توضیحات تکمیلی در خصوص معافیت بستگان درجه دو از محدودیت‌های سفر کانادا
10 اکتبر 2020 - 20:46
بازدید 512
9

دولت فدرال، پیش نیازهای اولیه وارد شدن به کانادا را برای بستگان درجه دو و کسانی که به دلیل ملاحظات بشردوستانه قصد مسافرت به این کشور را دارند، منتشر کرد. جزئیات مربوط به تعریف کانادا از بستگان درجه دو، شرایط معافیت مسافرانی که به دلیل ملاحظات بشردوستانه به کانادا سفر می کنند، و نحوه خروج […]

ارسال توسط :
پ
پ

دولت فدرال، پیش نیازهای اولیه وارد شدن به کانادا را برای بستگان درجه دو و کسانی که به دلیل ملاحظات بشردوستانه قصد مسافرت به این کشور را دارند، منتشر کرد.

جزئیات مربوط به تعریف کانادا از بستگان درجه دو، شرایط معافیت مسافرانی که به دلیل ملاحظات بشردوستانه به کانادا سفر می کنند، و نحوه خروج موقت از قرنطینه منتشر شده است.

از تاریخ 8 اکتبر، بستگان درجه دو خانواده ها می توانند از مرز کانادا عبور کنند، با این شرط که بخواهند حداقل تا 15 روز در کانادا بمانند و پیش نیازهای مربوط به مشمولیت و پذیرفته شدن را رعایت کنند. بستگان درجه دو برای سفر به کانادا نیازی به دلیل غیراختیاری ندارند.

تعریف وزارت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا از بستگان درجه دو، بستگی دارد به ارتباط مسافر خارجی با شهروند کانادایی، همسر او، همسر عرفی او، یا با کسی که رابطه عاشقانه دارد

اگر شما ارتباط مستقیمی با شهروند یا ساکن دائم کانادا دارید، در صورتی از محدودیت های مسافرتی کانادا معاف می شوید که:

  • حداقل به مدت یک سال با آن شخص رابطه منحصراً عاشقانه دارید، و مدتی را در کنار هم گذرانده باشید؛
  • فرزند بالغ باشید؛
  • نوه باشید (فرزند نابالغِ فرزند بالغ)؛
  • خواهر یا برادر تنی یا ناتنی باشید؛ یا
  • پدربزرگ یا مادربزرگ باشید.

اگر با همسر کانادایی یا شریک زندگی بر اساس قانون عرف – که در کانادا ساکن است – در رابطه هستید، در صورتی عضوی از بستگان درجه دو محسوب می شوید که:

  • فرزند بالغ باشید؛
  • نوه باشید (فرزند نابالغِ فرزند بالغ)؛
  • خواهر یا برادر تنی یا ناتنی باشید؛ یا
  • پدربزرگ یا مادربزرگ باشید.

اگر با شریک زندگی کانادایی واجد شرایط در رابطه هستید، در صورتی عضوی از بستگان درجه دو محسوب می شوید که:

  • فرزند نابالغ باشد؛
  • فرزند بالغ باشید؛
  • نوه باشید (فرزند نابالغِ فرزند بالغ).

بستگان درجه دو معاف از محدودیت های مسافرتی کانادا، علاوه بر اجازه کتبی IRCC، جهت اثبات رابطه خود با شهروند یا ساکن دائم کانادا به اظهارنامه امضا شده این اشخاص نیاز دارند.

 

نحوه معاف شدن بستگان درجه دو از محدودیت های مسافرتی

برای معاف شدن از محدودیت های مسافری، باید فرآیند شش مرحله ای زیر طی شود:

مرحله اول: عضو خانواده شما باید فرم درخواست اجازه و اظهارنامه قانونی را تکمیل کند

عضو خانواده شما که شهروند یا ساکن دائم کانادایی است، باید فرم درخواست اجازه و اظهارنامه قانونی را تکمیل کند.

مرحله دوم: اظهارنامه را امضا کنید

عضو خانواده شما، فرم درخواست اجازه و اظهارنامه قانونی که تکمیل کرده اند را برای شما ارسال می کنند. شما این فرم را امضا می کنید. پس از امضای فرم، آن را دوباره به عضو خانواده خود در کانادا بفرستید.

مرحله سوم: عضو خانواده شما، فرم را با اظهار رسمی خود امضا کند

پس از ارسال دوباره فرم به عضو خانواده در کانادا، آنها باید با اظهار رسمی در مقابل مقام تصدیق شده، مثل کمیسر سوگندنامه، قاضی صلح، وکیل یا سردفتر رسمی، این فرم را امضا کند.

مرحله چهارم: رونوشت فرم کامل و امضا شده دریافت کنید

عضو خانواده شما در کانادا باید رونوشت فرم درخواست اجازه و اظهارنامه قانونی که تکمیل و امضا شده است را برای شما ارسال کند.

مرحله پنجم: برای دریافت اجازه کتبی مسافرت درخواست کنید

پس از دریافت رونوشت کامل و امضا شده اجازه و اظهارنامه قانونی، از آن به عنوان مدرکی جهت اثبات رابطه خود با عضو خانواده کانادایی خود استفاده، و سپس از وزارت IRCC اجازه کتبی درخواست کنید.

فارغ از اینکه از کشوری به کانادا می روید، باید اجازه کتبی IRCC را داشته باشید.

نحوه درخواست اجازه کتبی به این بستگی دارد که شما از قبل مدارک معتبری از جمله ویزای اقامت موقت (TRV) یا اجازه سفر الکترونیکی (eTA) داشته باشید یا خیر.

لطفاً پیش از دریافت اجازه کتبی IRCC، از رزرو پرواز به کانادا خودداری کنید.

مرحله ششم: هنگام سفر به کانادا، رونوشت درخواست اجازه و اظهارنامه قانونی و اجازه کتبی را همراه خود داشته باشید

هنگام سفر به کانادا، شما باید رونوشت درخواست اجازه و اظهارنامه قانونی و اجازه کتبی را همراه خود داشته باشید. در غیر این صورت، اجازه پرواز به کانادا یا ورود به خاک این کشور به شما داده نخواهد شد.

پس از اینکه عضو خانواده کانادایی با اظهار رسمی خود فرم را امضا کرد، شما شش ماه فرصت دارید تا به کانادا سفر کنید. پس از اتمام این شش ماه، عضو خانواده شما باید دوباره اظهار رسمی خود را بیان کند.

 

 سفر به کانادا به دلیل ملاحظات بشردوستانه

دوستان و اعضای خانواده شهروندان کانادا، اقوام اولیه کانادا، ساکنان دائم و موقت، و پناهندگان می توانند به دلیل ملاحظات بشردوستانه، این اشخاص را ملاقات کنند.

اگر دلیل سفر شما به کانادا یکی از موارد زیر باشد، می توانید برای معاف شدن از محدودیت های مسافرتی کانادا و خروج موقت از قرنطینه اقدام کنید:

  • حضور در آخرین لحظات زندگی نزدیکان خود، یا مراقبت از شخصی که به شدت بیمار است؛
  • فراهم کردن مراقبت های پزشکی برای شخصی که به آن نیاز دارد؛
  • شرکت در مراسم خاکسپاری یا مراسم پایان زندگی

پیش از سفر به کانادا، از داشتن تأییدیه های لازم برای معاف شدن از محدودیت های مرزی و خروج موقت از قرنطینه اطمینان حاصل کنید. در صورت نداشتن این تأییدیه ها، پرواز به کانادا و ورود به خاک این کشور ممکن نیست و باید دوره اجباری قرنطینه را سپری کنید.

اشخاصی که قصد سفر به کانادا را دارند، باید به صورت جداگانه نامه تاییدیه پزشک مبنی بر نیاز به حمایت خود را پر کنند. جهت ارسال درخواست خود، علاوه بر اجازه بازدید از مکان، نامه تاییدیه پزشک مبنی بر نیاز به حمایت یا اثبات مرگ نیاز دارید.

بسته به وضعیت خود، ممکن است به تمام موارد زیر احتیاج نداشته باشید:

  • فرم نیاز به حمایت که توسط متخصص مراقبت های بهداشتی دارای مجوز، تکمیل و امضا شده باشد. این فرم، گواهی حضور ضروری شما در کانادا است.
    • حضور در آخرین لحظات زندگی نزدیکان خود، یا مراقبت از شخصی که به شدت بیمار است؛
    • فراهم کردن مراقبت های پزشکی برای شخصی که به آن نیاز دارد؛
  • در صورت نیاز به شرکت در مراسم خاکسپاری یا مراسم پایان زندگی، کانادا مدارک زیر را می پذیرد:
    • اعلامیه مرگ
    • گواهی پزشکی مرگ
    • اجازه تدفین
    • گواهی مرگ

اگر به بیمارستان یا مکان دیگری می روید که احتمال تماس با افراد آسیب پذیر وجود دارد، ممکن است برای بازدید مکان مورد نظر خود به مجوز نیاز پیدا کنید. کانادا در نظر دارد تا این درخواست ها را طی هفت روز کاری پردازش کند، اما مطابق بیانیه این کشور، پردازش برخی درخواست ها بیشتر از حد تعیین شده زمان می برد.

در خصوص دریافت اجازه خروج موقت از قرنطینه، هر استان و قلمرو ممکن است پیش نیازها و فرآیندهای فوق العاده خود را داشته باشد.

مسافران بین المللی هنگام سفر به کانادا باید با خود شناسه های قابل پذیرش و ویزای معتبر، از جمله ویزای اقامت موقت (TRV) یا اجازه سفر الکترونیکی (eTA) همراه داشته باشند. وزارت IRCC اطلاعات بیشتری در خصوص مدارک مورد نیاز هنگام عبور از مرز کانادا ارائه کرده است.

در نهایت اینکه چه اشخاصی می توانند وارد کشور کانادا شوند، به تصمیم افسران خدمات مرزی بستگی دارد. علاوه بر برگه معافیت از محدودیت های مرزی، شما به برنامه قرنطینه 14 روزه نیاز خواهید داشت. اگر می خواهید همراه با فردی آسیب پذیر در قرنطینه بمانید، ممکن است از شما گواهی بخواهند که مطابق آن، فرد آسیب پذیر راضی است تا با شما دوره قرنطینه را سپری کند.

کانادا به منظور سرعت بخشی به فرآیند ورود به این کشور، اپلیکیشن «ArriveCan» را پیشنهاد داده است. این اپلیکیشن به مسافران اجازه می دهد تا قبل از رسیدن به کانادا، مشخصات خود را ارسال کنند. اپلیکیشن ArriveCan برای سیستم عامل های iOS و اندروید در دسترس است.

 

آغاز برنامه PGP از 13 اکتبر

هفته گذشته، مارکو مندیچینو، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا، اعلام کرد که دانشجویان و خانواده ها به زودی می توانند وارد کانادا شوند. پس از مدت کوتاهی، وزارت IRCC اعلام کرد که برنامه والدین و پدربزرگ و مادربزرگ (PGP) از تاریخ 13 اکتبر تا 3 نوامبر جهت ارسال فرم ابراز علاقه مندی باز خواهد شد.

پس از تکمیل ظرفیت پذیرش اسپانسرها در این برنامه، وزارت IRCC به صورت تصادفی اسپانسرهای احتمالی را انتخاب، و آنها را جهت ارسال تقاضا دعوت می کند. اسپانسرهای برگزیده پس از دریافت این دعوت نامه، 60 روز فرصت دارند تا به صورت رسمی تقاضای خود برای اسپانسر کردن والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود ارسال کنند.

وزارت IRCC برای سال 2020 تا 10,000 تقاضای PGP را می پذیرد. این وزارت برای سال 2021 هم دوره های پذیرش تقاضای PGP با ظرفیت 30,000 تقاضا در نظر گرفته است.

 

منبع خبر: canada.ca, October 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar