آیا پرونده های کبک در سیستم مون پروژه به  آریما منتقل خواهند شد؟
19 آگوست 2018 - 0:23
بازدید 300
11

هیاتی از شاخه کبک انجمن مشاورین مهاجرتی کانادا روز چهارشنبه 8 آگوست 2018 به دیدار مذیر برنامه مهاجرتی نیروی متخصص کبک رفتند و در خصوص تغییرات جدید برنامه مهاجرت به استان کبک از طریق برنامه نیروی متخصص به بحث و گفتگو پرداختند. هیات انجمن مشاورین مهاجرت در این جلسه بر این موضوع تاکید کرد که […]

ارسال توسط :
پ
پ

هیاتی از شاخه کبک انجمن مشاورین مهاجرتی کانادا روز چهارشنبه 8 آگوست 2018 به دیدار مذیر برنامه مهاجرتی نیروی متخصص کبک رفتند و در خصوص تغییرات جدید برنامه مهاجرت به استان کبک از طریق برنامه نیروی متخصص به بحث و گفتگو پرداختند.

هیات انجمن مشاورین مهاجرت در این جلسه بر این موضوع تاکید کرد که هرگونه تغییری در برنامه های مهاجرتی، حتی کوچکترین تغییرات بایستی به مشاورین مهاجرت اطلاع داده شود تا از سردرگمی و تاخیر در فرآیندها جلوگیری شود.

واقعیت این است که فرم های همه برنامه های مهاجرتی از تاریخ 2 آگوست 2018 منسوخ شده اند و فرم های جدید نیز در دسترس نیستند و این موضوع مشکل بزرگی برای همه ایجاد کرده است و همه با وضعیت غیرمنتظره ای مواجهه شده اند و تکلیف هیچ یک از متقاضیان مشخص نیست.

در این جلسه، همچنین به اقدامات غیرقانونی اشاره شد که برخی از افراد در شبکه های اجتماعی به اشتباه فرآیند و رویه های جدید که هنوز مشخص نشده است، اعلام کرده اند و حتی برخی گفته اند که تا قبل از تاریخ 2 آگوست 2018 متقاضیان می توانند پرونده های خود را ثبت کنند.

مشاورین مهاجرتی کانادا این فرصت را مغتنم شمردند که تا برخی از اطلاعات این جلسه را به اشتراک بگذارند که تا زمان اجرای تغییرات در هفته های آینده مورد استفاده قرار گیرند.

  • وزارت مهاجرت استان کبک در این جلسه اشاره کرد که پرونده های موجود در سیستم مون پروژه به سیستم جدید که Arrima نام دارد و براساس ابراز علاقه مندی خواهد بود، منتقل نخواهند شد. پرونده های موجود در سیستم مون پروژه (پرونده های ثبت شده) بخشی از برنامه های قبلی اداره مهاجرت هستند و با توجه به روش قدیم به ترتیب نوبت وصول رسیدگی می شوند. در آینده ای نزدیک جزئیات در مورد اینکه جدول امتیازات به این دسته عطف به ماسبق می شود یا خیرشفاف خواهد شد.
    • MIDI has indicated that pending files in My Quebec Project will not be transferred to the new Arrima system. These files are part of the previous applications and will be processed in the order of receipt, according to the old legislation. We will have clarification as to the retroactive application or not of the weighting grid and list of professions for these already submitted files.
  • وزارت مهاجرت استان کبک می خواهد قبل از اینکه برای انجمن مشاورین مهاجرت طرح جدید را توضیح دهد، سیستم جدید ابراز علاقه مندی و سایر تغییرات در برنامه های مهاجرتی را از نظر کاربردی بودن آنها بسنجد. بنابراین بسیار حائز اهمیت است که موارد غیرکاربردی این سیستم جدید را مد نظر داشته باشیم.
  • کمیته آموزشی استان کبک در تاریخ 23 آگوست 2018 جلسه ای با محور تغییرات جدید وزارت مهاجرت کبک برگزار خواهد کرد.
  • از آنجایی که وزارت مهاجرت استان کبک در این روزها قادر به پاسخگویی در خصوص مشکلات فنی نیست، مشاورین مهاجرت ناچار هستند تا از تجربه و دانش خود در زمینه امور مهاجرتی استفاده کنند تا متقاضیان را به این تغییرات ناگهانی متوجه سازند.
  • در حال حاضر، برگزاری سمینار و کارگاه در خصوص این تغییرات ناگهانی غیر منطقی به نظر می رسد چرا که انجمن مشاورین مهاجرت سخن دیگری به جز آنچه در وب سایت اداره مهاجرت نوشته شده است، ندارد.
  • به محض اینکه جزئیات تغییرات جدید شفاف شوند، انجمن مشاورین مهاجرت نیز قادر خواهد بود فعالیت های آموزش تکمیلی را برقرار کند.
  • وزارت مهاجرت استان کبک تاکید کرد که درخواست های جدیدی باید با استفاده از فرمهای جدید ارسال شود.
  • حتی در خصوص پرونده هایی که به دلیل نقص مدرک یا عدم اثبات توان مالی کافی به متقاضیان بازگرانده شده اند، بایستی پس از تکمیل فرم های جدید دوباره ارسال شوند و در غیر این صورت کل پرونده برگردانده می شود.
  • وزارت مهاجرت استان کبک، 95% فرم ها را به روز رسانی کرده است. بعضی از فرم ها قابلیت آپدیت شدن ندارند چون استاتیک هستند و بایستی به صورت دستی تکمیل شوند. در وب سایت وزرات مهاجرت کبک، در قسمت Forms همه فرم هایی که در حال ویرایش هستند و قابل دسترس نیستند، کاملا به طور واضح مشخص شده اند و لینک به پی دی اف این فرم ها غیر فعال شده است. بنابراین هر زمان که فرم ها آپدیت شوند، می توانید فقط فرم هایی را ارسال کنید که نیاز به امضای اوریجینال دارند و فقط این فرم ها مورد بررسی قرار گیرند. در نتیجه، مهلت ارسال فرم ها در نظر بگیرید و  طرف های دیگر را از تاخیر های اضافی مطلع سازید.

در پایان نیز انجمن مشاورین مهاجرتی کانادا اعلام کرد که همه مشاورین مهاجرت می توانند با ارسال نظرات خود و موکلین خود به انجمن در جلسات بعدی در طرح و رفع مسئله کمک کنند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar