پس می‌خواهید دکتر شوید؟ قسمت دوم
30 ژانویه 2014 - 17:31
بازدید 377
8

بخش اول این مطلب پیشتر منتشر شده است و در اینجا در دسترس است. در این قسمت جزییات بیشتری از سایر تخصص‌های رشته پزشکی و میزان درامد آنها در کانادا بیان شده است. یکی دیگر از رشته‌های پردرآمد پزشکی از آن جراحان قلب و عروق و قفسه سینه (CTV) با متوسط درآمد ۴۷۲ هزار و […]

ارسال توسط :
پ
پ

بخش اول این مطلب پیشتر منتشر شده است و در اینجا در دسترس است. در این قسمت جزییات بیشتری از سایر تخصص‌های رشته پزشکی و میزان درامد آنها در کانادا بیان شده است.

یکی دیگر از رشته‌های پردرآمد پزشکی از آن جراحان قلب و عروق و قفسه سینه (CTV) با متوسط درآمد ۴۷۲ هزار و ۶۲۵ دلار در سال است که ۲۵ درصد این درآمد صرف هزینه‌های سربار از جمله هزینه پرستاران و هزینه‌های دفتری این جراحان می‌شود. آنها به‌طور متوسط هفته‌ای ۷۷ ساعت و نیم کار می‌کنند و در ماه نیز باید ۷۳ ساعت به صورت on-call آماده به کار باشند. در این شغل «ساعات کاری، زیاد و نامنظم» است و پزشک در آن «با شرایط مرگ و زندگی بیماران مواجه می‌شود و باید در مواقع اضطرار و اورژانس از سرعت عمل بالا و قدرت تصمیم‌گیری سریع برخوردار باشد.» سی و چهار درصد از جراحان CTV در سنین ۵۵ به بالا هستند و اکثریت قریب به اتفاق آنها -۹۱ درصد- را نیز مردان تشکیل می‌دهند. فقط ۳۴ درصد از این جراحان از وجود تعادل میان زندگی حرفه‌ای  خود و تعهدات فردی‌اشان ابراز «رضایت» یا «رضایت زیاد» کرده‌اند.

متوسط درآمد جراحان مغز و اعصاب در سال ۲۰۱۱-۲۰۱۲ میلادی ۴۲۴ هزار و ۹۶۳ دلار بوده است. این افراد بیماری‌ها و جراحات جمجمه، مغز و نخاع را درمان می‌کنند و این جراحات هم معمولا از جمله مواردی هستند که در خارج از ساعات معمول و در روزهای تعطیل و پایانی هفته و شب‌ها اتفاق می‌افتند. براساس گزارش CMA این شغل «برای افرادی که به آسایش زندگی خود بهای زیادی می‌دهند» شغل مناسبی نیست. «گرچه باید این شغل را شغلی بسیار دشوار و ارزشمند توصیف کرد.»  

از دیگر مشاغل پردرآمد در این حوزه را باید شغل متخصصان زنان و زایمان دانست که در سال ۲۰۱۱-۲۰۱۲ متوسط درآمد آنها ۴۱۷ هزار و ۹۷۶ هزار دلار بوده است. بعد از آنها به ترتیب دکتر پوست (با ۴۰۶ هزار و ۶۹ دلار)، جراح عمومی (با ۴۰۲ هزار و ۲۹۷ دلار)، پزشک عمومی داخلی و بالاخره پزشک سالمندان و پزشک انکولوژی (با ۳۸۷ هزار و ۹۶۷ دلار) قرار می‌گیرد.

بالاترین رقم درآمد در میان پزشکان به چشم‌پزشکان اختصاص داشته که وظیفه آنها درمان نارسایی‌ها یا بیماری‌های چشمی است. متوسط ساعات کاری این افراد ۵۲ ساعت در هفته است و بیماران آنها از نوزادان تا سالخوردگان را شامل می‌شود. اغلب جراحی‌های چشم، جراحی‌های ظریف یا مایکرو هستند و به همین دلیل فرد جراح باید از «مهارت دست عالی و سرعت و چابکی فوق‌العاده» برخوردار باشد. در سال ۲۰۱۱- ۲۰۱۲ در آمد متوسط ناخالص سالانه آنها ۷۱۶ هزار دلار بوده است که تقریبا سه‌ برابر یک پزشک خانواده ـ عده‌ای که بالاترین دستمزد را هم در کشور داشته‌اندـ بوده است.

در گزارش CMA آمده است که «مردم کانادا به دلیل نقشی که پزشکان خانواده در سلامت آنها ایفا می‌کنند، ارزش زیادی برای آنها قائل هستند» و این گروه از پزشکان با این که در میان دیگر گروه‌های پزشکی از کمترین تخصص برخوردارند اما تردیدی نیست که برای تشخیص انواع مختلف بیماری‌ها در گروه‌ها و شرایط مختلف که برخی نیز بسیار خطرناک هستند و نیز مواجهه با آنها ، باید «از نظم و انضباط دقیقی» برخوردار باشند.

در سال ۲۰۱۱-۲۰۱۲ حدود ۳۹ هزار پزشک خانواده در کانادا به طور متوسط درآمد سالانه‌ای معادل ۲۴۶ هزار و ۲۶۶ دلار داشته‌اند.    

توصیه آقای فرنسسکوتی به دانشجویان پزشکی بسیار ساده است: «همان کاری را بکنید که نسبت به آن ‌اشتیاق دارید چون بالاخره کار پیدا خواهید کرد. اگر علاقه شما پزشکی است، بدانید که ما هم به دنبال افراد علاقه‌مند هستیم…فقط به دلیل این‌که در رشته‌ای که دوستش ندارید کار هست، به دنبال آن نروید. به کار آینده خود علاقه داشته باشید و بدانید که بالاخره کار هم خواهید یافت.»

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar