نرخ اشتغال کانادا در ماه سپتامبر ۲۰۱۲
13 اکتبر 2012 - 12:06
بازدید 330
11

در ماه سپتامبر میزان اشتغال در کانادا پنج برابر بیش از آنی که اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند رشد کرد و همین امر سبب شد تا ذهنیت بانک مرکزی کانادا برای افزایش نرخ بهره تقویت شود. بر اساس اعلام اداره آمار کانادا در ماه سپتامبر و پس از افزایش ۳۴ هزار و ۳۰۰ موردی مشاغل که […]

ارسال توسط :
پ
پ

در ماه سپتامبر میزان اشتغال در کانادا پنج برابر بیش از آنی که اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند رشد کرد و همین امر سبب شد تا ذهنیت بانک مرکزی کانادا برای افزایش نرخ بهره تقویت شود.

بر اساس اعلام اداره آمار کانادا در ماه سپتامبر و پس از افزایش ۳۴ هزار و ۳۰۰ موردی مشاغل که در ماه اگست اتفاق افتاد، ۵۲ هزار و ۱۰۰ نفر دیگر نیز بر تعداد شاغلان در بازار کار افزوده شد. اما در این ماه با توجه به افزایش ۷۶ هزار و ۶۰۰ موردی نیروهای متقاضی کار، نرخ بیکاری از ۷.۳ درصد به ۷.۴ درصد افزایش یافت. در نظرسنجی انجام شده توسط بلومبرگ از ۲۴ اقتصاددان، رشد اشتغال به‌طور متوسط ۱۰ هزار مورد پیش‌بینی شده بود اما به این ترتیب میزان رشد واقعی اشتغال در این ماه از همه این پیش‌بینی‌ها نیز فراتر رفت. در همین نظرسنجی پیش‌بینی شده بود که نرخ بیکاری ثابت خواهد ماند.

رشد اشتغال در ماه سپتامبر سبب شد تا مجموع افراد شاغل افزوده شده به بازار کار از سپتامبر گذشته تا کنون به ۱۷۵ هزار نفر بالغ شود.

بر اساس نتایج به دست آمده از نظرسنجی بلومبرگ پیش‌بینی می‌شود که نرخ بیکاری در سال آینده نیز به طور متوسط ۷.۲ درصد باشد و این رقم در سال ۲۰۱۴ به ۶.۹ درصد برسد. برخی کارشناسان اقتصادی احتمال می‌دهند که در سال آینده نیز بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را در رقم فعلی آن ثابت نگه‌ دارد.

خوشبختانه در این ماه رشد بیش از انتظار اشتغال و اقتصاد در همسایه جنوبی، امریکا، نیز سبب شد تا چشم‌انداز بهتری نیز برای کانادا متصور شود. به قول اقتصاددانان کانادایی وقتی مشتری اصلی صادرات کانادا اوضاع بهتری داشته باشد، می‌توان به شرایط مساعدتر در این کشور نیز امیدوار بود.   

گزارش‌های منتشره از سوی اداره آمار کانادا  نشان می‌دهند که در این ماه بر تعداد شاغلان تمام‌وقت ۴۴ هزار و ۱۰۰ نفر و شاغلان نیمه‌وقت ۸ هزار نفر افزوده شده است. تعداد نیروهایی که در این ماه در شرکت‌های خصوصی به کار گرفته شدند ۲۹ هزار و ۱۰۰ نفر بوده اما در مقابل در بخش‌های دولتی ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر از تعداد کل نیروهای شاغل کاسته شده است.

در این ماه بر تعداد شاغلان در بخش خرده‌فروشی و عمده‌فروشی تعداد ۳۴ هزار و ۱۰۰ نفر افزوده شد. بر تعداد شاغلان در بخش ساخت و ساز نیز ۲۸ هزار و ۸۰۰ نفر اضافه شد و این در حالی بود که این بخش در ماه قبل یعنی ماه اگست ۴۴ هزار نفر از نیروهای خود را از دست داده بود که این میزان کاهش بالاترین کاهش از سال ۲۰۰۸ به این سو بوده است.

آقای جیم فلاهرتی اعلام کرد که گزارش کار فعلی برای وی بسیار «دلگرم‌کننده» بوده است زیرا بر اساس این گزارش «کانادا از پس از دوران رکود تا کنون با ایجاد ۸۲۰ هزار شغل بهترین عملکرد را در میان همه کشورهای گروه ۷ داشته است.»

در ماه سپتامبر بر تعداد نیروهایی که از نظر اداره آمار کانادا شاغل و حقوق‌بگیر محسوب می‌شوند ۱۸ هزار و ۳۰۰ نفر افزوده شده و این در حالی است که بر تعداد خوداشتغالان نیز ۳۳ هزار و ۸۰۰ نفر افزوده شده است.

در این ماه متوسط درآمد ساعتی کارکنان دائم نسبت به یک سال قبل از آن ۳.۳ درصد رشد داشت که البته از رشد ماه قبل که ۳.۷ درصد بود کمی کمتر بود. این متغیر که از نظر بانک مرکزی کانادا یکی از شاخص‌های تورم محسوب می‌شود، در ماه جولای ۳.۹ درصد رشد داشت که از ماه ایپریل سال ۲۰۰۹ به این سو بیشترین میزان رشد بوده است.

نرخ بیکاری در استان‌های کانادا در ماه سپتامبر ( و ماه گذشته یعنی اگست) نیز عبارت بود از:

  • نیوفاوندلند و لابرادور: ۱۲.۳ (۱۲.۷)
  • پرینس ادوارد آیلند: ۱۱.۲ (۱۱.۷)
  • نووااسکوشیا: ۸.۶ (۹.۷)
  • نیوبرانزویک: ۱۱(۱۰.۴)
  • کبک: ۸ (۷.۶)
  • انتاریو: ۷.۹ (۸)
  • منیتوبا: ۵ (۵.۴)
  • ساسکاچوان: ۴.۷‌(۴.۴)
  • البرتا: ۴.۴ (۴.۴)
  • بریتیش کلمبیا: ۷ (۶.۷)

برای مشاهده اصل مطالب اینجا و اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar