بهترین ماشین‌های دست دوم برای مهاجران-قسمت دوم
18 نوامبر 2012 - 23:02
بازدید 223
9

در نوشتار مرتبط قبلی با توضیحات کلی در مورد نحوه انتخاب ماشین دست دوم و معرفی یک نمونه از ماشین‌های دست دوم خوش‌نام و پرکاربرد آشنا شدیم. در اینجا به دو مدل دیگر پرداخته می‌شود. تویوتا اکو مدل‌های ۲۰۰۰تا ۲۰۰۵  این مدل از ماشین تویوتا حتی وقتی هم که نو و سرپا است چیز چندان […]

ارسال توسط :
پ
پ

در نوشتار مرتبط قبلی با توضیحات کلی در مورد نحوه انتخاب ماشین دست دوم و معرفی یک نمونه از ماشین‌های دست دوم خوش‌نام و پرکاربرد آشنا شدیم. در اینجا به دو مدل دیگر پرداخته می‌شود.

تویوتا اکو مدل‌های ۲۰۰۰تا ۲۰۰۵ 

این مدل از ماشین تویوتا حتی وقتی هم که نو و سرپا است چیز چندان دلچسب و جالبی نیست و از نظر زیبایی هم هیچ حرفی برای گفتن ندارد. علاوه بر مشکل ظاهر، مصرف بنزین آن هم طوری است که این‌روزها در پمپ ‌بنزین‌ها چندان صاحبش را خوشحال نمی‌کند. حتی شاید بشود گفت که ظاهر این ماشین تا حدی هم مسخره است. این ماشین کوچک و کشیده با تایرهای باریکش طوری است که به نظر می‌رسد با یک نسیم تند از جا کنده می‌شود.

به هر حال ما که همین طراحی بیرونی ساده و کابین راحت آن را خیلی هم دوست داریم. صندلی‌های عمودی آن دید خوبی را برای راننده و سرنشینان خودرو فراهم می‌کند. گرچه قرار دادن پنل ابزار ماشین در وسط اصلا ایده خوبی نبوده اما همه دارندگان این ماشین قسم می‌خورند که راننده خیلی زود به آن عادت می‌کند.

نیروی محرکه ماشین اکو از یک موتور ۴ سیلندر DOHC  ۱.۵ لیتری با ۱۰۸ اسب بخار تامین می‌شود. این ماشین با داشتن ۱۶ سوپاپ و زمان‌بندی متغیر آنها، به دو صورت اتوماتیک چهارسرعته و دنده‌ای پنج‌سرعته به بازار عرضه شده است.

وقتی در این خودروی سواری کوچک که هم دو در و هم چهار در آن به بازار آمده (در سال ۲۰۰۵ نوع هاچبک آن هم به بازار عرضه شد)، می‌نشینید ممکن است خیلی احساس تنگی کنید. تزئینات داخلی آن مثل یک متل ارزان‌قیمت است با این تفاوت که اینجا از قهوه و روزنامه مجانی هم خبری نیست.

اما به غیر از این مشکل، کمپانی تویوتا در موتور این ماشین از هیچ چیز مضایقه نکرده است. این ماشین که در واقع در ژاپن ساخته شده، از نظر مکانیکی در بهترین جایگاه ممکن قرار می‌گیرد. دارندگان این خودرو هم از هر نظر از داشتن این ماشین کم‌هزینه و مطمئن ابراز رضایت می‌کنند.

نیسان سنترا مدل‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶

گرچه این مدل از نیسان به اندازه ماشین‌های هوندا سیویک یا تویوتا کرولا پرطرفدار نیست، اما به دلیل این‌که تعداد زیادی از این نیسان‌های دست‌ دوم الان با قیمت خیلی پایینی برای فروش در بازار موجود است، می‌تواند خیلی خوب نیاز شما را به یک ماشین دست دوم برآورده کند. در ضمن به نظر می‌رسد این ماشین به نوعی هم نامرئی باشد چون خیلی به چشم دزدان ماشین‌ نمی‌آید و در فهرست ماشین‌های دزدیده‌شده خیلی زیاد با اسم آن روبه‌رو نمی‌شوید.

طراحی و تزئینات داخلی زیبای نیسان سنترا هیچ تناسبی با این ماشین ارزان‌قیمت و اقتصادی ندارد. داشبورد دو رنگ این ماشین خیلی منحصر به فرد است و صندلی‌های آن هم خیلی راحت و نرم هستند. از نظر کم سر و صدا بودن این ماشین هم خیلی از آن تعریف شده است. با این اوصاف تعجبی نیست که اسم آن را «بیوک ماشین‌های کوچک» گذاشته‌اند.

نیروی محرکه این ماشین از یک موتور ۴ سیلندر DOHC  ۱.۸ لیتری با ۱۲۶ اسب بخار تامین می‌شود. قدرت موتور در مدل SE این ماشین هم ۱۴۵ اسب بخار و ۲ لیتری است که کمی بعد از مدل قبلی به بازار آمد. البته بهتر است که سراغ مدل سنترای SE-R با موتور ۲.۵ لیتری نروید که دردسرهای فنی آن زیاد بوده است.

البته کمپانی یک‌بار این مدل را به دلیل مشکل پیش‌آمده در عایق فوم ECM و وضعیت سنسور میل‌لنگ‌ها از بازار جمع کرد. در مورد سنسور جریان هوای این ماشین و تنظیم پنجره‌های آن هم گزارش‌های نه چندان خوبی به گوش می‌خورد. اما این ماشین وقتی راه می‌افتد دیگر چیزی جلودارش نیست.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar