احتمال وقوع تغییرات مهم در شرایط دریافت شهروندی کانادا برای دارندگان ویزای سرمایه‌گذاری
04 نوامبر 2010 - 15:26
بازدید 410
9

[مشاهده خبر در صفحه جدید] با اخباری که اخیرا از آن اطلاع یافته‌ایم، رایزنی‌ها و بررسی‌هایی در وزارت مهاجرت فدرال در جریان است که اگر به نتیجه نهایی برسد می‌تواند زمینه‌ساز یکی از جدی‌ترین و عمیق‌ترین تغییرات در قوانین مهاجرت کانادا شود. بر اساس این اخبار، در جلسه ای که در حدود نیمه ماه سپتامبر […]

ارسال توسط :
پ
پ

[مشاهده خبر در صفحه جدید]

با اخباری که اخیرا از آن اطلاع یافته‌ایم، رایزنی‌ها و بررسی‌هایی در وزارت مهاجرت فدرال در جریان است که اگر به نتیجه نهایی برسد می‌تواند زمینه‌ساز یکی از جدی‌ترین و عمیق‌ترین تغییرات در قوانین مهاجرت کانادا شود.

بر اساس این اخبار، در جلسه ای که در حدود نیمه ماه سپتامبر با مقامات ارشد وزارت مهاجرت برگزار شده به موضوع شرایط دریافت حق شهروندی و صدور پاسپورت برای دارندگان ویزای سرمایه‌گذاری پرداخته شده است.

گویا پیشنهاد برخی کارشناسان بخش مالی کانادا این است که باید انتخاب‌های بیشتری برای این دسته از افراد فراهم کرد و به آنها امکان داد که ضمن حفظ موقعیت‌ها و فرصت‌های تجاری و اقتصادی خود از مزایای زندگی در کانادا برخوردار شوند.

در مقابل کانادا و شهروندان کانادایی هم بتوانند از حضور این افراد بهره اقتصادی و رفاهی بیشتری ببرند. بر این اساس کارشناسان پیشنهاد کرده‌اند دارندگان ویزای سرمایه‌گذاری کانادا بتوانند با رعایت یکی از شروط زیر شهروند این کشور شوند:

 

انتخاب نخست، همین روش فعلی یعنی حضور سه ساله در کانادا و سپس تقاضا برای دریافت حق شهروندی و یا

 

انتخاب دوم، انجام یک سرمایه‌گذاری انفعالی جدید معادل یا با رقمی بیش از آنکه برای ویزای سرمایه‌گذاری انجام داده بودند و یا

 

انتخاب سوم، خرید میزان معینی ملک در کانادا

 

در واقع اگر این پیشنهادات به تصویب برسد یک دارنده ویزای سرمایه‌گذاری اگر موارد دوم یا سوم را انتخاب کند می‌تواند به فاصله چند ماه (در مدتی که اقدامات قانونی و اداری ایجاب می‌کند) پس از ورود به کانادا برای دریافت حق شهروندی تقاضا دهد و به راحتی کشور را ترک کرده و سپس برای انجام سایر امور قانونی نظیر شرکت در آزمون، دریافت کارت شهروندی و نهایتا دریافت پاسپورت در زمان ضروری به کشور بازگردد و هیچ‌نوع نگرانی از این بابت نداشته باشد. چه بسا چنین کسی به فاصله کمتر از یک سال پس از ورود به کانادا، پاسپورت این کشور را در کیف مدارک خود حمل کند.

هر چند که هنوز همه چیز در پرده‌ای از ابهام قرار دارد و باید منتظر منابع دیگری برای تایید این خبر بود اما تا همینجا هم می‌توان استدلال‌های احتمالی کارشناسان برای چنین پیشنهادی را حدس زد. آنها و مقامات اداره مهاجرت می‌دانند که اکثریت قریب به اتفاق کسانی‌که برای ویزای سرمایه‌گذاری اقدام می‌کنند در شرایطی قرار دارند که نمی‌توانند برای یک حضور مداوم و پیوسته در کانادا بیزینس خود در کشور مادر را ترک کنند و بنابر این شرط حضور سه ساله برای دریافت پاسپورت کانادایی نوعی مانع برای این نوع افراد است. در حالی‌که اکثر آنها ترجیح می‌دهند اعضا خانواده و خصوصا فرزندانشان از مزایای تحصیل در یک کشور پیشرفته برخوردار باشند و خود آنها هم بتوانند با دریافت حق شهروندی کانادا از مزایای این امتیاز در گسترش بیزینس خود در سراسر جهان بهره ببرند.

چنانچه این احتمالات رنگ واقعیت به خود بگیرند یکی از عظیم‌ترین تغییرات در دیدگاه‌ها و سیاست‌های مهاجرپذیری کانادا که همواره بر حضور مهاجران در کشور تاکید داشته اتفاق خواهد افتاد و کانادا به کشوری تبدیل می‌شود که بسیاری از ثروتمندان سایر کشورها خصوصا در جهان در حال توسعه علاقه‌مند خواهند شد تا پاسپورت آن را داشته باشند و به نظر می‌رسد هدف پیشنهاددهندگان این طرح هم همین باشد؛ تبدیل کانادا به وطن دوم همه ثروتمندانی که ثروت خود را از راه‌های مشروع و قانونی کسب کرده‌اند. البته همین نکته سبب می‌شود که پذیرش این پیشنهاد از سوی مسئولان چندان آسان نباشد.

اگر مسئولان کانادایی این پیشنهادات را بپذیرند و این تغییرات اعمال شوند علاوه بر ایجاد تغییرات عمیق در سیستم‌های مهاجرپذیری امریکا، استرالیا و نیوزلند، همچنین تاثیرات زیادی بر روی گردش مالی بانک‌ها و قیمت منازل مسکونی گران‌قیمت‌تر در سه شهر اصلی کانادا برجای خواهد گذاشت که در آینده و در صورت قطعی شدن خبر به ابعاد مختلف آن خواهیم پرداخت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar