اعلام بهبود دو شاخص مهم اقتصادی و نوید آینده‌ای بهتر برای کانادای ۲۰۱۰
19 دسامبر 2009 - 5:33
بازدید 293
9

 شاخص‌ها نشان‌می‌دهند که دورنمای کاریابی در کانادای مرکزی (استان‌های کبک و انتاریو) بهتر از دیگر مناطق است و اوضاع خرید و فروش مسکن در تورنتوی بزرگ رو به بهبود است. شاخص نیاز به نیروی کار در استان‌های مرکزی بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط هیئت‌ مشاوره کانادا بر روی میزان تقاضای نیروی کار، استان‌های کانادای […]

ارسال توسط :
پ
پ

 شاخص‌ها نشان‌می‌دهند که دورنمای کاریابی در کانادای مرکزی (استان‌های کبک و انتاریو) بهتر از دیگر مناطق است و اوضاع خرید و فروش مسکن در تورنتوی بزرگ رو به بهبود است.

شاخص نیاز به نیروی کار در استان‌های مرکزی

بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط هیئت‌ مشاوره کانادا بر روی میزان تقاضای نیروی کار، استان‌های کانادای مرکزی یعنی کبک و انتاریو بهترین مکان از نظر امکان کاریابی هستند. در شاخص ماه نوامبر میزان تقاضا برای نیروی کار در شهرهای بزرگ (CMAs)، از هر ۲۷ متقاضی کار در منطقه کانادای مرکزی، ۹ نفر به سرعت موفق به یافتن  کار شده‌اند که نسبت به قبل روند رو به رشدی را در این شاخص نشان می‌دهد. تقریبا اغلب این رشد در استان کبک بوده و شهر رجاینای انتاریو تنها مورد استثنا محسوب می‌شود. 

جویندگان کار در چهار منطقه از استان کبک یعنی شهرهای ساگونای، تروی ریویه، شربروک و کبک‌سیتی و چهار شهر از استان انتاریو یعنی شهرهای اتاوا- گتینو، گریتر سادبری، اوشاوا و تورنتو، شانس بیشتری برای یافتن کار دارند. 

جویندگان کار در چهار منطقه از استان کبک یعنی شهرهای ساگونای، تروی ریویه، شربروک و کبک‌سیتی و چهار شهر از استان انتاریو یعنی شهرهای اتاوا- گتینو، گریتر سادبری، اوشاوا و تورنتو، شانس بیشتری برای یافتن کار دارند.

شاخص‌ها نشان می‌دهند که چشم‌انداز کاریابی در شهرهای سنت‌جان در استان نیوفاوندلند و ونکوور تغییری نداشته‌اند اما در ۱۶ ناحیه دیگر اوضاع کاریابی سیر نزولی داشته که این نواحی عبارتند از: هلیفکس و سنت‌جان در استان نیوبرانزویک، مونترال، شهرهای کینگزتون، همیلتون، سنت کترین- نایاگرا، لاندن، ویندزر، کیچنر و تاندربی در استان انتاریو و همین‌طور شهرهای وینی‌پگ، ساسکاتون، کلگری، ادمونتون ، شهر اباتسفورد(در استان بریتیش کلمبیا) و ویکتوریا.   این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

 این شاخص بر اساس تعداد مشاغل جدید و غیرتکراری که به ‌طور فصلی در ۷۹ وب‌‌سایت کاریابی در معرض دید متقاضیان قرار می‌گیرند، تهیه و استخراج شده است. 

به رغم همه نتایج خوبی که این برررسی نشان می‌دهد، هیئت مشاوره کانادا هنوز هم وضعیت کاریابی سریع و بی‌وقفه در شهرهای بزرگ را چندان مساعد نمی‌بیند. این امر بویژه در بخش‌های غربی کشور نمود بیشتری دارد و مشخص نیست که چه زمان این استان‌ها می‌توانند از مشکلات موجود در این زمینه رهایی پیدا کنند.    این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.    

شاخص‌های املاک در ماه نوامبر

در ۱۱ ماه اول امسال یعنی ۲۰۰۹، نرخ رشد خرید و فروش مسکن نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۱۴درصد رشد نشان می‌دهد.

یکی دیگر از مواردی که به عنوان شاخص رشد اقتصادی به آن توجه می‌شود، خرید و فروش املاک در یک منطقه است. در نوامبر گذشته Toronto Realtors (معاملات ملکی‌های تورنتو) انجام ۷۴۴۶ معامله را گزارش کردند که این رقم تقریبا دو برابر رقم خرید و فروش مسکن در زمان مشابه در سال گذشته است که معاملات مسکن در ناحیه تورنتوی بزرگ به دلیل رکود اقتصادی به شدت راکد بود. 

در ۱۱ ماه اول امسال یعنی ۲۰۰۹، نرخ رشد خرید و فروش مسکن نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۱۴درصد رشد نشان می‌دهد. رئیس هئیت معاملات املاک تورنتو در این‌باره می‌گوید: «به نظر می‌رسد که در سال جدید هم وضعیت خرید و فروش در تورنتوی بزرگ تکرار تجربه موفق و داغ سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ باشد. رشد خرید و فروش مسکن در سه ماهه سوم سال نقش مهمی در خروج کانادا از رکود اقتصادی موجود داشته است. برای چندین سال متمادی، متوسط قیمت مسکن معامله شده در ماه نوامبر در ناحیه تورنتوی بزرگ حداکثر به ۳۹۴ هزار و ۴۶۴ دلار کانادا می‌رسید اما امسال این رقم با ۱۴درصد رشد به ۴۱۸ هزار و ۴۶۰ دلار رسید.»

 

یکی دیگر از مدیران ارشد بخش تحلیل بازار هئیت معاملات املاک تورنتو در این‌باره می‌گوید: «انتظار می‌رود که خرید و فروش و قیمت مسکن در سه ماهه اول سال ۲۰۱۰ شاهد رشد خوبی باشد زیرا ما در حال حاضر بهبود فعلی را با وضعیت بازار در زمستان گذشته مقایسه می‌کنیم. طبیعتا با فرا رسیدن فصل بهار رشد این بازار به حد بالاتری خواهد رسید.»

این دو شاخص مهم یعنی نیاز به نیروی کار و نرخ خرید و فروش مسکن نشان می‌دهند که حرکت رو به جلوی اقتصاد کانادا و خروج کامل این کشور از شرایط رکود در سال ۲۰۱۰ به طور کامل تحقق خواهد یافت لذا برای کسانی‌که از نیمه دوم سال ۲۰۱۰ به این کشور وارد خواهند شد (در صورت داشتن مهارت شغلی خوب و تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسه) یافتن شغل چندان دشوار نخواهد بود. البته شهری که برای زندگی انتخاب می‌کنند بسیار اهمیت دارد لذا توصیه می‌شود در این کار دقت کافی داشته باشند. همچنین برای نقل و انتقال سریع در شش ماه اول ورود، آمادگی کامل داشته باشند.    این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

برای دیدن گزارش‌ها اینجا و اینجا را ببینید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar