گزارشی از عملکرد «PNP» کانادا در ماه آوریل سال جاری
02 می 2021 - 16:38
بازدید 436
10

مجموعاً 647 متقاضی از طریق انتخاب‌های مختص «PNP»، و 3625 متقاضی توسط استان‌ها برای اقامت دائم دعوت شده اند. استان‌های کانادا در ماه آوریل سال 2021، مجموعاً 3625 دعوتنامه برای درخواست نامزدی استانی و اقامت دائم صادر کردند. 647 دعوتنامه‌نیز توسط «اداره مهاجرت،پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) از طریق انتخاب‌های مختص «PNP» صادر شده است. […]

ارسال توسط :
پ
پ

مجموعاً 647 متقاضی از طریق انتخاب‌های مختص «PNP»، و 3625 متقاضی توسط استان‌ها برای اقامت دائم دعوت شده اند.

استان‌های کانادا در ماه آوریل سال 2021، مجموعاً 3625 دعوتنامه برای درخواست نامزدی استانی و اقامت دائم صادر کردند. 647 دعوتنامه‌نیز توسط «اداره مهاجرت،پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) از طریق انتخاب‌های مختص «PNP» صادر شده است.

تمامی استان‌ها و قلمرو‌های کانادا، به استثنای کبک و نوناووت، دارای «برنامه انتخاب استانی» (PNP) هستند. هر استان معیارهای خاص خود را برای انتخاب نیروی کار خارجی واجد شرایط اقامت دائم تعیین می‌کند. دولت‌های استانی تحت برنامه‌های مهاجرتی خاص خود، می‌توانند آن دسته از افرادی را که برای تأمین نیازهای بازار کار محلی مناسب ترند، انتخاب کنند.

اکسپرس انتری، که مسیر اصلی مهاجرت برای «گروه اقتصادی» می‌باشد، و «PNP»ها فرصتی برای دریافت اقامت دائم کانادا فراهم می‌کنند. انتظار می‌رود تا سال 2023، سالانه بیش از 80،000 مهاجر از طریق این برنامه‌ها، به عنوان مقیم دائم در کانادا ساکن شوند.

طی هفته‌های اخیر، استان‌های بریتیش کلمبیا، آلبرتا، ساسکاچوان، منیتوبا، انتاریو، نوا اسکوشیا، و جزیره پرنس ادوارد دعوتنامه‌هایی را برای نیروی کار با طیف وسیعی از مهارت‌ها و تجربه کاری صادر کرده اند. مدعوین این فرصت را پیدا می‌کنند تا برای نامزدی استانی درخواست دهند، که در پرونده نهایی آنها برای اقامت دائم کانادا، تأثیرگذار خواهد بود.

 

پروسه ارسال و پذیرش درخواست تحت «PNP»

فرآیند درخواست تحت «PNP» هر استان، با توجه به نحوه عملکرد زیرشاخه‌های مهاجرتی آنها، متفاوت است.

به طور کلی، متقاضیان می‌توانند از طریق پورتال‌های آنلاین مربوطه (یا از طریق پروسه کاغذی)، درخواست خود را مستقیماً به استان موردنظر ارسال کنند. در ماه آوریل سال جاری، برخی از پروسه‌های کاغذی به سیستم دیجیتالی تغییر یافتند.

اکثر «PNP»ها بر اساس سیستم «ابراز علاقه مندی» (EOI) فعالیت می‌کنند؛ به این ترتیب که متقاضیان پروفایلی با جزئیات مربوط به تحصیلات، سابقه کار، مهارت‌های زبان خود، و غیره ایجاد کرده، و امتیازی دریافت خواهند کرد. سپس از متقاضیان با بالاترین امتیاز دعوت می‌شود تا از طریق انتخاب‌های مربوط، برای نامزدی استانی اقدام کنند.

تنها متقاضیان مهاجرتی که دعوتنامه دریافت کرده باشند می‌توانند برای نامزدی استانی درخواست دهند. این درخواست‌ها باید در یک بازه زمانی مشخص ارسال شوند؛ در غیر این صورت، موردبررسی قرار نخواهند گرفت.

 

«PNP»های «پایه» (base) و «پیشرفته» (enhanced)

دو نوع «PNP» وجود دارد: پایه و پیشرفته. «PNP»های پایه توسط خود استان‌ها و به طور مستقل فعالیت می‌کنند، و برای نیازهای بازار کار منطقه‌ای در نظر گرفته شده اند. اما «PNP»های پیشرفته با سیستم اکسپرس انتری همسو بوده، و متقاضیان آنها در استخر اکسپرس انتری هستند. این افراد تحت سه برنامه مهاجرت فدرال کانادا درخواست می‌دهند: «برنامه نیروی کار متخصص فدرال» (FSWP)، «برنامه نیروی کار ماهر فدرال» (FSTP)، و «برنامه تجربه کانادایی» (CEC).

عملکرد اکسپرس انتری مانند سیستم «EOI» است؛ بدین ترتیب که متقاضیان بر اساس فاکتورهای سرمایه انسانی، و تحت «سیستم جامع رتبه بندی» (CRS) امتیازدهی می‌شوند.

به متقاضیانی که از «PNP»های پیشرفته نامزدی استانی دریافت کنند، 600 امتیاز «CRS» فوق العاده تعلق می‌گیرد، که دریافت «دعوتنامه برای ارسال درخواست» (ITA) اقامت دائم را برای آنها تضمین خواهد کرد.

برای دریافت نامزدی استانی از طریق «PNP»های همسو با اکسپرس انتری، افراد باید پروفایلی در استخر اکسپرس انتری ایجاد کنند.

خلاصه‌ای از عملکرد «PNP»های هر استان طی ماه آوریل سال 2021، در زیر آمده است:

انتاریو

«برنامه انتخاب استانی انتاریو» (OINP) طی انتخابی در روز 13 آوریل، از 528 متقاضی اکسپرس انتری دارای سابقه کار فنی دعوت به عمل آورد تا برای نامزدی استانی درخواست دهند.

به علاوه، انتاریو در ماه آوریل اعلام کرد که سیستم «EOI» را برای دو زیرشاخه «PNP» خود راه اندازی کرده است.

آلبرتا

زیرشاخه اکسپرس انتری «برنامه انتخاب استانی آلبرتا» (AINP) از ابتدای سال 2021، فعالیت خود را از سر گرفته است. این استان در ماه آوریل، مجموعاً 400 متقاضی را طی دو انتخاب، دعوت کرد.

ساسکاچوان

در ماه آوریل، «برنامه انتخاب استانی ساسکاچوان» (SINP) طی دو انتخاب تحت «اکسپرس انتری» و «مشاغل موردنیاز»، در مجموع 548 دعوتنامه برای درخواست نامزدی استانی صادر کرد.

«شاخه نیروی کار متخصص بین الملل» ساسکاچوان نیز طی چند ماه اول سال 2021، فعالیت چشمگیری داشت.

منیتوبا

«برنامه انتخاب استانی منیتوبا» (MPNP) در ماه آوریل، طی سه انتخاب، 1009 «دعوتنامه اقدام به درخواست» (LLA) برای متقاضیان در سه زیرشاخه «PNP» صادر کرد: «نیروی کار متخصص منیتوبا»، «شاخه آموزش بین الملل»، و «نیروی کار متخصص خارجی». 422 دعوتنامه به متقاضیان اکسپرس انتری تعلق گرفت.

بریتیش کلمبیا

«برنامه انتخاب استانی بریتیش کلمبیا» (BC PNP) به طور هفتگی از متقاضیان با بالاترین امتیاز دعوت به عمل می‌آورد. انتخاب‌ها تحت «اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا» (EEBC)، «مهاجرت از طریق تخصص» (SI)، زیرشاخه‌های «مهاجرت کارآفرینان»، و «پایلوت تکنولوژی»، به طور ماهانه برگزار می‌شوند. در ماه گذشته، بریتیش کلمبیا 984 متقاضی را برای درخواست نامزدی استانی دعوت کرد.

جزیره پرنس ادوارد

جزیره پرنس ادوارد در روز 15 آوریل، 156 دعوتنامه را برای متقاضیان «اکسپرس انتری» و «شاخه کار Labour Impact» صادر کرد. این استان آتلانتیک هر ماه یک انتخاب برگزار می‌کند، که تاریخ آنها از پیش تعیین شده است.

از آغاز سال جاری، «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) انتخاب‌های مختص «PNP» را هر دو هفته یک بار برگزار کرده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar