تاثیر مثبت ارزیابی مدارک تحصیلی برای متقاضیان برنامه PNP 
30 آوریل 2023 - 6:23
بازدید 272
5
متقاضیانی که از استانی در کانادا گواهی استانی دریافت می‌کنند، می‌توانند برای اقامت دائم درخواست دهند
ارسال توسط :
پ
پ

متقاضیانی که از استانی در کانادا گواهی استانی دریافت می‌کنند، می‌توانند برای اقامت دائم درخواست دهند

از سال 2022، برنامه انتخاب استانی (PNP) یکی از مسیرهای مهاجرتی پیشرو در کانادا بوده است. همانطور که در برنامه طرح ظرفیت پذیرش مهاجر برای 2025-2023 ذکر شده است، پیش بینی می‌شود که موفقیت این برنامه ادامه یابد. 

همه استان‌های کانادا به جز کبک و نوناووت برنامه انتخاب استانی خود را دارند که اجازه می‌دهد نیروی کار بین المللی برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. از طریق این برنامه افراد بر اساس تحصیلات، مهارت‌ها و تجربه کاری برای کمک به رفع کمبود نیروی کار محلی و حمایت از توسعه اقتصادی انتخاب می‌شوند. 

 دو روش درخواست برای برنامه انتخاب استانی 

دو روش برای درخواست مهاجرت از طریق برنامه انتخاب استانی وجود دارد. روش درخواست غیراکسپرس انتری که به نام انتخاب استانی اصلی (base provincial nomination) معروف است و روش درخواست از طریق اکسپرس انتری. 

گزینه درخواست غیراکسپرس انتری: متقاضی پس از تصمیم برای اقامت در کانادا به استان یا منطقه مورد نظر درخواست مستقیم ارسال می‌کند. متقاضیانی که از استان یا منطقه گواهی استانی دریافت می‌کنند، می‌توانند از طریق اداره مهاجرت کانادا (IRCC) برای اقامت دائم در آن منطقه درخواست دهند.

گزینه درخواست از طریق اکسپرس انتری: سیستم اکسپرس انتری 3 برنامه تحت مدیریت دارد که متقاضیان باید واجد شرایط حداقل یکی از سه برنامه باشند. 

اگرچه حداقل معیارهای لازم برای ورود به هر یک از این برنامه‌ها متفاوت است، اما زمانی که یک متقاضی واجد شرایط باشد و پروفایلی در سیستم اکسپرس انتری ایجاد کند، بر اساس امتیاز خود در  سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) به او دعوتنامه صادر می‌شود. 

برخی از عواملی که بر امتیاز سیستم جامع رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارند را نمی‌توان تغییر داد، به عنوان مثال، سن.  با این حال، متقاضی می‌تواند با برخی عوامل مثل تحصیلات امتیاز خود را در سیستم جامع رتبه‌بندی تغییر دهد. برای ارائه مدارک تحصیلی متقاضی ابتدا باید ارزیابی مدارک تحصیلی (ECA) دریافت کند. 

اکثر افرادی که متقاضی مهاجرت به کانادا هستند، باید «ارزیابی مدارک تحصیلی» (ECA) را ارسال کنند که نشان می‌دهد مدارک، گواهی‎ و دیپلم خارجی آنها دارای معادل معتبر کانادایی است. ارزیابی مدارک تحصیلی (ECA) تفاوت قابل توجهی در شانس یک متقاضی برای دستیابی به اقامت دائم از طریق اکسپرس انتری ایجاد می‌کند، زیرا می‌تواند به امتیاز سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) یک امتیاز اضافه کند. ارزیابی اعتبار تحصیلی را می‌توان از طریق یکی از مرکز تعیین شده توسط اداره مهاجرت مانند (World Education Services -WES) انجام داد. 

توجه:  WES  یکی از پنج مرکزی است که توسط اداره مهاجرت برای ارائه ارزیابی مدارک تحصیلی در کانادا (به استثنای مدارک پزشکان و داروسازان) تعیین شده است. 

ارزش ارزیابی اعتبار مدارک تحصیلی (ECA) برای برنامه انتخاب استانی

زمانی که متقاضی پروفایلی در سیستم اکسپری انتری ایجاد می‌کند، می‌تواند استان‌هایی را که علاقه‌مند به مهاجرت به آنها هستند  را انتخاب کند. انجام این کار به دولت‌های استانی منتخب نشان می‌دهد که این متقاضی علاقه‌مند به اخذ اقامت دائم در آن استان یا منطقه است. 

استان‌ها و مناطقی که دارای برنامه انتخاب استانی هستند، پروفایل‌های اکسپرس انتری را بررسی می‌کنند و برای متقاضیانی که پتانسیل مهاجرت به استان را دارند گواهی استانی صادر می‌کنند. 

در هر دو مورد، ارزیابی مدارک تحصیلی ( ECA) از WES منجر به کسب امتیاز بالاتری در سیستم جامع رتبه‌بندی می‌شود.  در نتیجه متقاضی اکسپرس انتری شانس بیشتری برای جذب در استان‌ها و دریافت گواهی استانی خواهد داشت. 

برای برخی از زیر گروه‌های برنامه انتخاب استانی داشتن ارزیابی مدارک تحصیلی یکی از حداقل الزامات است که باید برآورده شود. به عنوان مثال، برای اقدام از طریق برنامه نیروی متخصص فدرال اگر مدارک تحصیلی متقاضی در کشوری غیر از کانادا صادر شده باشد، متقاضی باید ارزیابی مدارک تحصیلی را ارائه دهد. 

توجه: این شرط فقط برای متقاضیانی اعمال می شود که واجد شرایط اکسپرس انتری از طریق برنامه نیروی متخصص فدرال هستند. اگر متقاضی واجد شرایط تجربه کانادایی یا برنامه نیروی فنی فدرال باشد الزامی برای شرط فوق وجود ندارد.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

متقاضیان مهاجرت به کانادا اکنون می‌توانند تنها بالاترین مدرک خود را برای «ECA» ارائه دهند

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339، 02191008338 یا 02159174000 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar