۳ شهر برتر کانادا برای زندگی
08 جولای 2022 - 22:12
بازدید 539
6
واحد اطلاعات اکونومیست (EIU) می‌گوید، سه شهر کانادا - کلگری، ونکوور و تورنتو - در میان ۱۰ شهر برتر جهان برای زندگی قرار دارند.
ارسال توسط :
پ
پ

واحد اطلاعات اکونومیست (EIU) می‌گوید، سه شهر کانادا – کلگری، ونکوور و تورنتو – در میان ۱۰ شهر برتر جهان برای زندگی قرار دارند.
واحد اطلاعات اکونومیست خاطرنشان کرده: ۱۰ رتبه برتر فهرست ما همچنان متعلق به شهرهای اروپای غربی و چند شهر کانادا است. در جایگاه دوم و پس از وین، کپنهاگ قرار دارد. کلگری از رتبه هجدهم خیز برداشته (به لطف حذف محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری کرونا) و در جایگاه سوم به زوریخ پیوسته است.
ادعای برترین شهر کانادا برای زندگی کردن، به کلگری تعلق دارد که با زوریخ در رتبه سوم جهانی ایستاده است. ونکوور در کانادا دوم و در سطح جهانی پنجم شده (هیچ شهری برای مقام چهارمی انتخاب نشد) و تورنتو هم عنوان سومین شهر برجسته برای زندگی در کانادا و هشتمین در دنیا را به خود اختصاص داده است.
در بهترین شهرهای دنیا برای زندگی، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، مدارس و موزه‌ها بازگشایی شده‌اند
طبق بررسی “شاخص جهانی زیست پذیری ۲۰۲۲: بهبود و سختی” از ۱۷۳ شهر در سراسر جهان، شهرهای متوسط، برخلاف کلان‌شهرها، در مناطق ثروتمند عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند.
در گزارش “شاخص جهانی زیست پذیری ۲۰۲۲: بهبود و سختی” آمده است: ۱۰ شهر برتر برای زندگی نیز جزو شهرهایی هستند که محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری کرونا در آن‌ها کاهش یافته و فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، موزه‌ها و مدارس در آن‌ها بازگشایی شده‌اند. تعداد بیماران کرونایی بستری کاهش یافته که منجر به وارد آمدن استرس و فشار کمتر بر مراکز و منابع انسانی در بخش مراقبت‌های بهداشتی می‌شود. حتی دیگر در بیشتر مکان‌ها الزامی به زدن ماسک نیست. در نتیجه شهرهایی که پیش از همه‌گیری کرونا در صدر رتبه‌بندی ما قرار داشتند، به دلیل ثبات، زیرساخت‌ها و خدمات مناسب و همچنین فعالیت‌های تفریحی لذت‌بخش، دوباره به جایگاه پیشین خود برگشته‌اند.
کلگری، ونکوور و تورنتو جزو ۱۰ شهر برتر جهان برای زندگی
هر سه شهر کانادا که در جمع ۱۰ شهر برتر دنیا قرار گرفته‌اند، امتیاز کامل را برای بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی و آموزش کسب کرده‌اند.
بیشترین نیازهای پزشکی شهروندان کانادایی و کسانی که مقیم دائم این کشور هستند را سیستم مراقبت‌های بهداشتی عمومی تأمین می‌کند. این سیستم به سه شهر کانادایی که محل استقرار دانشگاه‌های برجسته‌ای هم هستند، کمک کرد تا در بین برترین‌های جهان قرار بگیرند.
در نظرسنجی واحد اطلاعات اکونومیست، کلگری، ونکوور و تورنتو هر کدام بالاترین امتیاز را در بخش آموزش کسب کرده‌اند. این امر عمدتاً به دلیل رتبه‌بندی QS (Quacquarelli Symonds) است که یک نهاد ارائه‌دهنده تحلیل و نگرش در بخش آموزش عالی جهانی است و دانشگاه‌های تورنتو و بریتیش کلمبیا را در میان ۵۰ دانشگاه برتر جهان جای داده است.
در رتبه‌بندی سالانه دانشگاه‌های برتر QS، این سازمان همچنین دانشگاه کلگری و دانشگاه سیمون فریزر در ونکوور را در میان چارک برتر دانشگاه‌های جهان قرار داده است.
کلگری برای فرهنگ و ونکوور برای ثبات خود امتیاز از دست دادند
واحد اطلاعات اکونومیست در رتبه‌بندی برترین شهرهای دنیا برای زندگی، ۱۰ درصد از کلگری برای فرهنگ و محیط‌زیست و به همان میزان از ونکوور برای ثبات کم کرده است. این شهر ساحل غربی کانادا (ونکوور) همچنین در بخش زیرساخت‌ها امتیاز از دست داد، همان بخشی که برای تورنتو ۱۰٫۷ درصد هزینه برداشت.
بهترین شهر برای زندگی در دنیا، شهر وین در اتریش است.
شاخص برندهای ملیِ (NBI)Anholt-Ipsos در رتبه‌بندی سال گذشتۀ خود، کانادا را برترین کشور جهان از نظر شیوه‌های مهاجرت و فضای سرمایه‌گذاری اعلام کرد.
در گزارش Ipsos، سومین نهاد تحلیلی در جهان، آمده است: برخورداری از رتبۀ برتر در حوزه‌های حکومت‌داری و مردم و شاخص‌های مهاجرت و سرمایه‌گذاری و همچنین رتبه نسبتاً خوب در صادرات، گردشگری و فرهنگ به رتبه بی‌سابقه کانادا در سال ۲۰۲۱ کمک کرده است.
یکی از استراتژی‌های کلیدی کانادا برای بهبود اقتصادی پس از همه‌گیری کرونا، مهاجرت است.
طبق طرح پذیرش مهاجر برای سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴، کانادا قصد دارد در سال ۲۰۲۲ از ۴۳۱،۶۴۵ مهاجر، در سال ۲۰۲۳ از ۴۴۷،۰۵۵ مهاجر و در سال ۲۰۲۴ از ۴۵۱،۰۰۰ مهاجر پذیرش کند.
شان فریزر، وزیر مهاجرت، اوایل سال جاری گفت که مهاجرت به شکل‌گیری کانادا به صورت امروزی کمک به سزایی کرده است. از کشاورزی و ماهیگیری گرفته تا تولید، مراقبت‌های بهداشتی و حمل و نقل، کانادا به مهاجران وابسته است. ما بر بهبود اقتصادی تمرکز کرده‌ایم و مهاجرت کلید رسیدن به آن است. اهداف مهاجرتی جسورانه‌ای که در طرح پذیرش مهاجر ۲۰۲۲-۲۰۲۴ مشخص شده‌اند، به ورود مهاجران بیشتر و به تبع آن افزایش منافع حضور آن‌ها در جامعۀ کانادا و تمام بخش‌های اقتصاد آن کمک خواهند کرد.
دو برنامه اقامت موقت به دائم (TR-to-PR) و مجوز کانادا-اوکراین برای سفرهای اضطراری (CUAET)، اصلی‌ترین عوامل افزایش ورود تازه‌واردان به کانادا در سال جاری
یکی از دو عامل مهم در افزایش تعداد مهاجران کانادا در سال جاری، برنامه اقامت موقت به دائم (TR-to-PR) است که از ماه می ۲۰۲۱ به اجرا درآمد. اگرچه پذیرش درخواست برای این برنامه در اوایل نوامبر ۲۰۲۱ متوقف شد، اما همه درخواست‌های ارائه‌شده برای آن هنوز پردازش نشده‌اند. در طرح پذیرش مهاجر هم صدور اقامت دائم تحت این برنامه برای سال جاری، ۳۲،۰۰۰ عدد تعیین شده است.
برنامه دیگری که به افزایش تعداد مهاجران کمک کرده، “مجوز کانادا-اوکراین برای سفرهای اضطراری” (CUAET) است که تا ۱۵ جون، ۳۱۲،۵۴۸ درخواست برای آن ارسال شده و ۱۳۶،۸۷۷ عدد از آن‌ها مورد تایید قرار گرفته‌اند. کانادا متعهد به پذیرش تعداد نامحدود از پناهندگان اوکراینی تحت “مجوز کانادا-اوکراین برای سفرهای اضطراری” است.
این مجوز که در ۱۷ مارچ برای کمک به اوکراینی‌های آسیب‌دیده از جنگ با روسیه راه‌اندازی شد، به آن‌ها و اعضای خانواده‌شان تا سه سال اقامت موقت را در کانادا می‌دهد.
ارتباط با ما
برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹ یا ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.
همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) (کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar