پ
پ

به دنبال ویدیوی قبلی از شما دعوت می کنم به ویدیوی شماره ۲ توجه کنید.

این ویدیو در پاسخ به این سوال تهیه شده است که اگر مهاجر کانادا الزام حضور دو ساله در کانادا را رعایت نکرده باشد و این موضوع از سوی افسر کانادایی در سفارت و یا مرز ورودی کانادا مسجل شود چه اتفاقی خواهد افتاد و چاره چیست؟

برای تماشای این ویدیو به این نشانی در وبلاگ علی مختاری مراجعه کنید

متن صحبتهای آقای مختاری در ارتباط با ویدئو فوق به شرح زیر میباشد :

سلام خدمت شما بینندگان این ویدیو

سوالی که زیاد مطرح شده این است که اگر من الزامات اقامتیم را رعایت نکنم چه می شود؟ به عبارت دیگر اگر زمانی که من وارد کانادا می شوم افسری که وضعیت من را محاسبه می کند ببیند که من در 5 سال تحت بررسی 730 روز را پر نکرده ام یا اگر در 5 سال اول هستم ببیند که نه تنها 730 روز را پر نکرده ام بلکه در مدت زمان باقی مانده هم نمی توانم پرکنم، در اینصورت این مهاجر عملا از طرف افسر دچار مشکل خواهد شد. مشکل چیست؟

نه طرف را بیرون می کنند و نه مانع ورودش به کانادا می شوند. هیچ کاری با فردی که الزام اقامتیش را رعایت نکرده است ندارند. اما برگه ای به نام  Departure Order(دستور خروج) به او می دهند. افسر به مهاجر اعلام می کند که شما الزام اقامتی خود را رعایت نکرده اید پس باید تشریف ببرین، به تعبیر دیگر استاتوس اقامت دائم شما از بین رفته است. در عین حال نامه ای به فرد داده می شود که این حق را دارد ظرف مدت 30 روز به این تصمیم اعتراض کند که به آن Appeal کردن می گویند. مرجع تجدید نظر Immigration Appeal Division است که به اختصار به آن IAD می گویند.

این مهاجر باید بلافاصله در کمتر از 30 روز حتما با وکیل تماس بگیرد و به این تصمیم اعتراض کند. بعد از اعتراض، مهاجر باید صب کند و در برابر قاضی Immigration حاضر شود. و از خودش دفاع کند و قاضی را قانع کند که به او اجازه دهد در کانادا حضور داشته باشد. 

اگر در فرودگاه با افسری مواجه شدید که متوجه شد شما 730 روز را در کانادا نبودید، اول اینکه هیچوقت به افسر مهاجر دروغ نگویید چون به راحتی دروغ شما مشخص می شود و این دروغ به ضرر شما خواهد بود و دوم اینکه وقت خود را برای توضیح به افسر مهاجرت تلف نکنید که چرا نبودید. افسر اداره مهاجرت فقط یک افسر اداری است و هیچ اختیاری ندارد و فقط دوره شما را محاسبه می کند.  وقتی درخواست می کنید شما در برابر قاضی قرار می گیرید و باید از خود دفاع کنید. آنچه برای قاضی مهم است این است که چرا رفتید و چرا در خارج از کانادا ماندید و اینکه بعد از برگشت چقدر مانده اید و درگیر جامعه کانادا شده اید و اینکه آیا بچه دارید یا خیر. فرض کنید شما کودک 2 ساله ای دارید که رفتن شما از کانادا به آینده او آسیب می رساند یا پدری هستید که الزامات اقامتی را رعایت نکرده اید و رفتن شما به خانواده آسیب می رساند و خیلی چیزهای دیگر.

و غیر از آن اینکه برگشتن مهاجر به کشورش ممکن است مشکل بزرگی برای او به وجود آورد. مثلا خانم 70 ساله را با وجود اینکه تمام بچه هایش در کانادا هستند به دلیل اینکه 730 روز را رعایت نکرده است ممکن است  به راحتی بر نگردانند چون کسی نیست از او مراقبت کند. موارد این چنینی را در نظر می گیرند. موارد Hardship را هم در نظر می گیرند. مسائل انسانی را هم لحاظ می کنند. بنابراین اگر کسی دلیل مناسبی نداشته باشد مثلا بگوید من نمی توانستم کارم را در ایران رها کنم و بیام و بعد از اینکه 730 روز خودش را رعایت نکرده باز هم پس از ورود شرایط را رعایت نمی کند و مرتب رفت و آمد می کند و در این شرایط قاضی هیچوقت رای را به نفع فرد نمی دهد چون کانادا مهاجر می خواهد و اگر شما قرار نیست در کانادا بمانید دلیلی ندارد که به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم را برای رفت و آمد بدون مشکل به کسی نمی دهند و به کسی می دهند که در کانادا مقیم شود و کار کند و در جامعه درگیر شود. ممنون از توجه شما و خداحافظ تا دیدار بعد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar