مونترال در میان ده شهر برتر برای دانشجویان بین المللی 
26 جولای 2024 - 9:00
بازدید 109
2

دانشگاه مک گیل و کنکوردیا دو دانشگاه مهم  مونترال هستند  بر اساس رتبه‌بندی جدید موسسه «Quacquarelli Symonds» (QS) برای بهترین شهرهای دانشجویی سال 2025، مونترال به عنوان یکی از بهترین شهرهای جهان برای دانشجویان بین المللی معرفی شد. مونترال، بزرگترین شهر استان کبک با کسب امتیاز کلی 92.1 از 100 در رتبه دهم از بین […]

ارسال توسط :
پ
پ

دانشگاه مک گیل و کنکوردیا دو دانشگاه مهم  مونترال هستند 

بر اساس رتبه‌بندی جدید موسسه «Quacquarelli Symonds» (QS) برای بهترین شهرهای دانشجویی سال 2025، مونترال به عنوان یکی از بهترین شهرهای جهان برای دانشجویان بین المللی معرفی شد.

مونترال، بزرگترین شهر استان کبک با کسب امتیاز کلی 92.1 از 100 در رتبه دهم از بین 150 شهر قرار گرفت. 

ده شهر برتر عبارتند از:

  • لندن
  • توکیو
  • سئول
  • مونیخ
  • ملبورن
  • سیدنی
  • پاریس
  • زوریخ
  • برلین
  • مونترال

تورنتو، بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر کانادا، در جایگاه یازدهم و ونکوور در رتبه نوزدهم قرار گرفت.

رتبه‌بندی موسسه QS برای دانشگاه‌های برتر سراسر جهان، شش دسته کلیدی را در نظر می‌گیرد. برای مثال، در رتبه‌بندی‌های جدید QS، هر شهر باید دارای جمعیتی بیش از 250 هزار نفر و حداقل دو دانشگاه باشد. 

دانشگاه مک گیل و دانشگاه کنکوردیا در مونترال هستند که هر دو در مرکز شهر قرار دارند. 

جمعیت دانشجویی

علاوه بر نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های QS، این نظرسنجی در پنج دسته دیگر امتیازاتی را مشخص کرد. به عنوان مثال، دسته «جمعیت دانشجویی» نسبت دانشجویان را در جمعیت شهر و تعداد دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفت. همچنین به میزان فراگیر بودن شهر و کشوری که دانشگاه در آن واقع شده نیز توجه شد.   

بر اساس گزارش«Tourisme Montreal» ، این شهر هر ساله میزبان 40 هزار دانشجوی بین المللی از 150 کشور جهان است.

در این مثال، مطالعه با ارزیابی اینکه آیا محیط تحصیل پذیرای پیشینه‌های فرهنگی، سبک زندگی و هویت دانشجویان است، میزان فراگیر بودن را  اندازه‌گیری کرد.

مطلوبیت

دسته دوم مطلوبیت بود. این امر عواملی مانند امنیت، سطح آلودگی و تعداد پاسخ دهندگانی که تمایل داشتند در شهر مورد نظرسنجی تحصیل کنند را در نظر می‌گیرد. مونترال در این رده امتیاز 85.1 و تورنتو امتیاز 92.8 کسب کردند.

بخشی از امتیاز این دسته از نظرسنجی‌های قبلی گرفته شده است که در آن از دانشجویان خواسته شده بود «شهر دانشجویی رویایی» خود را شناسایی کنند. 

فرصت‌های استخدام برای دانشجویان

فعالیت کارفرمایان نیز یک مقوله کلیدی بود. از داده‌های این دسته برای یافتن شهرهایی استفاده می‌شود که محبوب‌ترین مکان‌های استخدام فارغ‌التحصیلان جدید از طرف کارفرمایان هستند.

این دسته علاوه بر نرخ اشتغال جوانان، کارفرمایان داخلی را در نظر می‌گیرد که یک موسسه محلی را با «بهترین» فارغ‌التحصیلان در بخش‌های خود انتخاب کرده‌اند.

محبوبیت از نظر کارفرمایان بین المللی نیز حداقل یک موسسه با فارغ التحصیلان عالی را شناسایی کرد. این نظرسنجی نشان می‌دهد که این امر وزن بیشتری نسبت به محبوبیت از نظر کارفرمایان داخلی دارد.

تورنتو دوباره با امتیاز 84.3 بالاترین امتیاز را در بین شهرهای کانادا به خود اختصاص داد. ونکوور نیز با 78.9 بالاتر از مونترال (77) قرار گرفت.

مقرون به صرفه بودن

با  امتیاز 41.6 در دسته مقرون به صرفه بودن، مونترال امتیاز بالایی کسب کرد. در مقایسه، تورنتو امتیاز 21.2 و ونکوور امتیاز 25.1 را به دست آورند. این پایین‌ترین امتیاز تورنتو بود و می‌تواند دلیلی بر این باشد که چرا این شهر در بین ده رتبه اول قرار نگرفت.  

 طبق وب‌سایت Rentals.ca، مونترال بیست و دومین شهر گران کانادا برای اجاره آپارتمان محسوب می‌شود، در حالی که از نظر گرانی اجاره بها ونکوور در رتبه اول و تورنتو در رتبه سوم قرار دارد.

این دسته همچنین هزینه‌های تحصیل را اندازه‌گیری کرد و از «شاخص بیگ مک» (یک معیار رایج برای بررسی هزینه‌های خرده‌فروشی اقلام روزمره) برای تعیین امتیاز استفاده کرد.

دیدگاه دانشجویان

این دسته بر اساس امتیاز دانشجویان به شهر خود بر اساس چندین عامل از جمله مدارا، تنوع، حمل‌ونقل، خوش برخوردی، زندگی شبانه، فرهنگ و پایداری است. 

همچنین این دسته میزان احتمال ماندن دانشجویان در شهر برای حداقل یک سال پس از فارغ التحصیلی را نیز در نظر می‌گیرد. به گفته موسسه QS، این مورد منعکس کننده دیدگاه دانشجویان در مورد در دسترس بودن شغل و تجربه کلی آنها در یک شهر است.

در این دسته مونترال امتیاز 93.6 و تورنتو امتیاز 94.3 را کسب کرد.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

میزان ساعت کاری دانشجویان در کشورهای مختلف

هشت روش برای اثبات تمکن مالی دانشجویان

مقایسه هزینه‌های اجاره در سراسر کانادا

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339، 02191008338 یا 02159174000 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) (کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar