۱۰ دلیل برای بهتر شدن وضعیت تحصیل در استان انتاریو
28 دسامبر 2010 - 8:26
بازدید 373
9

در سال ۲۰۱۰ نیز همچنان کلاس‌های درس با جمعیت کمتری تشکیل ‌شدند و نمرات آزمون دانش‌آموزان و حمایت آنان از سیستم آموزشی بالاتر از قبل بود. کمک به دانش‌آموزان برای رسیدن به نهایت توانایی‌های بالقوه‌اشان بخشی از برنامه‌ای است که با نام Open Ontario Plan  شناخته می‌شود. یکی از اهداف مهم این برنامه این است […]

ارسال توسط :
پ
پ

در سال ۲۰۱۰ نیز همچنان کلاس‌های درس با جمعیت کمتری تشکیل ‌شدند و نمرات آزمون دانش‌آموزان و حمایت آنان از سیستم آموزشی بالاتر از قبل بود.

کمک به دانش‌آموزان برای رسیدن به نهایت توانایی‌های بالقوه‌اشان بخشی از برنامه‌ای است که با نام Open Ontario Plan
 شناخته می‌شود. یکی از اهداف مهم این برنامه این است که جامعه را از داشتن نیروی کاری که بتواند در اقتصاد جهانی آینده قدرت رقابت داشته باشد، مطمئن سازد.  

۱-      مهدکودک‌های تمام‌وقت برای بچه‌های چهار یا پنج‌ساله

پاییز امسال در حدود ۳۵ هزار کودک ۵ ساله در بیش از ۶۰۰ مدرسه در استان انتاریو، شرکت در مهدکودک‌های ‌ تمام وقت را آغاز کردند. این مهدکودک‌ها برای کودکان در این سن فرصت بهتری را برای یادگیری فراهم می‌آورند و آنها می‌توانند آماده‌تر از گذشته در کلاس اول دبستان حاضر شوند. 

۲-      دانش‌آموزان انتاریویی جزء بهترین دانش‌آموزان دنیا هستند

بر اساس یک تحقیق بین‌المللی در زمینه تحصیلات دانش‌آموزی که در برنامه PISAیا Programme for International Student Assessmentانجام گرفته، دانش‌آموزان ۱۵ ساله انتاریویی در زمینه خواندن جزء بهترین دانش‌آموزان جهان محسوب می‌شوند و در زمینه ریاضی و علوم نیز رتبه بسیار خوبی را از آن خود ساخته‌اند. در کل استان، ۶۸ درصد از دانش‌آموزان کلاس‌های سوم و ششم در خواندن، نوشتن و ریاضی به استانداردهای مورد نظر در استان رسیده‌اند (یعنی نمره آنها در این دروس Bیا بالاتر است) که این میزان از سال تحصیلی ۲۰۰۳- ۲۰۰۲ به این سو با ۱۴ درصد رشد همراه بوده است.

۳-      میزان فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان از دبیرستان همچنان در حال افزایش است

در سال تحصیلی ۲۰۰۹ – ۲۰۰۸، میزان فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان دبیرستانی در این استان به ۷۹ درصد رسید. با توجه به این رقم، نتیجه گرفته می‌شود که اگر قرار بود نرخ فارغ‌التحصیلی همان باشد که در سال تحصیلی ۲۰۰۴- ۲۰۰۳ بود، باید ۵۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز کمتر از این فارغ‌التحصیل می‌شدند. این امر در حقیقت نتیجه تمرکز بیشتر بر اجرای برنامه‌های دبیرستانی و حضور معلمان بیشتر برای کمک به دانش‌آموزان در این مقطع حساس است تا آنها بتوانند موفق باشند و خود را هر چه بهتر برای آینده آماده کنند. برنامه‌های Student Success programsکه مواردی چون Specialist High Skills Majorو تحصیلات و کارآموزی همزمان را شامل می‌شوند، ضمن این که به دانش‌آموزان راه‌هایی جدید و جذاب را برای کسب نمره پیشنهاد می‌کنند، این فرصت را نیز برای آنان فراهم می‌آورند تا با مشاغل مورد علاقه‌اشان در آیندهبیشترآشنا شوند.

۴-      کلاس‌های دوره ابتدایی همچنان با جمعیت کمتری تشکیل شدند

در این سال تحصیلی همه کلاس‌های ابتدایی (به‌جز کلاس‌های تمام‌وقت مهدکودک‌ها) در استان انتاریو حداکثر با ۲۳ شاگرد یا کمتر از این تعداد تشکیل شد. تعداد شاگردان در بیش از ۹۰ درصد این کلاس‌ها، ۲۰ نفر یا کمتر بوده است. این سال تحصیلی چهارمین سال متوالی است که دولت انتاریو توانسته هدف خود در تشکیل کلاس‌های کم‌جمعیت‌تر را جامه عمل بپوشاند. دانش‌آموزان در این کلاس‌های کم‌جمعیت‌تر بیشتر مورد توجه معلمان خود هستند، بهتر درس می‌خوانند و احتمال موفقیت آنها بسیار بیشتر می‌شود.

۵-      مدارس جدید یا بازسازی‌شده فضای آموزشی بهتری را برای دانش‌آموزان انتاریویی فراهم نمودند

در سال ۲۰۱۰ در این استان ۴۰۰ مدرسه جدید ساخته شد و احداث ۱۰۰ مدرسه دیگر نیز آغاز شد یا در دستور کار قرار گرفت. در همین زمان ۱۷ هزار مورد بازسازی یا بهبود وضعیت در مدارس نیز انجام شد یا همچنان در دست اقدام است. در حال حاضر به دلیل اجرای برنامه‌ای ‌آزمایشی با نام  Green Schools Pilot Initiative، بیش از ۱۵۰ مدرسه در ۴۰ ناحیه تحصیلی از مزایای فن‌آوری‌های پاک و قابل بازیافت ازجمله توربین‌های بادی و پنل‌های خورشیدی بهره‌مند شده‌اند.

۶-      والدین از وضعیت تحصیلی فرزندان خود اطلاعات مفیدی دریافت کردند

پاییز امسال والدین دانش‌آموزان دبستانی برای نخستین بار فرم‌های پیشرفته report cardدریافت کردند. در این فرم‌های پیشرفته، بیشترین تاکید بر میزان رشد و پیشرفت دانش‌آموزان در مهارت‌های یادگیری ورفتار کاری آنها بوده تا به این ترتیب ارتباط میان والدین، معلمان و دانش‌آموزان تا حد امکان تسهیل شود.

۷-      کمک به دانش‌آموزان برای اخذ تصمیم‌های مالی درست

در این استان قصد بر این است تا سواد مالی یا Financial Literacyبه بخشی از آنچه دانش‌آموزان کلاس‌های چهارم تا دوازدهم می‌آموزند، تبدیل شود. در این آموزش‌ها دانش‌آموزان فرا می‌گیرند که چطور پس‌انداز کنند، هزینه نمایند، سرمایه‌گذاری کنند و یا دارایی خود را مدیریت نمایند. این فرصت‌های جدید یادگیری به جوانان انتاریویی کمک می‌کند تا مهارت‌های مالی ضروری را که برای موفقیت آنها در دنیای پیچیده مالی امروز بسیار مهم است، به درستی فرا گیرند.

۸-      سرمایه‌گذاری برای تحصیل بیشتر شده است

در سال تحصیلی ۲۰۰۹ -۲۰۱۰ میزان سرمایه‌گذاری مالی دولت برای حمایت از مدارس و شوراهای آموزشی بیش از ۶۹۴ میلیون دلار (۳.۶ درصد) افزایش داشته است. از سال ۲۰۰۳ به این سو میزان سرمایه‌گذاری دولتی در امر تحصیل ۴۰ درصد یا معادل ۶ میلیارد دلار افزایش داشته است. در همین زمان افزایش سرانه سرمایه‌گذاری در این امر تقریبا چیزی برابر با ۵۰ درصد بوده است. علاوه بر این در گزارشی که از سوی شرکت مشاوره‌ای McKinsey and Companyمنتشر شده است، سیستم آموزشی استان انتاریو یکی از سیستم‌هایی بوده که سرمایه‌گذاری‌ها در آن بسیار بجا و درست انجام گرفته است.

۹-      حمایت از دانش‌آموزان و خانواده‌هایی که در مناطق فقیرتر زندگی می‌کنند بیشتر شده است

در حال حاضر در محله‌های فقیرتر ۱۴۵ مرکز آموزشی برای اولیا با عنوان Parenting and Family Literacy centres
احداث شده تا دانش‌آموزان بتوانند امر آموزش خود را بهتر آغاز کنند و والدین نیز رابطه قوی‌تری با مدرسه داشته باشند. در حال حاضر در ۱۷۵ مدرسه از کامیونیتی‌هایی که بیش از دیگران به این برنامه‌ها نیاز دارند، گروه‌هایی غیرانتفاعی تشکیل شده تا امکان دسترسی به امکانات ورزشی، هنری و برنامه‌های تفریحی اقتصادی‌تر برای جوانان و والدین آنها بعد از پایان ساعات کاری مدارس در آنها فراهم شود. 

۱۰-  در حال حاضر مدارس برای تحصیل فضاهایی سالم‌تر هستند

غذای خوب، فعالیت‌های ورزشی روزانه و فضای سالم‌تر، همگی بخشی از برنامه‌ای با نام Ontario’s healthy school strategyهستند تا به دانش‌آموزان جوان کمک کنند تا پتانسیل‌های خود را بشناسند و آنها را بالفعل سازند. تلاش بر این است تا با کمک شوراها و مدارس تا ماه سپتامبر سال ۲۰۱۱ استاندارد تغذیه‌ای جدیدی برای مدارس تهیه شود.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar