استان مانیتوبا و تلاش برای جذب مهاجر بیشتر
14 جولای 2011 - 8:16
بازدید 371
11

وزیر کار و مهاجرت استان مانیتوبا، خانم جنیفر هاوارد، اخیرا طی دیداری با همتای خود در دولت فدرال خواستار افزایش سقف تعداد مهاجرانی شد که قرار است در سال آینده به استان وی وارد شوند. خانم هاوارد گفت با توجه به کاسته شدن از تعداد کل مهاجران امسال به کشور، دیدار او با آقای جیسن […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزیر کار و مهاجرت استان مانیتوبا، خانم جنیفر هاوارد، اخیرا طی دیداری با همتای خود در دولت فدرال خواستار افزایش سقف تعداد مهاجرانی شد که قرار است در سال آینده به استان وی وارد شوند. خانم هاوارد گفت با توجه به کاسته شدن از تعداد کل مهاجران امسال به کشور، دیدار او با آقای جیسن کنی، وزیر شهروندی و مهاجرت و چند فرهنگی، با این هدف انجام شده تا دولت مرکزی را به سقف قبلی که برای این منظور در نظر گرفته بوده، بازگرداند.

خانم هاوارد طی مصاحبه‌ای اعلام داشت که جریان حضور مهاجران دراستان وی از طریق برنامه مهاجرت استانی یا  Provincial Nominee Program که به اختصار به آن PNP نیز گفته می‌شود، در سال‌های اخیر تاثیر زیادی در رشد اقتصادی و نیز افزایش جمعیت این استان داشته است.   

بر اساس آمار ارائه شده از سوی اداره آمار کانادا ۱۵ هزار و ۷۰۵ تن از ساکنان جدید استان مانیتوبا در فاصله ماه ایپریل سال ۲۰۱۰ تا ماه ایپریل سال ۲۰۱۱ از کشورهای دیگر به این استان آمده‌اند که این رقم از سال ۱۹۶۴ به این سو بالاترین رقم مهاجر ورودی به این استان طی ۱۲ ماه بوده است.

در تاریخ اول ایپریل امسال جمعت استان مانیتوبا به ۱ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۳۹۶ نفر رسید که حکایت از رشد جمعیت به تعداد ۱۶ هزار و ۱۲۱نفر در ۱۲ ماه گذشته داشت. بنا به گفته مسئولان این استان، بیش از سه‌چهارم این رشد به دلیل اجرای برنامه مهاجرت استانی در مانیتوبا بوده است. او می‌گوید که اغلب  افرادی که به این استان آمده‌اند توانسته‌اند کار پیدا کنند و به خوبی در آنجا مستقر شوند.

او پس از شنیدن خبر کاهش سقف تعداد مهاجران به استان مانیتوبا از سوی دولت فدرال از جمله کاهش تعداد ویزاهای مربوط به اعضای خانواده افرادی که پیش‌تر به این استان آمده‌اند، اعلام داشت: «ما نباید برای موفقیت‌هایی که در این مدت کسب کرده‌ایم مورد تنبیه قرار بگیریم.»

طی دیدار خانم هاوارد با آقای جیسن کنی، افراد مهم دیگری نیز از این استان حضور داشتند که از میان آنها می‌توان به رئیس اتاق بازرگانی وینی‌پگ، عضو شورای بازرگانی استان، رئیس اتاق بازرگانی استان و شهردار شهر وینی‌پگ اشاره کرد.

به اعتقاد خانم هاوارد آقای کنی همیشه منطقی بوده اما او از این نگران است که کنی در کاستن از تعداد مهاجران فقط به مشکلات استقرار آنها در استان‌های بزرگی چون انتاریو یا کبک نظر داشته و به این نکته توجه نکرده که مهاجران چقدر خوب توانسته‌اند از مزایای حضور در استان‌های کوچک‌تری چون استان مانیتوبا برخوردار شده و زندگی موفقی را در آن برای خود رقم بزنند.

سال گذشته استان مانیتوبا از سوی دولت فدرال ۴ هزار و ۶۰۰ مجوز ورود مهاجر دریافت نمود که البته بعد از اعتراض نسبت به کاهش این تعداد نسبت به سال پیش از آن، این رقم به ۵ هزار  مورد افزایش یافت. این ۵ هزار نفر به همراه اعضای خانواده خود جمعیتی بالغ بر ۱۵ هزار نفر را به جمعیت کلی استان افزودند. امسال هم دولت اعلام داشته که ۵ هزار مورد مجوز ورود برای مانیتوبا در نظر گرفته در حالی‌که  مسئولان استان خواهان افزایش این تعداد به ۵ هزار و ۵۰۰ مورد هستند.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده جزییات برنامه مهاجرپذیری مانیتوبا به این صفحه سایت مراجعه کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar