اجرایی که می‌تواند یک دولت اکثریت برای محافظه‌کاران بیاورد
11 اکتبر 2009 - 23:23
بازدید 327
7

  شاید خود هارپر هم باور نمی‌کرد اجرای یک قطعه موسیقی از بیتل‌ها بتواند چنین توجهی برای وی بیاورد آنهم در هفته‌ای که همه چیز به نفع وی و به ضرر مهم‌ترین رقیبش رقم خورد.    هفته جادویی هارپر با باقیماندن دولت اقلیت وی در رای‌گیری مجلس آغاز شد جاییکه تلاش لیبرال‌ها برای ساقط کردن […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

شاید خود هارپر هم باور نمی‌کرد اجرای یک قطعه موسیقی از بیتل‌ها بتواند چنین توجهی برای وی بیاورد آنهم در هفته‌ای که همه چیز به نفع وی و به ضرر مهم‌ترین رقیبش رقم خورد. 
 

هفته جادویی هارپر با باقیماندن دولت اقلیت وی در رای‌گیری مجلس آغاز شد جاییکه تلاش لیبرال‌ها برای ساقط کردن وی به نتیجه نرسید. البته با توجه به موضع‌گیری رهبر حزب دموکرات در روزهای گذشته احتمال سقوط دولت منتفی بود اما به هر حال قانونی باقی ماندن دولت و خروج آن از زیر فشار شدیدی که چندین ماه بر این حزب وارد شده بود خیلی بیشتر ارزش داشت. بدین ترتیب و در ماه‌های باقیمانده سال ۲۰۰۹ و حتی ۲۰۱۰ با توجه به بهبود اوضاع اقتصادی کانادا بعید است که سایر احزاب تصمیم به فشار جدیدی بگیرند مگر اینکه اتفاق جدیدی بیافتد یا محافظه‌کاران مجدداً هوس کنند با انتخابات زودهنگام بخت خود را برای اکثریت شدن بیازمایند. 
 

اتفاق دوم انتخاب وزیر اقتصاد دولت فدرال به عنوان وزیر اقتصاد سال از سوی یک گروه اروپایی بود. این انتخاب هم در ادامه شکست‌های احزاب رقیب تعبیر شد که در ماه‌های اخیر این وزارتخانه را به دلیل مجموعه سیاست‌های اجرا شده برای مقابله با رکود اقتصادی کانادا زیر بار انتقاد گرفته بودند. 
 

موفقیت سوم با درز نتایج برخی نظرسنجی‌ها در استان‌های انتاریو و کبک آشکار شد که بر اساس آنها هر دو دولت استانی که توسط دولت‌های لیبرال اداره می‌شوند از سوی شهروندان این استان‌ها ناموفق شناخته شده‌اند و بر این اساس اگر همین فردا در این استان‌ها انتخابات استانی برگزار شود به احتمال زیاد هیچ کدام از این دو دولت اکثریت، حداقل به صورت اکثریت باقی نخواهند ماند در حالیکه در نقطه مقابل دولت فدرال با یک رشد چشم‌گیر به میزان ۴۱ درصد محبوبیت رسیده که بالاترین میزان در سال ۲۰۰۹ است و فاصله زیادی با ۵۰ درصدی شدن ندارد. در مقابل حزب لیبرال پس از تلاش ناموفق هفته گذشته رهبریت حزب با یک افت چند درصدی روبرو بوده است. وقایع آغاز هفته اخیر در انتاریو و استعفای وزیر بهداشت استان پس از آشکار شدن سلسله رسوایی‌های پایان ناپذیر پروژه eHealt استان می‌تواند وخامت اوضای حزب را برتر کند. 
 

اما موفقیت اصلی، غیرقابل باور و معجزه‌آسای محافظه‌کاران در شنبه شب گذشته اتفاق افتاد جاییکه هارپر با حضوری غیرمنتظره در National Arts Centre Gala به اجرای یک قطعه مشهور از گروه بیتلز پرداخت. قطعه کلاسیک With a Little Help From My Friends. و باید باور کرد که کمک دوستان خیلی بیش از اندک بود! در روز دوشنبه اول هفته، خبر این اجرا به تیتر اصلی تمام شبکه‌های رادیو و تلویزیونی کانادا تبدیل گشت. ویدیوی آن در یوتیوب در کانادا رتبه اول و در کل جهان رتبه ۵ را از نظر تعداد بازدید پیدا کرد و تعداد زیادی نقد مثبت درباره اجرای نخست وزیر از سوی منتقدین حرفه‌ای نگاشته شد. 
 

خود هارپر که در گفتگویی در روز سه‌شنبه این اتفاقات را بسیار فراتر از انتظارش بیان کرد بیش از همه به اهمیت آن واقف است. واقعیت این است که وی حتی از سوی سرسخت‌ترین طرفداران حزب محافظه‌کار یکی از غیرجذاب‌ترین رهبران این حزب و کانادا شناخته شده اما با این حرکت گام بلندی برای محبوب شدن برداشت. کمتر کسی بود که با این زاویه از شخصیت هارپر آشنا باشد و شاید مهم‌ترین دلیل حیرت تمامی سیاسیون و اصحاب رسانه کانادا همین باشد. چیزی که مثلاً با کلارینت زدن کلینتون که اصولاً آدم مردم‌دار و محبوبی بوده است قابل قیاس نیست. این حرکت که می‌تواند تصویری انسانی‌تر و مثبت‌تر از وی در ذهن مخاطبان خصوصاً جوانان برجا گذارد در صورت تداوم می‌تواند برگه برنده‌ای برای وی باشد. 
 

هارپر اعتراف کرد که در ابتدا نسبت به انجام این کار تردید جدی داشته اما با پافشاری همسرش آن را انجام داده و فقط یک هفته برای آن تمرین کرده بوده است. در ابتدای اجرا هم می‌شد اندکی از اضطراب را در صدایش حس کرد اما به مرور بر خود و اجرا مسلط شد و در مجموع همانطور که منتقدین اشاره کرده‌اند هم در نواختن پیانو و هم اجرای آواز موفق بود.

باید منتظر نشست و دید توصیه همسر و اجرای صحنه قطعه «با اندک یاری دوستانم» چقدر می‌تواند بر مدت‌ها برآوردهای سیاسی اهل خبره کانادا خط بطلان بکشد

عکس از سایت سی بی سی برداشته شده است

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar