۱۳ فروشگاه برتر مواد غذایی کانادا
22 ژانویه 2022 - 6:56
بازدید 618
3
خواربارفروشی‌ها بخش مهمی از زندگی روزمره ما هستند و مهم است که فروشگاه‌های محل خود را به خوبی بشناسیم.
ارسال توسط :
پ
پ

انتخاب یک فروشگاه مواد غذایی خوب می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، زیرا عوامل زیادی را برای خرید محصولات غذایی باید در نظر گرفت از جمله کیفیت محصولات، قیمت، تنوع، فضا، خدمات مشتری، در دسترس بودن اقلام و غیره. از این جهت خواربارفروشی‌ها بخش مهمی از زندگی روزمره ما هستند و مهم است که فروشگاه‌های محل خود را به خوبی بشناسیم.

کانادایی‌های تازه‌وارد زندگی جدیدی را در یک سرزمین ناشناخته شروع می‌کنند، بنابراین لازم است اطلاعاتی در مورد مسائل ضروری و روزمره اطراف خود داشته باشند. شاید بتوان با ارائه فهرستی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی حداقل یکی از نگرانی‌های آن‌ها را برطرف کرد. در زیر فهرستی پانزده‌تایی از این فروشگاه‌ها آمده است:

۱- شرکت‌های Loblaw

شرکت‌های Loblaw، نه تنها مواد غذایی بلکه داروخانه هم دارند. فروشگاه‌های No Frills، Real Canadian Superstores، و Loblaws تحت این شرکت‌ها قرار دارند. شرکت‌های Loblaw در سال ۱۹۱۹ در برامپتون انتاریو تأسیس شدند و دارای امتیاز بیش از ۲۴۰۰ فروشگاه هستند. در فروشگاه‌های بزرگی که عمدتاً مواد غذایی می‌فروشند، می‌توانید پوشاک، لوازم خانگی و لوازم الکترونیکی هم در برخی از آن‌ها پیدا کنید. این شرکت‌ها فروشگاه‌هایی در استان‌های بریتیش کلمبیا، آلبرتا، مانیتوبا، انتاریو، ساسکاچوان و همچنین کبک دارد.

۲- Metro

مترو بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای با حدود چهارصد فروشگاه در سراسر کبک و انتاریو است،. در کبک، Super C بخش سوپرمارکت مترو است که با تخفیف کار می‌کند. در انتاریو هم فروشگاه‌هایی که تخفیف ارائه می‌دهند و با نام تجاری Food Basics فعالیت می‌کنند، تحت این شرکت قرار دارند.

این دو فروشگاه تا یک میلیارد دلار کانادا به فروش سالانه مترو کمک می‌کنند. به‌طور کلی، شبکه خرده‌فروشی مترو حدود ۹۵۰ فروشگاه مواد غذایی را تحت عناوین Metro، Metro Plus، Food Basics، Super C و غیره در سراسر کبک و انتاریو در خود جای داده است. مترو یکی از بهترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی نه تنها در کانادا، بلکه در جهان است.

۳- Sobeys

Sobeys که در سال ۱۹۹۰ در Stellarton نوا اسکوشیا تأسیس شده، بیش از ۱۵۰۰ فروشگاه تحت عنوان‌های مختلف (IGA، Safeway، Foodland، Thrifty Foods، FreshCo و Chalo FreshCo، Sobeys Urban Fresh، و Sobeys Extra) در هر ده استان کانادا دارد. امروزه آن‌ها به دلیل طراحی فروشگاه‌هایشان، سیاست‌های خدمات دوستانه به مشتریان و تبلیغات استراتژیک خود شناخته شده‌اند. برنامه‌های وفاداری، فروش آنلاین مواد غذایی، و حمایت مالی خیریه همچنان آن‌ها را در صدر فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی نگه داشته است.

۴- Safeway

سومین فروشگاه بزرگ و زنجیره‌ای مواد غذایی در غرب کانادا که حدود دویست شعبه به ویژه در آلبرتا و بریتیش کلمبیا دارد. مارک‌های فعلیِ Safeway، Lucerne – daily line, Primo Taglio هستند که اغذیه آماده و غذاهای ارگانیک (O Organics) ارائه می‌کنند.

Safeway در سال ۱۹۲۹ تأسیس و در سال ۲۰۱۳ به Sobeys فروخته شد، ولی همچنان با همان آرم و نام به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این شرکت تا مارچ ۲۰۲۰، مجموعاً ۱۷۳ داروخانۀ داخل فروشگاه، ۱۶۲ فروشگاه مواد غذایی و ۶۲ جایگاه سوخت داشت. امروزه همچنان در رتبه‌بندی برترین فروشگاه‌های مواد غذایی کانادا قرار دارد.

۵- Walmart

در سال ۱۹۹۴، وال مارت ۱۲۲ فروشگاه Woolco را در کانادا همراه با همه کارکنان آن خریداری کرد تا وارد بازار این کشور شود. امروزه دفتر مرکزی این برند در میسیساگا واقع شده و بیش از ۴۰۸ فروشگاه دارد.
Walmart تقریباً هر چیزی را که ممکن است نیاز داشته باشید، برای فروش دارد. بنابراین خرید از این خرده‌فروشی می‌تواند زندگی را برای شما آسان‌تر کند و باعث شود که نیازی به رفتن به فروشگاه‌های دیگر را نداشته باشید. مردم اغلب این فروشگاه را به دلیل قیمت‌های پایین و طیف وسیعی از محصولات آن دوست دارند.

۶- Real Canadian Superstore

این سوپرمارکت زنجیره‌ای در شش استان (آلبرتا، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا، انتاریو، ساسکاچوان، یوکان) از ده استان کانادا شعبه دارد. حدود ۱۱۴ شعبه از آن فقط انتاریو را پوشش می‌دهند. اولین فروشگاه Real Canadian Superstore در ساسکاتون و در سال ۱۹۷۹ افتتاح شد. پیشتر SuperValu نام داشت.

۷- No Frills

سال ۱۹۷۸ به دلیل تورمِ بالا سال سختی بود، بنابراین این فروشگاه از یک مدل اروپایی الگو گرفت و با اعمال تخفیف در قیمت‌هایش، تجارت خود را رونق بخشید. آن‌ها محصولات تازه را با کمترین قیمت ممکن ارائه می‌دادند. این استراتژی کارآمد برای بسیاری از مشتریان خوشایند بود و به‌تدریج این فروشگاه مواد غذایی به بخشی از زندگی آن‌ها تبدیل شد.

امروزه این شرکت در آلبرتا، مانیتوبا، نیوفاندلند و لابرادور، انتاریو، ساسکاچوان، بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد فروشگاه دارد. مشتریان می‌توانند مواد غذایی خود را بسته‌بندی کنند و حتی کیسه‌های خرید خود را همراه بیاورند. اگرچه خدمات کمتری برای مشتریان وجود دارد، اما این شرکت نام بزرگی برای خود دست و پا کرده است.

No Frills محصولات کمتری را با قیمت‌های نسبتاً پایین ارائه می‌دهد و در نهایت ارزان‌تر از بسیاری از فروشگاه‌های مواد غذایی دیگر است که محصولات بیشتری دارند. گذشته از این، آن‌ها با نداشتن نانوایی، قصابی و دریافت هزینه برای کیسه‌های خرید در هزینه‌های نیروی کار خود صرفه‌جویی می‌کنند.

۸- Food Basics

A&P کانادا در سال ۱۹۹۵ این فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی را تأسیس کرد. در سال ۲۰۰۵، شرکت Metro Inc، Food Basics را خریداری کرد. اکنون این شرکت، ۱۲۵ فروشگاه در سراسر انتاریو دارد. برخی از فروشگاه‌ها، داروخانه‌های داخل فروشگاه دارند که Food and Drug Basics نامیده می‌شوند.

۹- FreshCo

FreshCo فروشگاه تخفیف‌های Sobeys بود. هدف اصلی این فروشگاه تهیه مواد غذایی اولیه تازه با قیمت بسیار پایین است. در سراسر انتاریو، ۸۸ فروشگاه دارد و گردانندگان آن معتقدند که محصولات تازه نباید گران باشند. هدفFreshCo حفظ یک چیدمان آسان برای خرید و ارائه غذای تازه با قیمت‌های مقرون به صرفه است. این شرکت همچنین داروخانۀ داخل فروشگاه دارد که مشتریان می‌توانند داروهای خود را هم‌زمان با خرید مواد غذایی دریافت کنند.

۱۰- Zehrs

هم در شهرهای کوچک و هم در شهرهای بزرگ در سراسر انتاریوی جنوبی شعبه دارد. Zehrs فروشگاه تک ایستگاهی هم نامیده می‌شود زیرا داخل فروشگاه‌های خود، نانوایی، لباس، داروخانه و لوازم الکترونیکی هم دارد. هر دو شرکت Fortino و Zehrmart در سال ۲۰۰۵ تحت Loblaw ادغام شدند.

۱۱- Foodland

این فروشگاه زنجیره‌ای از فروشگاه‌های مواد غذایی کانادایی است که در سال ۱۹۸۵ تأسیس شده است. فروشگاه‌های آن در مناطق روستایی انتاریو و آتلانتیک کانادا قرار دارند. اندازه فروشگاه‌ها از ۳۷۰ تا ۲۵۰۰ متر مربع و متعلق به Sobeys است. گردانندگان آن بر راحتی مشتری تمرکز دارند و کالاهای خشک، اغذیه آماده، محصولات لبنی – گوشتی و مواد غذایی منجمد ارائه می‌دهند.

۱۲- Save on Foods

ای شرکت ۱۱۰ فروشگاه در بریتیش کلمبیا، یک فروشگاه در قلمرو یوکان، ۳۹ فروشگاه در آلبرتا، سه فروشگاه در مانیتوبا و شش فروشگاه در ساسکاچوان دارد. انواع محصولات را در این فروشگاه می‌توان یافت که برای اداره خانه مورد نیاز است. Save on Foods جزو فروشگاه‌های محبوب کانادا است و به مشتریان خود عضویت هم می‌دهد. سعی کنید عضویت آن را حتماً داشته باشید زیرا قیمت اقلام بدون عضویت کمی زیاد می‌شود. هزینه‌ای بابت عضویت از مشتری دریافت نمی‌شود.

۱۳- Fortino’s

Loblaw Companies Limited شرکت مادر این برند است. از سال ۲۰۱۲، مجموعاً ۲۳ فروشگاه تأسیس کرده است. جان فورتینو، یک کارگر فولاد از ایتالیا این فروشگاه را در سال ۱۹۶۱ در همیلتون افتتاح کرد. از آن زمان، این فروشگاه مواد غذایی شاهد موفقیت و رشد چشمگیری در قلب کانادایی‌ها بوده است.

ظاهر فروشگاه مناظر خیابانی اروپا را تداعی می‌کند که در جلوی آن یک مغازه کوچک وجود دارد و سپس سبک بازار آزاد را در مقیاس بزرگ برای منطقه اغذیه آماده و حتی برای محصولات تازه فراهم می‌کند. قصابی داخل فروشگاه هم وجود دارد.

جمع‌بندی

دیگر یافتن فروشگاه مواد غذایی در کانادا برای تازه‌واردان دردسری ندارد. به خاطر داشته باشید که در تمام این فروشگاه‌ها، مراقب آگهی‌های هفتگی باشید زیرا در این آگهی‌ها اجناسِ فروشی هفتگی اعلام می‌شوند. کانادا کشوری چند فرهنگی است، مطمئن باشید که شما هر چیزی نیاز داشته باشید در این فروشگاه‌ها پیدا خواهید کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar