آشنایی با مصاحبه تلفنی و انواع آن- قسمت اول
28 آوریل 2015 - 20:34
بازدید 697
11

مصاحبه تلفنی یکی از انواع روش های مصاحبه شغلی است که در گذشته بیشتر به عنوان یک مقدمه برای انتخاب اولیه بکار گرفته می شدند اما به دلیل تغییرات بازار کار و پیشرفت تکنولوژی روز به روز بر اهمیت آنها افزوده شده است و به شیوه های جدیدتری هم اعمال می شوند. اهمیت این روش […]

ارسال توسط :
پ
پ

مصاحبه تلفنی یکی از انواع روش های مصاحبه شغلی است که در گذشته بیشتر به عنوان یک مقدمه برای انتخاب اولیه بکار گرفته می شدند اما به دلیل تغییرات بازار کار و پیشرفت تکنولوژی روز به روز بر اهمیت آنها افزوده شده است و به شیوه های جدیدتری هم اعمال می شوند. اهمیت این روش به قدری افزایش یافته که امروزه به یک روش ثابت در مسیر انتخاب کاندیداهای بالقوه برای یک موقعیت شغلی درآمده و هر جویای شغل در بازار کار امروز کانادا باید خود را برای آن آماده کند.

اگر روش های برگزاری مصاحبه شغلی را به دو روش عمده ی حضوری و غیرحضوری تقسیم کنیم، مصاحبه های تلفنی مهم ترین نوع مصاحبه های غیرحضوری هستند که البته به دلیل مشکلات و محدودیت های شان، مطلوب بسیاری از کارفرمایان محسوب نمی شدند اما این موضوع به تدریج تغییر کرده است.

در این مجموعه دروس، انواع کاربردهای مصاحبه شغلی و افرادی که از سوی کارفرما برای انجام آن با متقاضی تماس می گیرند توصیف شده و مهم ترین هدف یا اهداف از انجام مصاحبه تشریح شده است. در مطالب مرتبط بعدی مهم ترین نکات در مورد نحوه آمادگی برای مصاحبه های تلفنی، بایدها و نبایدهای مهم و تمرین هایی که می تواند به این آمادگی ها کمک کند بیان خواهد شد.

لازم به یادآوری است که با پیشرفت های تکنولوژیکی و امکان برقراری ارتباط های تصویری با متقاضیان، روش های کامل تری برای انجام مصاحبه تلفنی- به عنوان مصاحبه غیرحضوری- به مرور در حال گسترش است که در پایان این سلسله مباحث به نحوه آمادگی برای آنها خواهیم پرداخت. تاثیر این ابزارها منجر به حذف تدریجی مرزهای بین مصاحبه حضوری و غیرحضوری شده و در آینده خیلی بیشتر خواهد شد.

انواع مصاحبه های تلفنی:

  • مصاحبه برای پالایش اولیه
  • مصاحبه تلفنی به عنوان مصاحبه شغلی اصلی (قابل تکرار)
  • مصاحبه به عنوان بخشی از cold calling
  • مصاحبه تلفنی در قالب هر نوع تماس تلفنی با کارفرما

 

مصاحبه برای پالایش اولیه

این متن بخشی از منابع درسی گام پنجم در سیستم منتورینگ کنپارس است که در وبسایت www.expressentry.ir منعکس خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar