انتخاب شماره 159 اکسپرس انتری
07 آگوست 2020 - 17:54
بازدید 504
19

کانادا دومین انتخاب «سیستم اکسپرس انتری» را به فاصله دو روز برگزار کرد. در مجموع 250 متقاضی برنامه «نیروی کار ماهر فدرال» (FSTP)، «دعوت نامه برای درخواست» (ITA) برای اقامت دائم دریافت کرده اند. متقاضیان این برنامه که موفق به دریافت دعوتنامه شده اند به حداقل 415 امتیاز در «سیستم جامع رتبه بندی» (CRS) نیاز […]

ارسال توسط :
پ
پ

کانادا دومین انتخاب «سیستم اکسپرس انتری» را به فاصله دو روز برگزار کرد.

در مجموع 250 متقاضی برنامه «نیروی کار ماهر فدرال» (FSTP)، «دعوت نامه برای درخواست» (ITA) برای اقامت دائم دریافت کرده اند. متقاضیان این برنامه که موفق به دریافت دعوتنامه شده اند به حداقل 415 امتیاز در «سیستم جامع رتبه بندی» (CRS) نیاز داشتند.

روز شش آگوست، اداره «مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا» (IRCC) یک انتخاب شامل تمام برنامه های مهاجرتی خود برگزار و برای 3900 متقاضی دعوت نامه صادر کرد که حداقل امتیاز CRS، 476 داشتند. طی این مدت دو روزه، کانادا 4150 «دعوت نامه برای درخواست» صادر کرده است.

امسال به رغم همه گیری ویروس کرونا یک سال بی سابقه برای «سیستم اکسپرس انتری» بوده است. کانادا پیشتر 61،850 دعوت نامه را در سال 2020 صادر کرده بود که بیشترین دعوت نامه صادر شده در مقایسه با سال های دیگر از زمان راه اندازی «سیستم اکسپرس انتری» در سال 2015 است.

 

هفتمین انتخاب «نیروی کار ماهر فدرال» (FSTP) از سال 2015

این انتخاب هفتمین انتخاب اختصاصی FSTP در تاریخ «سیستم اکسپرس انتری» است. FSTP مسیری برای اقامت دائم نیروی ماهر و متخصص در یک تجارت است. این برنامه در سال 2013 برای کمک به رفع کمبود نیروی متخصص در بسیاری از مشاغل تجاری در سراسر کانادا راه اندازی شد.

 

متقاضیان باید در یکی از مشاغل زیر حداقل دو سال سابقه کار داشته باشند:

  • صنعتی، برقی و ساختمانی
  • تعمیر و نگهداری، راه اندازی و استفاده از تجهیزات
  • مشاغل فنی و نظارتی در منابع طبیعی، کشاورزی و محصولات مرتبط
  • پردازش، تولید، آب و برق، عملیات کنترل مرکزی
  • آشپز و سرآشپز
  • قصاب ها یا نانوایان

با توجه به ماهیت هدفمند برنامه FSTP، این برنامه کمترین تعداد دعوت نامه های صادر شده تحت برنامه های قابل انتخاب در «سیستم اکسپرس انتری» را به خود اختصاص می دهد. در واقع، فقط هزار دعوت نامه از 85300 دعوت نامه صادر شده در سال 2019 برای متقاضیان FSTP بود.

یکی از دلایلی که دعوت نامه های کمتری از طریق FSTP صادر می شوند این است که اغلب متقاضیان برنامه نیروی کار ماهر از امتیاز CRS کمتری نسبت به سایر متقاضیان اکسپرس انتری در برنامه های «نیروی کار ماهر فدرال» یا «تجربه کانادایی» برخوردار هستند.

اداره مهاجرت کانادا انتخاب های نادر اختصاصی FSTP را برگزار می کند تا متقاضیان برنامه نیروی کار ماهر بتوانند نیازهای بازار کار کانادا را پشتیبانی کنند.

این انتخاب اختصاصی FSTP، اولین از نوع خود در سال 2020 و از 16 اکتبر 2019 بود.

درباره «اکسپرس انتری»

«اکسپرس انتری» سیستمی است که دولت فدرال از آن برای مدیریت برنامه های اقامت دائم، از جمله FSTP استفاده می کند. به متقاضیان براساس سن، سابقه کار، تحصیلات، دانش زبان انگلیسی یا فرانسوی و سایر عوامل، در سیستم جامع رتبه بندی CRS امتیازی داده می شود. از متقاضیان با بالاترین امتیاز، از طریق انتخاب های دوهفته ای «اکسپرس انتری» دعوت می شود تا برای اقامت دائم درخواست دهند. اداره مهاجرت کانادا بیشتر درخواست های اقامت دائم ارسال شده از طریق «سیستم اکسپرس انتری» را در مدت شش ماه یا کمتر پردازش می کند.

منبع خبر: CIC News, August 06, 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar