آزمایش پزشکی برای برخی متقاضیان  ویزای موقت کانادا اجباری شد
24 نوامبر 2017 - 0:35
بازدید 371
9

وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا فهرست متقاضیان کشورهایی را که باید برای دریافت ویزای موقت آزمایش پزشکی انجام بدهند، بازنگری کرد و تغییراتی را در این فهرست به وجود آورد. به طور کلی، اگر قصد دارید بیش از 6 ماه در خاک کانادا باشید، باید آزمایش های پزشکی لازم را انجام دهید و اگر قصد […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا فهرست متقاضیان کشورهایی را که باید برای دریافت ویزای موقت آزمایش پزشکی انجام بدهند، بازنگری کرد و تغییراتی را در این فهرست به وجود آورد.

به طور کلی، اگر قصد دارید بیش از 6 ماه در خاک کانادا باشید، باید آزمایش های پزشکی لازم را انجام دهید و اگر قصد دارید کمتر از 6 ماه در کانادا باشید، نیازی به انجام آزمایش های پزشکی نیست. 

متقاضیان سه کشور تونس، سنگاپور و فیجی که می خواهند درخواست ویزای اقامت موقت کانادا بدهند، حتی اگر قرار است کمتر از 6 ماه در خاک کانادا بمانند،  از این پس باید آزمایش پزشکی یا Immigration Medical Examination یا IME بدهند.

همچنین متقاضیان کشورهای زیر حتی اگر بخواهند بیش از 6 ماه در کانادا بمانند، دیگر نیازی به انجام آزمایش پزشکی ندارند:

آرژانتین، بحرین، بلیز، کلمبیا، والیس و فوتونای فرانسه، پرتغال، سیشل، سورینام و ونزوئلا.

این تغییرات از تاریخ 23 نوامبر 2017 اجرایی شدند. برای افرادی که درخواست ویزای اقامت موقت خود را قبل از تاریخ 23 نوامبر 2017 ثبت کرده اند و کشورشان جز کشورهایی ست که از آزمایش پزشکی معاف هستند، وزارت مهاجرت کانادا دو راهکار دارد:

  1. اگر هنوز فرآیند آزمایش پزشکی را شروع نکرده اند، دیگر نیازی نیست که آن را انجام دهند.
  2. اگر مدارک پزشکی خود را ارسال کرده اند، باید آن را به اتمام برسانند.

متقاضیان چهار کشور تونس، سنگاپور و فیجی که قبل از تاریخ 23 نوامبر 2017 مدارک پزشکی خود را ثبت کرده اند، نیازی به IME ندارند.

احمد حسین، وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا صبح روز چهارشنبه 22 نوامبر در کمیته پارلمانی کانادا اعلام کرد که اگرچه بسیاری از قوانین عدم پذیرش آزمایش های پزشکی برای مهاجران تازه وارد ضروری هستند اما باید مورد بازنگری قرار گیرند.

به گفته وزیر مهاجرت قوانین آزمایش های پزشکی که دولت کانادا برای عدم پذیرش مهاجران وضع کرده است، بیش از 40 سال پیش نوشته شده اند و بایستی با توجه به قرن 21 مجدداً بررسی و تنظیم گردند، اگرچه هر فردی که برای ویزاهای مهاجرتی کانادا و یا ویزاهای موقت اقدام می کند، باید آزمایش های پزشکی را انجام دهد. 

وزارت مهاجرت چندی پیش نیز اعلام کرده بود که فرآیند آزمایش های پزشکی برای کسانی که از طریق برنامه مهاجرتی اسپانسر شیپ خانوادگی به کانادا می آیند، بعد از انجام مصاحبه بایستی صورت پذیرد. این در حالی است که پیش از این کسانی که از طریق اسپانسرشیپ خانواده مهاجرت می کردند، می بایست از همان ابتدای کار تایید آزمایش های پزشکی خود را همراه سایر مدارک ارسال می کردند.

منبع خبر 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar