استفاده از فرصت انتخابات برای فشار به دولت کبک در تصحیح رویه اداره مهاجرت
18 سپتامبر 2018 - 0:29
بازدید 309
5

همانگونه در برنامه های زنده اعلام کردم در تلاشم از فرصت انتخابات استفاده کنم و تا آنجا که ممکن است پیام افرادی را که در نتیجه رفتارهای غیر اصولی اداره مهاجرت کبک در برنامه نیروی متخصص این استان دچار سردر گمی شده اند و با تغییر مداوم جدول امتیازات و نیز عهد شکنی های این […]

ارسال توسط :
پ
پ

همانگونه در برنامه های زنده اعلام کردم در تلاشم از فرصت انتخابات استفاده کنم و تا آنجا که ممکن است پیام افرادی را که در نتیجه رفتارهای غیر اصولی اداره مهاجرت کبک در برنامه نیروی متخصص این استان دچار سردر گمی شده اند و با تغییر مداوم جدول امتیازات و نیز عهد شکنی های این استان در پذیرش پرونده ها متضرر می شوند به گوش اداره مهاجرت و نیز رسانه ها برسانیم. 

این روزها تا انتخابات کبک زمان زیادی نمانده است و در نظر سنجی ها لیبرالها در رده دوم قرار گرفته اند هر چند روشن نیست که تا روز انتخابات چه اتفاقی می افتد ولی کارشناسان انتظار دارند یک دولت اقلیت بر سر کار آید اینکه این دولت اقلیت لیبرال به رهبری فیلیپ کوییار نخست وزیر فعلی خواهد بود و یا از حزب اتحاد برای آینده کبک  CAQ به رهبری فرانسوا لگو هنوز روشن نیست. آنچه روشن است اینکه این روزها لیبرالها نگران واگذاری دولت به حزب نوپای کبکی هستند که در زمان ضعف حزب کبکی PQ توانسته است توجه فرانسه زبانها را به خود جلب کند.

دولت اقلیت چه لیبرال باشد و چه CAQ برای این روزهای کبک شاید بهترین انتخاب باشد از این جهت که دولت حاکم نیازمند جلب نظر احزاب دیگر برای جلو بردن طرحهای خود است و از آن سو با توسل به حزب رقیب شهروندان توان بیشتری برای مذاکره با دولت حاکم و طرح خواسته های خود دارند.

حزب CAQ اگر چه سیاستهای مهاجرتی غیر عادی اعلام کرده است که نشان از عدم اطلاع رییس و اعضای اصلی این حزب از سیستم مهاجرت دارد اما در تلاش است از هر حربه ای برای رای بیشتر با جلب توجه مهاجرین استفاده کند. ضعف اطلاعاتی فرانسوا لگو در مورد سیستم مهاجرتی کبک و کانادا باعث شد که در مناظره قبلی بین روسای احزاب فیلیپ کوییار رییس حزب لیبرال و نخست وزیر فعلی دست بالا را داشته باشد و برای لگو این ماجرا بسیار گران آمد.

ما نیز به هیچوجه سیاستهای غلط اعلام شده حزب CAQ را نمی پسندیم و آنرا ناشی از عدم اطلاع دقیق تیم آنها از سیستم مهاجرت می دانیم اما سیاستهای در جریان حزب لیبرال را نیز ناقض حقوق اولیه بسیاری از متقاضیان می دانیم. بر آنم که اگر مسوولین حزب رقیب منبع اطلاعات قوی در مورد وضعیت سازمان مهاجرت در دو سطح فدرال و کبک داشتند قطعا می توانستند انتقادات درست و به جایی به دولت فدرال وارد کنند. 

از سوی دیگر هر گونه فشار به لیبرالها در این فضای انتخاباتی را مناسب برای شنیده شدن می دانیم.

با استدلالهای بالا با کاندیدای ستاره حزب CAQ آقای پیر فیتزگیبون Pierre Fitzgibbon که در حال حاضر معاون فعلی بانک ناسیونال کانادا ست ارتباط برقرار کردیم و ملاقاتی با وی داشتیم. بعد از فرانسوا لگو این فرد مهمترین چهره این حزب است و در صورت موفقیت آنها در انتخابات وی به عنوان وزیر دارایی در دولت کبک مشغول خواهد شد.

علاوه بر آن با دستیار آقای فرانسو لگو سر کار خانم جوآن لاپوان Joanne Lapointe نشست مفصلی داشتیم.

در این ملاقاتها تلاش کردم مشکلات عمده سیستم مهاجرت کبک را برای این حزب توضیح دهم و اینکه ضعفهای واقعی در سیستم فعلی کجاست. ارایه گزارش مفصلی از مشکلات متقاضیان نیز بخشی از این توضیحات بود. 

بر اساس اطلاع این موارد به اطلاع آقای لگو رسیده شده و باید دید تاثیر این اطلاعات در مناظره بعدی آنها چه خواهد بود.

  

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar