ویدئو شماره ۳: ابهامات و استثنایات حفظ اقامت کانادا

28 مارس 2016 - 22:45 تعداد نظرات : بدون نظر 235 ارسال توسط :
پ
پ

در این ویدیو به برخی ابهامات مطرح شده در مورد موضوع حفظ پی آر و نیز استثنایات بر قاعده دو سال در ۵ سال حضور در خاک کانادا پرداخته ام.

متن کامل ویدئو : 

  "با عرض سلام خدمت شما، این سومین ویدیو در مورد حفظ اقامت دائم کانادا است که خدمت شما تقدیم می شود. در دو ویدیوی قبلی در مورد الزام حقوقی مهاجرین برای حفظ اقامتشان یا اینکه چه چیزی را باید رعایت کنند تا اقامتشان را از دست ندهند صحبت کردیم.

در ویدیوی دوم در مورد اینکه اگر این الزامات را رعایت نکردیم چه اتفاقی خواهد افتاد صحبت کردیم.

سوالات تکراری از طرف دوستان مطرح شد که ناشی از این بود که شاید ابهاماتی در این موضوع باقی است. بخشی از این ابهامات به این دلیل است که دوستان عادت دارند 5 سال ها را تفکیک کنند. یعنی صحبت از 5 سال اول و 5 سال دوم می کنند و تصور می کنند الزام حقوقی که دارند در هر 5 سال محدود می شود. اینطور نیست. فرقی نمی کند که شما در 5 سال اول هستید یا در 5 سال دوم، کارت اول را دارید یا کارت دوم را. هر زمان که وضعیت اقامتی شما از طرف افسر بررسی می شود نگاه افسر  به 5 سال قبل از آن است. اگر 1 فروردین 1395 درگیر افسری شدید که وضعیت اقامتی شما را بررسی می کند نگاه ایشان در مورد پریود زمانی اول فروردین 90 تا اول فروردین 95 است. مهم نیست که شما در این میان وارد 5 سال دوم شدید یا کارت شما تمدید شده است. تکرار می کنم در مورد 5 سال اول و بقیه سالها تفاوتی نیست، همیشه 5 سال قبل از بررسی مورد نظر است.  نگاه می شود آیا 730 روز در این 5 سال در کانادا بودید یا خیر. تنها تفاوتی که وجود دارد و استثنایی که 5 سال اول دارد این است که اگر شما در زمانی که افسر بررسی می کند 730 روز را تکمیل نکرده باشید و زمان هنوز باقی هست که 730 روز را تکمیل کنید با شما کاری ندارند. این تنها تفاوت 5 سال اول و سالهای دیگر است. ما 5 سال و 5 سال نداریم. این ابهامی بود که گفتم شاید با این توضیح حل شود.

در این ویدیو می خواستم در مورد استثنائات این قاعده صحبت کنیم. برای حفظ اقامت شما باید 730 روز در 5 سال باشید ولی دو استثنا بر این قاعده وجود دارد. استثنا اول مربوط به کسانی است که همسر کانادایی دارند. این افراد اگر با همسر کانادایی خود در خارج از کانادا هم زندگی کنند می توانند تعداد روزهایی را که با همسر خود در خارج از کانادا بوده اند را هم در تعداد روزها حساب کنند. به تعبیری می گویند زندگی با همسر کانادایی همانقدر سخت است که زندگی در کانادا. این شوخی مرتبط با این داستان است که شما هیچوقت قاعده را فراموش نکنید. استثنای دوم در مورد کسانی است که از طرف یک شرکت کانادایی استخدام می شوند و برای انجام کارشون به ماموریتی خارج از کانادا فرستاده شده اند. فرض کنید شما در شرکت Bombardier در مونترال استخدام شده اید و این شرکت شما را به فرانسه فرستاده برای یک دوره یکساله یا دو ساله. شما در این روزها در کانادا نیستید ولی بنابر این استثنای قانونی تعداد روزهایی که شما در فرانسه به عنوان مأمور از طرف شرکت Bombardier در فرانسه می گذرانید را هم جزو این 730 روز حساب می کنند. نکته ای که باید توجه کنید این است که این روزهایی که شما در خارج کانادا هستید تنها برای حفظ اقامت شما است که می شمارند و اگر درخواست تابعیت بدهید نمی توانید به روزهایی که در کانادا نبودید ولی از طرف شرکت کانادایی مأمور بودید یا اینکه با همسر کانادایی خود در خارج از کانادا بودید استناد کنید. برای تابعیت باید در خاک کانادا حضور داشته باشید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که این استثنائات را نگذاشته اند برای اینکه شما به صوری کاری را بکنید. مثلا دوستانی هستند که با من تماس گرفته اند و می گویند آیا می شود یک شرکتی در کانادا ثبت کنیم و برگردیم ایران و بگوییم برای شرکتی در کانادا، در ایران کار می کردیم؟  نه. به این سادگی نیست. باید اون بیزینس جدی باشد و معنی بدهد که کسی را در خارج از کانادا به کار مشغول کرده است، به خصوص در مورد کسانی که شرکتی راه انداخته اند و بعد خودشان را به کشوری می رسانند که از آن آمده اند. مثل اینکه یک ایرانی یک شرکتی راه می اندازد و چه بسا جایی هم اجاره می کند و دو نفری را هم بگذارد که به صورت صوری کار کنند اما خودش در ایران است. این همیشه برای افسران شک برانگیز است و توصیه می کنم به دوستان که از این راه ها استفاده نکنند. این به نوعی سوء استفاده از قانون است و تبعاتی را در پی دارد که هم هزینه می کنید و هم نتیجه نمی گیرید. از توجه شما به این ویدیو سپاسگزارم. برای استفاده از خدمات ما می توانید به یکی از دفاتر ما در تهران، ونکور یا مونترال مراجعه کنید یا از طریق وب سایت canpars.ca یا parscanada.com با ما در تماس باشید."

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar