پیشنهاد جدید در برنامه دانشجویان بین المللی
26 جولای 2024 - 9:09
بازدید 209
4

دانشجویانی که قصد تغییر موسسه آموزشی خود را دارند، باید برای اجازه تحصیلی جدید اقدام کنند در اعلامیه اخیر اداره مهاجرت  کانادا (IRCC)، برخی تغییرات پیشنهادی در برنامه دانشجویان بین المللی کانادا مورد توجه قرار گرفته است. نکته قابل توجه در میان تغییرات پیشنهادی، پیشنهاد اداره مهاجرت است مبنی بر اینکه دانشجویان بین المللی که […]

ارسال توسط :
پ
پ

دانشجویانی که قصد تغییر موسسه آموزشی خود را دارند، باید برای اجازه تحصیلی جدید اقدام کنند

در اعلامیه اخیر اداره مهاجرت  کانادا (IRCC)، برخی تغییرات پیشنهادی در برنامه دانشجویان بین المللی کانادا مورد توجه قرار گرفته است.

نکته قابل توجه در میان تغییرات پیشنهادی، پیشنهاد اداره مهاجرت است مبنی بر اینکه دانشجویان بین المللی که مایل به تغییر موسسه آموزشی مورد تائید (DLI) خود در کانادا هستند، باید برای اجازه تحصیلی جدید اقدام کنند. موسسات آموزشی مورد تائید (DLI) تنها موسسات کانادا هستند که برای پذیرش دانشجویان بین المللی تایید شده‌اند و به همین دلیل باید از مقررات اداره مهاجرت (IRCC) پیروی کنند.

موسسات(DLI) در حال حاضر تحت صلاحیت استانی و تابع مقررات استانی هستند. دولت فدرال هیچ راهی برای اطمینان از سازگاری موسسات شخصی با مقررات جدید پذیرش ندارد.

پیشنهاد اداره مهاجرت برای دانشجویان بین المللی که به دنبال تغییر موسسات در کانادا هستند

طبق این خبر، اداره مهاجرت کانادا پیشنهاد می‌کند:

  • دانشجویانی که مایل به تغییر موسسه آموزشی مورد تائید (DLI) هستند باید قبل از تاریخ شروع برنامه تحصیلی جدید درخواستی برای اجازه تحصیلی جدید ارسال کنند. و
  • دانشجویان می‌توانند بدون اجازه  تحصیلی معتبر در موسسه آموزشی مورد تائید (DLI) جدید شرکت کنند تا زمانی که در مورد درخواست تصمیم‌گیری شود، مشروط بر اینکه در کانادا بمانند و سایر شرایط اجازه تحصیلی فعلی خود را رعایت کنند.

چگونه این موضوع بر دانشجویان بین المللی در کانادا تأثیر می‌گذارد؟

پیشنهاد اداره مهاجرت شامل یک ارزیابی تاثیرات (impact assessment) بود که هزینه‌ها و منافعی را برای ذینفعان مختلف که توسط این سیاست تحت تأثیر قرار می‌گرفت را مشخص می‌کرد. نکته قابل توجه هنگام در نظر گرفتن سیاست فوق، تأثیرات آن بر دانشجویان بین المللی و موسسات آموزشی مورد تائید (DLI) است.

برای دانشجویان بین المللی، هزینه مالی 150 دلاری برای هر درخواست جدید و سرمایه‌گذاری زمانی 30 تا 45 دقیقه برای هر آماده سازی درخواست وجود دارد که مجموع هزینه‌ها 55.5 میلیون دلار ارزش فعلی (PV) در «10 دوره 12 ماهه» تخمین زده می‌شود. علاوه بر این، زمان پردازش ممکن است به دلیل هجوم درخواست‌ها طولانی‌تر شود، هر چند که اداره مهاجرت قصد دارد این موضوع را با تخصیص مجدد منابع کاهش دهد. بار اداری و  بلاتلکیفی مرتبط با الزامات جدید می‌تواند برنامه‌های تحصیلی دانشجویان را مختل کند. 

از سوی دیگر، موسسات آموزشی مورد تائید (DLI) با هزینه‌های سازگاری و اداری مربوط به تأیید نامه‌های پذیرش (LOAs)  مواجه خواهند شد. نامه پذیرش بخش کلیدی فرآیند درخواست اجازه تحصیلی جدید است و هزینه کل تخمینی در 10 دوره 4.8 میلیون دلار ارزش فعلی (PV) خواهد بود. پیش بینی می‌شود که تأیید نامه‌ پذیرش برای هر درخواست سه دقیقه طول بکشد و به مرور با آشنایی مؤسسات با این فرآیند، به 30 ثانیه کاهش یابد.

آیا این پیشنهاد پذیرفته می شود؟

در حال حاضر نمی‌توان با قاطعیت گفت که آیا  اداره مهاجرت تغییرات پیشنهادی را اجرا خواهد کرد یا اینکه این تغییرات تا چه اندازه پذیرفته خواهند شد.  

تغییرات پیشنهادی جدید در مورد اجازه تحصیل در حال حاضر در مرحله «مشاوره» 30 روزه است. از پاییز 2022، اداره مهاجرت با هدف بهبود برنامه دانشجویان بین المللی درباره چندین سیاست خاص رایزنی کرده است. این رایزنی‌ها شامل وزارتخانه‌های استانی و منطقه‌ای مسئول مهاجرت و آموزش، انجمن‌های آموزش ملی، موسسات آموزشی مورد تائید (DLI) و سازمان‌های نماینده دانشجویان بود. از آن زمان بسیاری از سیاست‌هایی که قبلا در حال رایزنی بودند به تصویب رسیده‌اند.

به عنوان مثال، یکی از محورهای سیاست، خود فرآیند تأیید نامه پذیرش (LOA) بود. نمایندگان استانی و منطقه‌ای و انجمن‌های آموزش ملی بازخوردی در مورد موفقیت دستورالعمل‌های فعلی وزیران که مستلزم تأیید نامه پذیرش است ارائه  کردند. پیشنهاد آنها این بود که از این فرآیند برای اشتراک‌گذاری اطلاعات و کاهش تقلب استفاده شود. این تغییرات در 1 دسامبر 2023 به تصویب رسید.

تغییرات فعلی در الزامات اجازه تحصیل تا 29  جولای 2024 در مرحله رایزنی خواهد بود، پس از آن اداره مهاجرت بازخورد را در نظر گرفته و بر اساس آن در مورد مراحل بعدی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

آیا «سیستم تأیید نامه پذیرش (LOA)» موفق بوده است؟

پرسش‌های متداول در مورد اعلامیه جدید ویزاهای تحصیلی

در صورت تماس با کنپارس از چه خدماتی بهره‌مند خواهید شد؟

  • مشاوره رایگان و حرفه‌ای با مشاورین باتجربه و کارآزموده کنپارس
  • بررسی شرایط متقاضی برای برنامه‌های مهاجرتی
  • بررسی شانس دریافت ویزا 
  • بستن قرارداد با کنپارس
  • ارائه فهرست مدارک مورد نیاز
  • ارائه راهنمایی‌های لازم در زمینه مدارک و چگونگی تهیۀ آنها 
  • جمع‌آوری مدارک افراد و استانداردسازی آنها
  • استانداردسازی رزومه کاری افراد در شبکه‌های اجتماعی(LinkedIn)
  • تکمیل فرم‌های درخواست
  • ثبت پرونده
  • پیگیری پرونده
  • اعلامِ به‌روزرسانی‌ها
  • همراهی با متقاضی تا دریافت نتیجۀ ویزا
  • در صورت رد ویزا، پیگیری و درخواست تجدید نظر (در صورت نیاز) 

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339، 02191008338 یا 02159174000 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) (کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar