معاون پارلمانی هارپر زیر خط آتش
30 ژوئن 2012 - 19:51
بازدید 415
12

در حالی‌که اتهامات مربوط به ماجرای منحرف کردن رای‌دهندگان احزاب مخالف محافظه‌کار در روز رای‌گیری، موسوم به روبوکال (جزییات را اینجا و اینجا بخوانید) هنوز به سرانجام خاصی نرسیده و تحقیقات در این باره از سوی سازمان انتخابات کانادا Election Canada دنبال می‌شود، قریب به یک ماه است که جنجال جدیدی مرتبط با انتخابات‌های گذشته […]

ارسال توسط :
پ
پ

در حالی‌که اتهامات مربوط به ماجرای منحرف کردن رای‌دهندگان احزاب مخالف محافظه‌کار در روز رای‌گیری، موسوم به روبوکال (جزییات را اینجا و اینجا بخوانید) هنوز به سرانجام خاصی نرسیده و تحقیقات در این باره از سوی سازمان انتخابات کانادا Election Canada دنبال می‌شود، قریب به یک ماه است که جنجال جدیدی مرتبط با انتخابات‌های گذشته گریبان محافظه‌کاران را گرفته است.

مورد این دفعه که به یکی از مهم‌ترین چهره‌های محافظه‌کاران مربوط می‌شود به دلیل روشن بودن و ملموس بودن نسبی آن حساسیت بیشتری را هم برانگیخته است. ماجرا از این قرار است که دین دل‌مسترو Dean Del Mastro معاون پارلمانی نخست وزیر کانادا با این اتهام روبروست که برای تبلیغات انتخاباتی سال ۲۰۰۸، در حوزه انتخاباتی خود مبالغی بیش از حدی که قانون اجازه می‌دهد خرج کرده و بعد هم تلاش کرده که این مورد را مخفی کند.

سازمان انتخابات کانادا از حدود سه هفته پیش تحقیقاتی را در این باره آغاز کرده و علاوه بر بررسی دقیق صورت هزینه‌های انتخاباتی و حساب‌های آقای دل‌مسترو، از برخی از اعضا مهم ستاد انتخاباتی وی در آن زمان هم تحقیق کرده است. البته هنوز نتایج مجموعه این تحقیقات در حدی نیست که بخواهد به ثبت پرونده قضایی منجر شود اما حزب NDP پنج‌شنبه ۲۸ جون از وزیر دادگستری کانادا خواسته که پلیس RCMP را مامور انجام تحقیقات دقیق‌تر در این زمینه کند چون از نظر این حزب، مجموعه کشفیاتی که در این زمینه تاکنون صورت گرفته کار را به آنجایی کشیده که از حوزه اختیارات قانونی سازمان انتخابات کانادا فراتر رفته و تداوم آن، نیاز به قدرت قانونی بالاتری دارد.

آقای دل‌مسترو در تمام این مدت همه اتهامات را رد کرده و تاکید کرده که هزینه‌هایش در دوره رقابت‌های انتخاباتی از حد مجاز خارج نشده و او هیچ فعالیت غیرقانونی مرتکب نشده اما احزاب مخالف این ادعاها را رد می‌کنند و تاکید می‌کنند که علاوه بر این موارد، منابعی هم پول به صورت غیررسمی توسط اطرافیان وی به عنوان حمایت‌های مالی هزینه شده در حالی‌که این پول از طرف ایشان به آن افراد داده شده بوده تا بتواند محدودیت‌های قانونی را دور بزند. در آخرین افشاگری‌ها مشخص شده آقای دل‌مسترو به دو تن از اعضای ستاد انتخاباتی‌اش که از بستگان وی بوده‌اند دو فقره چک به مبلغ هر کدام ۱۰۵۰ دلار پرداخت کرده و آنها دو روز بعد چک‌هایی به مبلغ ۱۰۰۰ دلار به ستاد انتخاباتی ایشان کمک مالی داوطلبانه! کرده‌اند. این افراد به سازمان انتخابات کانادا گفته‌اند که اگر از تعقیب قانونی مبری شوند حاضرند در مورد افشای اطلاعات مرتبط با این موضوع با این سازمان همکاری کنند.

براساس قوانین انتخاباتی کانادا، احزاب محدودیت‌های فراوانی در میزان کمک‌هایی که از افراد یا سازمان‌ها دریافت می‌کنند دارند و هم‌چنین تا سقف معینی می‌توانند برای مبارزات انتخاباتی هزینه کنند. هم‌چنین تمام درآمدها و مخارج مرتبط با انتخابات باید با جزییات کامل، ثبت و ضبط شده و در اختیار سازمان انتخابات قرار گیرد و هر نوع اقدامی خلاف این می‌تواند بسته به شدت جرم با مجازات‌های مالی و حتی زندان مواجه شود.

یکی از اخبار مرتبط را اینجا ببینید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar