افزایش تعداد دانشجویانی که پس از پایان تحصیلات شان در کانادا می مانند
21 می 2017 - 0:00
بازدید 593
13

تحقیقات اخیر نشان می دهد که تعداد دانشجویان بین المللی که برای ادامه تحصیل به کانادا آمده اند و قصد دارند که پس از پایان تحصیلات شان در این کشور بمانند و اقامت دائم بگیرند، در حال افزایش است. تعداد دانشجویان بین المللی برای سال تحصیلی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و […]

ارسال توسط :
پ
پ

تحقیقات اخیر نشان می دهد که تعداد دانشجویان بین المللی که برای ادامه تحصیل به کانادا آمده اند و قصد دارند که پس از پایان تحصیلات شان در این کشور بمانند و اقامت دائم بگیرند، در حال افزایش است.

تعداد دانشجویان بین المللی برای سال تحصیلی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و بسیاری از صاحب نظران معتقدند که دلیل افزایش تعداد دانشجویان این است که کانادا در هیاهوی رویدادهای سیاسی جاری در جهان به عنوان مقصدی آرمانی و پایدار برای داشنجویان و مهاجرین تبدیل شده است. در ماه های اخیر، تعداد دانشجویان بین المللی که کانادا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده اند، افزایش پیدا کرده است.

کانادا در مقام میزبانی دانشجویان، یکی از ده مقصد تحصیلی برتر در دنیاست. از سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۱۶، تعداد کسانی که موفق به دریافت مجوز تحصیل در کانادا شدند، دو برابر شده است. در سال ۲۰۰۸، تعداد ۱۲۸ هزار و ۴۱۱ مجوز تحصیل صادر شده بود و در سال ۲۰۱۶، تعداد ۲۶۷ هزار و ۷۸۰.

در پایان سال ۲۰۱۶، بیش از ۴۱۴ هزار مجوز تحصیل در کانادا صادر شده است که البته این تعداد نشان دهنده تعداد کل دانشجویان در حال تحصیل در کانادا نیست چرا که بسیاری از دانشجویانی که مجوز تحصیل دارند، در خارج از خاک کانادا هستند و عده ای نیز بدون مجوز تحصیل در کانادا در حال تحصیل هستند. بیشتر دانشجویان در استان های انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک مشغول به تحصیل می باشند. ۴۶ درصد دانشجویان در استان انتاریو، ۲۵ درصد در بریتیش کلمبیا، ۱۳ درصد در کبک، ۵ درصد در استان های آتلانتیک و ۱۱ درصد در سایر استان ها در حال تحصیل هستند.

در نتایج آماری منتشر شده از سوی دانشگاه های کانادا نیز این نکته کاملا مشهود است که تعداد درخواست های متقاضیان برای دریافت پذیرش تحصیلی با افزایش قابل توجهی مواجهه بوده است و کانادا به یک مقصد آرمانی برای تحصیل و مهاجرت تبدیل شده است. با انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا، به محبوبیت کانادا اضافه شد و دانشجویان و مهاجران بیشتری قصد کردند که به کانادا بروند و در آنجا زندگی کنند.

فارغ التحصیلان آموزشگاه ها و دانشگاه های کانادایی می توانند پس از پایان تحصیلات خود، مجوز کار ( Post-Graduate Work Permit) بگیرند و در هر استانی که می خواهند تا حداکثر سه سال با مدیریت هر کارفرمایی کار کنند. این برنامه مهاجرتی به منظور جذب و استقرار دانشجویان بین المللی است که پس از اتمام تحصیلات خود در کانادا بمانند. در پایان سال ۲۰۰۸، ۱۵ هزار و ۶۰۰ فارغ التحصیل مجوز کار دریافت کردند و در پایان سال ۲۰۱۶، این تعداد به ۱۰۱ هزار نفر رسید و این اعداد نشان دهنده این موضوع هستند که تمایل دانشجویان برای ماندن در کانادا پس از پایان تحصیلات شان بیشتر شده است. 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar