آمار بسیار پایین تصادفات مرگبار جاده‌ای در کانادا
30 ژانویه 2011 - 21:07
بازدید 426
7

میزان تصادفات مرگبار جاده‌ای یکی از شاخصه‌های میزان توسعه‌یافتگی کشورهاست و از این نظر با توجه به آمار مقایسه‌ای ۶۰ سال اخیر که در هفته گذشته انتشار یافت، کانادا یکی از مطمئن‌ترین کشورها برای رانندگی است. مطلب زیر جزییات بیشتری را روشن می‌سازد. هر روزه در اخبار می‌شنویم که در یک یا چند جا تصادفی […]

ارسال توسط :
پ
پ

میزان تصادفات مرگبار جاده‌ای یکی از شاخصه‌های میزان توسعه‌یافتگی کشورهاست و از این نظر با توجه به آمار مقایسه‌ای ۶۰ سال اخیر که در هفته گذشته انتشار یافت، کانادا یکی از مطمئن‌ترین کشورها برای رانندگی است. مطلب زیر جزییات بیشتری را روشن می‌سازد.

هر روزه در اخبار می‌شنویم که در یک یا چند جا تصادفی اتفاق افتاده و کسی یا کسانی در این حوادث جان خود را از دست داده‌اند. اما ارقام جدیدی که به تازگی از سوی اداره حمل و نقل کانادا منتشر شده نشان می‌دهد که اوضاع نظیر سابق نیست. در واقع این ارقام نشانگر پایین‌ترین میزان مرگ و میر جاده‌ای در ۶۰ سال گذشته هستند.

در سال ۲۰۰۸، که آخرین ارقام موجود به آن مربوط می‌شوند، تعداد ۲ هزار ۴۱۹ نفر در سرتاسر کانادا در تصادفات جان باخته‌اند که این رقم به نسبت ر قم ۲ هزار و ۷۶۱ نفر کشته در سال ۲۰۰۷ کاهش محسوسی را نشان می‌دهد.

میزان تصادفات مرگبار در استان انتاریو از همه استان‌ها و قلمروهای دیگر کشور پایین‌تر بوده است. به اعتقاد آقای برایان پترسون، رئیس موسسه‌ای موسوم به Ontario Safety Leagueعوامل متعددی در این زمینه نقش داشته‌اند. او می‌گوید: «ما از نظر اجرایی خیلی خوب عمل کرده‌ایم، مهندسی خوبی داشته‌ایم و صراحتا باید بگویم که ائتلاف موسسات ایمنی و آموزشی و نیز رسانه‌ها و دولت در این استان توانسته به خوبی میزان آگاهی و دانش مردم را در این زمینه افزایش دهد.»

به نظر یکی دیگر از کارشناسان این حوزه، آقای یان ژاک، از انجمن Canadian Automobileیک مورد دیگر نیز هست که در تصادفات جاده‌ای بسیار نقش دارد و آن هم «ارسال پیامک یا تکست به هنگام رانندگی است.» به اعتقاد او حذف و تصحیح این خطا باید گام بعدی در آموزش‌های عمومی تلقی شود.  

گروه سنی‌ای که بیشترین میزان مرگ و میر در تصادفات شامل آنها می‌شود، رانندگان ۶۵ سال به بالا هستند و بعد از آنها گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله‌ها قرار می‌گیرند. از نظر بالا بودن میزان تصادفات مرگبار نیز قلمروی شمالی یوکان رتبه اول را به خود اختصاص داده است. 

در صورت تمایل می‌توانید در اینجا متن کامل گزارشی را که در ابتدای مطلب به آن اشاره رفت، مشاهده نمایید. 

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar