احتمال افزایش آمار استخدام در سه ماهه سوم سال
21 ژوئن 2010 - 13:37
بازدید 400
10

    در یک بررسی آماری، تعداد کارفرمایانی که در نظر دارند در سه ماهه سوم سال نیروهای جدید استخدام کنند افزایش یافته و در مقابل از تعداد کسانی که در فکر تعدیل نیرو هستند به شدت کاسته شده است.    بر اساس نتایج یک نظرسنجی که در سطح ملی انجام شده ۲۲ درصد کارفرمایان […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 

در یک بررسی آماری، تعداد کارفرمایانی که در نظر دارند در سه ماهه سوم سال نیروهای جدید استخدام کنند افزایش یافته و در مقابل از تعداد کسانی که در فکر تعدیل نیرو هستند به شدت کاسته شده است. 

 

بر اساس نتایج یک نظرسنجی که در سطح ملی انجام شده ۲۲ درصد کارفرمایان اعلام کرده‌اند که در سه ماهه سوم قصد استخدام نیروهای جدید دارند در حالیکه تنها ۶ درصد در اندیشه کاستن از افراد هستند. ۶۹ درصد نیز گفته‌اند که قصد اصلاحاتی در ترکیب نیروهای شاغل خود هستند که خود به تحرک بازار اشتغال منجر خواهد شد. و سه درصد هم اعلام کرده‌اند که هنوز تصمیمی در این باره نگرفته‌اند.  

 

سه ماهه سوم که از ماه جولای تا سپتامبر را شامل می‌شود از این نظر اهمیت دارد که منهای چند هفته آخر این دوره، یکی از کم رونق‌ترین زمان‌های بازار اشتغال است چرا که مشاغل فصلی و پاره‌وقت با اتمام کار دانشگاه‌ها و کالج‌ها در بهار توسط دانش‌آموزان از درس خلاص شده اشباع می‌شود و به دلیل تعطیلی‌ها و مرخصی‌های شاغلین در اکثر صنایع و خدمات به غیر از صنایع تفریحی و توریستی معمولا زمینه اشتغال در بازار بالا نیست. 

 

متخصصین بازار کار کانادا معتقدند آمارهای ملی که از طریق نظرسنجی‌های موردی در بازارچه‌های اشتغال هم تایید شده‌اند نشان می‌دهد کانادا در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۰ همانند سه ماهه دوم دوران پر رونقی از نظر تولید شغل را پشت سر خواهد گذاشت و با سرعت زیادی در حال بازگشت به شرایط بازار کار قبل از دوران رکود است. 

 

مثلا در بخش‌های معدن و ساخت و ساز که یکی از بحران‌زده‌ترین بخش‌های اقتصادی در سال گذشته بودند، آمار اشتغال رو به فزونی است. همچنانکه در هفته گذشته نتایج بررسی‌ها در کلان‌شهرهایی نظیر تورنتو نشان داد بخش زیرسازی که وظیفه آماده‌سازی زمین‌ها و امکانات شهرهای ناحیه GTA را برای گسترش شهرک‌ها بر عهده داشته و قریب به یک سال در خاموشی مطلق بود بالاخره به تحرک افتاده که معنای آن رونق سایر صنایع وابسته و اشتغال‌زایی بیشتر است. در ماه‌های گذشته، رونق بالای خرید و فروش مسکن که به دلیل نرخ بسیار پایین بهره پدید آمده بود عموماً در مورد خانه‌های سند دست دوم بود اما حالا با اعتماد بازار به آینده اقتصادی کشور، سرمایه‌ها برای گسترش تولید مسکن جدید به جریان افتاده است. 

 

برخی از نکات مطرح شده را می‌توانید در اینجا ببینید

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar