از سرگیری پردازش درخواست‌های «CAQ» دانشجویان بین‌الملل در کبک
15 ژانویه 2021 - 21:20
بازدید 515
19

«MIFI» به پذیرش دانشجویان مؤسسات آموزشی مورد تأیید که در حال بازرسی هستند، ادامه خواهد داد. «اداره مهاجرت کبک» (MIFI) پردازش درخواست های «گواهی پذیرش کبک» (CAQ)  را که به حالت تعلیق در آمده بودند، از سر خواهد گرفت. در تاریخ 30 دسامبر سال 2020، «MIFI» پذیرش پرونده های مربوط به «CAQ» را برای دانشجویان […]

ارسال توسط :
پ
پ

«MIFI» به پذیرش دانشجویان مؤسسات آموزشی مورد تأیید که در حال بازرسی هستند، ادامه خواهد داد.

«اداره مهاجرت کبک» (MIFI) پردازش درخواست های «گواهی پذیرش کبک» (CAQ)  را که به حالت تعلیق در آمده بودند، از سر خواهد گرفت.

در تاریخ 30 دسامبر سال 2020، «MIFI» پذیرش پرونده های مربوط به «CAQ» را برای دانشجویان بین المللی که در 10 کالج خصوصی تحت بازرسی توسط وزارت آموزش عالی بودند، به تعویق انداخت. افرادی که مایل به تحصیل در کبک هستند، معمولاً ملزم به دریافت «CAQ» و «اجازه تحصیل» می باشند.

کبک درخواست های «CAQ»را معلق کرد

به گفته «MIFI»، منفعت عمومی این است که تا اول ماه آوریل 2021، دریافت و پردازش درخواست های اقامت موقت برای تحصیل دانشجویان بین المللی پذیرفته شده (یا ثبت نام شده) در یکی از 10 مؤسسه آموزشی تحت بازرسی، متوقف شود.

تعدادی از «مؤسسات آموزشی مورد تأیید» (DLI) که مشمول این قانون شده بودند، (از جمله کالج کانادا، «CDI»، و پردیس مونترال «Cégep de la Gaspésie et des Îles»)، از دادگاه عالی کبک تقاضای تجدید نظر کرده و توانستند با موفقیت، احکام قضایی مربوط را پشت سر بگذارند.

«DLI»ها در واقع مؤسسات آموزشی مورد تأیید دولت کبک برای استقبال از دانشجویان بین الملل هستند.

دادگاه عالی در تصمیمی که در تاریخ 11 ژانویه 2021 صادر شد، اظهار داشت:

«بی اعتمادی وزارت به این برنامه ها غیر منطقی نیست، اما چنین تعلیقی برای دانشجویانی که برای تحصیل در کبک در زمستان امسال آماده شده بودند، مشکلات بسیاری به وجود می آورد.»

دادگاه عالی همچنین به «MIFI» دستور داد تا پردازش این درخواست ها را از سر بگیرد.

به این ترتیب، دانشجویانی که قادر به دریافت «اجازه تحصیل» نبودند، می توانند طی ماه های آینده، تحصیل (یا ادامه تحصیل) خود را در کبک آغاز کنند.

دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در کبک را دارند، ابتدا باید یک برنامه تحصیلی و یک «DLI» مشخص را انتخاب کرده، و سپس در برنامه تحصیلی مورد نظر خود، اقدام کنند. دانشجویان پس از دریافت نامه پذیرش، باید درخواست «CAQ» دهند (که برای تحصیل بیش از شش ماه مورد نیاز است).

 

منبع خبر: immigration-quebec.gouv.qc.ca, January 2021

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar