تکمیل این رشته باقی‌نمانده است و بعید است که این اتفاق تا پایان سپتامبر به تاخیر بیافتد. افرادی که قصد دارند برای این رشته تقاضا دهند بهتر است که حداکثر تا دو هفته آینده برای این کار اقدام نمایند.

در رتبه‌های بعدی، رشته‌های داروسازی با ۷۸ پرونده، صنایع غذایی و رستوران‌داری با ۶۰ پرونده و دندان‌پزشکی با ۵۲ پرونده قرار گرفته‌اند.

خبر عجیب اینکه ناگهان آمار پرونده‌های پزشکی عمومی بدون هیچ توضیحی جهش قابل توجهی کرد و از ۷ پرونده ظرف ۱۲ روز به ۲۹ پرونده رسید. اینکه دلیل آن توقف و این تحرک چه بوده هنوز روشن نیست اما قطعا آمار واقعی پرونده‌های رسیده در این رشته بیش از این عدد است.

خبر عجیب دیگر اینکه آمار پرونده‌های رشته معماری در عدد ۱۹ ایستاده که معنای آن توقف (موقت) پذیرش پرونده‌ها در این رشته است که البته اطلاعی از دلایل آن نداریم.

آخرین رشته فهرست کماکان اپراتوری جرثقیل است که هیچ پرونده‌ای در آن ثبت نشده است.

بر اساس این آمار، تا ۲۲ اگست، ۱۲۹۶ پرونده از سقف ۱۰ هزار پرونده برنامه امسال رسما پذیرش شده‌اند. به عبارت دیگر، از ابتدا تا کنون در هر روز به طور متوسط ۲۵ پرونده و در هر روز کاری ۳۶ پرونده به جمع پرونده‌های رسیده اضافه شده‌اند. البته سرعت افزایش پرونده‌ها در هفته‌های اخیر بیشتر بوده و تقریبا به روزی ۳۵ پرونده (۵۲ پرونده در هر روز کاری) رسیده است. اگر همین سرعت در هفته‌های آینده ادامه داشته باشد و افزایش یا کاهش پیدا نکند، سقف ۱۰ هزار پرونده‌ای امسال تا ۸ ماه دیگر تکمیل خواهد شد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar