متقاضیان PGWP نیازی نیست از مرز درخواست دهند
22 ژوئن 2024 - 8:11
بازدید 143
7

فلگ پولینگ برای متقاضیان اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) الزامی نیست اداره مهاجرت کانادا (IRCC) اعلام کرد که از 21 جون دیگر نیازی نیست اتباع خارجی برای اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) از مرز ورودی کانادا (POE) درخواست دهند. معمولاً اتباع خارجی «فلگ پولینگ» (flagpoling) انجام می‌دهند تا زمان انتظار برای […]

ارسال توسط :
پ
پ

فلگ پولینگ برای متقاضیان اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) الزامی نیست

اداره مهاجرت کانادا (IRCC) اعلام کرد که از 21 جون دیگر نیازی نیست اتباع خارجی برای اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) از مرز ورودی کانادا (POE) درخواست دهند. معمولاً اتباع خارجی «فلگ پولینگ» (flagpoling) انجام می‌دهند تا زمان انتظار برای درخواست‌های اجازه کار آنلاین یا اجازه  تحصیل را کاهش دهند. 

«فلگ پولینگ» (flagpoling) روشی است که در آن ساکنان موقت کانادا کشور را ترک می‌کنند و بلافاصله همان روز برای دریافت خدمات مهاجرتی از مرز درخواست می‌دهند. 

مارک میلر، وزیر مهاجرت می‌گوید که اقدام جدید باعث کاهش «فلگ پولینگ» (flagpoling) می‌شود و به افسران مرزی فرصت بیشتری جهت تکمیل «فعالیت‌های اجرایی» می‌دهد.

اخیراً از 30 می، آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) برای کاهش استرس در مرزها، ساعات ارائه خدمات «فلگ پولینگ» را در 12 مرز ورودی محدود کرده است.

در دوره بین 1 مارچ 2023 و 29 فوریه 2024، متقاضیان اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) تقریباً 25 درصد از کل اتباع خارجی را تشکیل می‌دادند که برای «فلگ پولینگ» به مرز آمده بودند.

دولت کانادا در حال اجرای سیاست‌هایی به منظور تشویق متقاضیان جهت ارائه درخواست از داخل کشور به جای مرز است.

قبل از انقضای اجازه تحصیلی، دانشجویان فارغ التحصیل واجد شرایط می‌توانند به صورت آنلاین برای اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP)  اقدام کنند. با این مجوز، فارغ التحصیلان می‌توانند تا زمانی که در انتظار دریافت اجازه کار هستند به صورت تمام وقت در کانادا کار کنند.

فلگ پولینگ چیست؟

«فلگ پولینگ» (Flagpoling) یک عمل قانونی است که به موجب آن ساکنان موقت واجد شرایط (کسانی که دارای اجازه کار/تحصیل یا دارای ویزای توریستی/مجوز الکترونیکی سفر (eTA) هستند) می‌توانند با خروج و بازگشت به کانادا از طریق یک مرز ورودی مشخص خدمات مهاجرتی دریافت کنند. این فرآیند فرصتی برای حذف دوره‌های انتظار طولانی و زمان‌های پردازش فراهم می‌کند که اغلب می‌تواند به دنبال درخواست آنلاین یا کاغذی از اداره مهاجرت پیش بیاید. مزیت دیگر این است که متقاضی فرصت می‌یابد با یک مقام مهاجرتی رو در رو صحبت کند که این مورد می‌تواند هنگام رسیدگی به مسائل مربوط به درخواست مهاجرت مفید باشد.

خدمات مهاجرتی که معمولاً از طریق «فلگ پولینگ»  قابل دسترسی هستند؟

ساکنان موقت کانادا از طریق «فلگ پولینگ» در مرز به انواع خدمات مهاجرتی دسترسی دارند. در واقع، آنها داوطلبانه این کار را انجام می‌دهند، چرا که درخواست از مرز زمان طولانی رسیدگی به درخواست در اداره مهاجرت را کاهش می‌دهد. 

برای تأیید رسمی اقامت دائم نیز متقاضیان به مرز می روند، از آن عبور می‌کنند و سپس دوباره برمی‌گردند.

علاوه بر این، متقاضیان می‌توانند در مرز ویزاهای خود را تمدید کنند، اجازه کار یا تحصیل جدید دریافت کنند و وضعیت خود را به عنوان ساکنان موقت تمدید کنند.

تغییرات اخیر در تمام خدمات فلگ پولینگ

اخیراً دولت‌های کانادا و ایالات متحده تغییراتی را در خدمات «فلگ پولینگ» در پاسخ به افزایش زمان انتظار و ترافیک در مرزهای ورود اصلی اعلام کردند.

در نتیجه این تغییرات، ساعات خدمات «فلگ پولینگ» در 12 مرز ورودی کانادا کاهش خواهد یافت. 

برای مشاهده ساعات خدمات در همه مرزهای ورودی کانادا به صفحه وب‌سایت اداره مهاجرت کانادا مراجعه کنید. 

اجازه کار پس از فارغ التحصیلی 

دانشجویان بین المللی می‌توانند پس از فارغ التحصیلی از یک موسسه آموزشی مورد تائید (DLI) برای اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) درخواست دهند.

اجازه کار پس از فارغ التحصیلی به فارغ التحصیلان اجازه می‌دهد تا برای مدتی معادل طول دوره تحصیلی خود، حداکثر تا سه سال در کانادا کار کنند. 

این مجوز بخشی از تلاش‌های دولت کانادا برای حفظ دانشجویان بین المللی و کمک به آنها برای کسب تجربه کاری در کانادا است. برای کسانی که مایل به درخواست اقامت دائم هستند کسب تجربه کاری مفید واقع خواهد شد. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

بازبینی برنامه اجازه کار بعد از تحصیل (PGWP)

روند درخواست اجازه کار باز برای کسانی که PGWP آنها منقضی شده است

دانشجویان P3 واجد شرایط PGWP نیستند

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339، 02191008338 یا 02159174000 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar