پاسپورت کانادا هفتمین پاسپورت قدرتمند جهان شد
27 جولای 2024 - 8:57
بازدید 86
4

پاسپورت سنگاپور در رتبه نخست قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان قرار گرفت پس از بررسی ۱۹۹ پاسپورت و ۲۲۷ مقصد سفر و با داده‌های انحصاری به دست آمده از انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA)، فهرست جدیدی از قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان در سال ۲۰۲۴ منتشر شد. براساس شاخص پاسپورت هنلی (Henley and Partners) رتبه‌بندی گذرنامه‌های جهان با توجه […]

ارسال توسط :
پ
پ

پاسپورت سنگاپور در رتبه نخست قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان قرار گرفت

پس از بررسی ۱۹۹ پاسپورت و ۲۲۷ مقصد سفر و با داده‌های انحصاری به دست آمده از انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA)، فهرست جدیدی از قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان در سال ۲۰۲۴ منتشر شد. براساس شاخص پاسپورت هنلی (Henley and Partners) رتبه‌بندی گذرنامه‌های جهان با توجه به تعداد مقصدهایی است که دارندگان آنها می‌توانند بدون ویزای قبلی به آن مقصد دسترسی داشته باشند.

بر اساس شاخص پاسپورت هنلی (Henley passport index) در نیمه دوم سال 2024، پاسپورت کانادا بر اساس معیارهای مختلف به عنوان هفتمین پاسپورت قدرتمند جهان رتبه بندی شد. دارندگان پاسپورت کانادایی می‌توانند بدون ویزا/روادید به 187 کشور جهان سفر کنند و به گزینه‌های کار و تحصیل در بسیاری از این کشورها دسترسی دارند. علاوه بر این، بسیاری از دارندگان پاسپورت کانادایی از توانایی داشتن تابعیت دوگانه و در نتیجه داشتن دو پاسپورت بهره‌مند می‌شوند. این دومین سال متوالی است که پاسپورت کانادا همراه با پاسپورت‌های چک، مجارستان و مالت در این جایگاه قرار می‌گیرد.

امسال پاسپورت سنگاپور با فراهم کردن قابلیت سفر بدون ویزا به 195 کشور، رتبه اول را به خود اختصاص داد. پاسپورت‌های پنج کشور (فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و اسپانیا) که امکان سفر بدون ویزا به 192 کشور را فراهم می‌کنند در جایگاه دوم قرار گرفتند. در میان کشورهای جی 7، ایالات متحده در رتبه آخر قرار گرفت و به رتبه هشتم سقوط کرد (دسترسی بدون ویزا به 186 کشور).

در بین این 199 کشور، رتبه آخر به پاسپورت افغانستان تعلق گرفت. دسترسی بدون ویزا به 26 کشور برای دارندگان پاسپورت افغانستان امکان‌پذیر است. 

پاسپورت ایران نیز با قابلیت سفر بدون ویزا به ۴۳ مقصد در کنار سودان در رتبه ۹۴ این فهرست قرار گرفت. رتبه ایران در شاخص پاسپورت هنلی نسبت به سال گذشته پنج رده صعود داشته و از سال ۲۰۲۱، بار دیگر روندی صعودی را در پیش گرفته است.

پاسپورت قدرتمند کانادا

پاسپورت کانادایی مزایای زیادی برای دارندگان آن دارد و رتبه‌بندی هنلی منعکس کننده این موضوع است.

این شرکت قبلاً (در سال 2014) در رتبه‌بندی بین‌المللی تحرک بین‌المللی، پاسپورت کانادا را در رتبه دوم قرار داده بود. نزدیک به 20 سالی که شاخص هنلی رتبه‌بندی پاسپورت‌ها را ارائه کرده است، پاسپورت کانادا به کمتر از  رتبه 10 نزول نکرده است.

درخواست پاسپورت کانادایی

پس از انجام مراسم شهروندی و دریافت گواهی شهروندی، شهروندان جدید می‌توانند برای دریافت پاسپورت اقدام کنند. هر شهروند قانونی کانادایی واجد شرایط درخواست است، اگرچه اگر مسائلی مانند وجود ایراد در درخواست شهروندی، نگرانی‌های امنیتی، نقض حقوق بشر، یا ارتباط با جرایم سازمان یافته وجود داشته باشد، فرد عدم صلاحیت می‌شود. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

پاسپورت خود را آنلاین تمدید کنید!

پنج مزیت شهروندی کانادا

شرایط شهروندی کانادا

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339، 02191008338 یا 02159174000 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar