گزارشی درباره نوآوری مهاجران کانادا
15 اکتبر 2010 - 18:56
بازدید 317
6

یک بررسی تازه نشان می‌دهد که مهاجران در میان گروه‌های نوآور در کانادا نقشی برجسته دارند. بر اساس گزارش هیئت رایزنی کانادا در زمینه نوآوری، این کشور از این نظر از بسیاری از کشورهای پیشرفته وتوسعه یافته کندتر حرکت کرده است. دایانا مک‌کی، مدیر بخش تحقیقات و آموزش هیئت رایزنی کانادا در این‌باره می‌گوید: «معمولا […]

ارسال توسط :
پ
پ

یک بررسی تازه نشان می‌دهد که مهاجران در میان گروه‌های نوآور در کانادا نقشی برجسته دارند.

بر اساس گزارش هیئت رایزنی کانادا در زمینه نوآوری، این کشور از این نظر از بسیاری از کشورهای پیشرفته وتوسعه یافته کندتر حرکت کرده است.

دایانا مک‌کی، مدیر بخش تحقیقات و آموزش هیئت رایزنی کانادا در این‌باره می‌گوید: «معمولا مهاجران افراد با انگیزه‌ای هستند که برای یافتن فرصت‌های بیشتر و بزرگ‌تر تلاش می‌کنند و همین هم هست که آنها را به سمت نوآوری بیشتر سوق می‌دهد.»

بر اساس گزارشی که اخیرا در مورد مهاجران نوآور و با همین عنوان منتشر شده، حداقل ۳۵ درصد از کرسی‌های تحقیقی در کانادا به محققانی تعلق دارد که خارج از کانادا به دنیا آمده‌اند. این در حالی است که مهاجران یک‌پنجم کل جمعیت مردم کانادا را تشکیل می‌دهند.

در این گزارش آمده است: «مهاجران منبعی سرشار از دانش‌ها و تجربیات متنوع هستند که می‌تواند میزان نوآوری در بیزینس‌های کانادایی را افزایش دهد.»

در این گزارش مشخص شده است که مهاجرت تاثیر مشخصی بر سطح داد و ستد میان کانادا و کشورهایی که مهاجران از آنها به کانادا آمده‌اند نیز داشته است. بر اساس گزارش هیئت رایزنی در ازای هر یک درصدی که به تعداد مهاجران کشوری در کانادا افزوده می‌شود، این کشور می‌تواند واردات خود را به کانادا تا ۰.۲۱ درصد و صاردات خود را از کانادا تا ۰.۱۱ درصد افزایش دهد.

علاوه بر این و بر اساس همین گزارش، مهاجرت بر میزان سرمایه‌گذاری‌ها در کشور مبدا نیز موثر است. این گزارش چنین نتیجه‌گیری می‌کند که باید میزان مشارکت مهاجران در نوآوری‌ها را افزایش داد و کارفرمایان نیز باید روند استخدام، جذب و حفظ نیروهای مهاجر را بیش از گذشته تقویت کنند.   

مشاهده مطلب در طراحی جدید.

اصل مطلب را اینجا مشاهده کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar